Seres 5. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
27/5/2024
Έφτασε η ώρα να δούμε αναλυτικά την πραγματική αυτονομία του ηλεκτρικού SERES 5 με τους 585 ίππους, την ευρυχωρία, τις επιδόσεις και τις εγγυήσεις του, καθώς και το πόσο ανταγωνιστικό είναι στον κάθε τομέα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του.
Μάρκα/Μοντέλο | Seres 5 | Καλύτερα | Χειρότερα | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 19 | 13,1 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | |||
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ./ώρα) | 21 | 20 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | |||
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 23 | 17,5 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | |||
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.) | 381 | 494 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | 284 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |
Κατανάλωση | 78% | |||||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 19,5 | 24 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh | |||
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 8,5 | 8,5 | SERES 5 585 PS AWD 80 KWH 585ps 80 KWh | |||
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,39 | 1,45 | MERCEDES EQE SUV AMG 43 4MATIC 476ps 90,6 KWh | 1,36 | TESLA MODEL Y AWD LONG RANGE 514ps 75 KWh | |
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 434 | 854 | TESLA MODEL Y AWD LONG RANGE 514ps 75 KWh | |||
Χώροι | 62% | |||||
Είδος | Ηλεκτρικό | |||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 585 | 585 | SERES 5 585 PS AWD 80 KWH 585ps 80 KWh | 180 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 960 | 960 | SERES 5 585 PS AWD 80 KWH 585ps 80 KWh | 300 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh | |
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,5 | 4,4 | FORD MUSTANG MACH-E GT 487ps 98.7 KWh | 8,7 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh | |
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 3,1 | 2,7 | FORD MUSTANG MACH-E GT 487ps 98.7 KWh | 6,2 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |
Κινητήρας - Επιδόσεις | 88% | |||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,71 | |||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,93 | |||||
Ύψος (μέτρα) | 1,62 | |||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,88 | |||||
Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 16 | 18,8 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |||
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 2360 | 1992 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |||
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
Κυβικά εκατοστά | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 585 | 585 | SERES 5 585 PS AWD 80 KWH 585ps 80 KWh | 180 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |
Ροπή (Nm) | 960 | 960 | SERES 5 585 PS AWD 80 KWH 585ps 80 KWh | 300 | NISSAN ARIYA 91 kWh 242PS 4x2 242ps 91 KWh | |
Φρένα | ||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 37,1 | 35,3 | FORD MUSTANG MACH-E GT 487ps 98.7 KWh | |||
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | |||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 17,2 | 14,6 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |||
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | ||||||
Για Ηλεκτρικά | ||||||
Αν ήταν βενζίνη, θα λέγαμε πως είναι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου. Όσο μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτισηΧωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 80 | |||||
Κατανάλωση στην πόλη (KWh/100 χλμ.) | 19 | 13,1 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | |||
Κατανάλωση σε ταξίδι (KWh/100 χλμ.) | 21 | 20 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | |||
Πραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.) | 23 | 17,5 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | |||
Αυτονομία σε ταξίδι (χλμ.) | 381 | 494 | FORD MUSTANG MACH-E 294 PS RWD 98 kWh 294ps 98,7 KWh | 284 | SKODA ENYAQ iV 60 62 kWh 180ps 62 KWh | |
Αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής | 483 | |||||
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση τέτοια ώστε στο τέλος της εγγύησης η υγεία της μπαταρίας να είναι τουλάχιστον στο 70%Εγγύηση μπαταρίας (χρόνια) | 8 | 8 | FORD MUSTANG MACH-E 351 PS AWD 98 kWh 351ps 98.7 KWh |
Πάνω από 400 χιλιόμετρα αυτονομία μέσα στην πόλη
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η πραγματική αυτονομία του ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου είναι 381 χλμ. στο ταξίδι, αριθμός ικανοποιητικός για τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Εντός πόλης, η αυτονομία αυξάνεται ξεπερνώντας τα 400 χιλιόμετρα, αφού το αυτοκίνητο ανακτά διαρκώς ενέργεια στα φρεναρίσματα ή όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι.
Και πόσο γρήγορα φορτίζει; Το SERES 5 έχει ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW (on-board charger), δηλαδή αν το συνδέσουμε σε ένα wallbox, θα παίρνει στην καλύτερη περίπτωση 11 κιλοβάτ την ώρα. Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, η μπαταρία του (χωρητικότητας 80 kWh) φορτίζει από το 30 στο 80% σε 3,5 ώρες αν το συνδέσουμε σε wallbox (όπως και οι οικιακοί φορτιστές). Αν επιλέξουμε ταχυφορτιστή DC, το SERES 5 φορτίζει από το 10 στο 80% σε 25 λεπτά.
4κίνητο ηλεκτρικό με 585 ίππους, 0-100 σε 4,5 δλ.
Η έκδοση που πήραμε για τη δοκιμή βγάζει επίσης 585 ίππους και «κουβαλάει» δύο ηλεκτροκινητήρες συν μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh. Το μπροστινό ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει ισχύ 285 ίππων και 520 Nm, ενώ το πίσω συνδράμει με 300 ίππους και 420 Nm.
Συνδυαστικά, το κινητήριο σύνολο αποδίδει 585 ίππους και 940 Nm, χαρακτηριστικά που… βγάζουν μάτι στον τομέα των επιδόσεων. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, και παρά το βάρος των 2.360 κιλών (μαζί με οδηγό βάρους 75 κιλών), το SERES 5 κάνει το 0-100 σε 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ ολοκληρώνει τις προσπεράσεις με 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα σε 2,3 και 3,1 δλ. αντίστοιχα. Αξιοσημείωτη είναι και η αίσθηση της ροπής, όπως φυσικά και στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, την οποία νιώθεις με το πρώτο πάτημα του γκαζιού. Το κινητήριο σύνολο διαθέτει 5 προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfortable, Sport, Race, Personalize) που επιφέρουν αλλαγές στην απόδοση, την απόκριση του τιμονιού, αλλά και το ποσοστό αυτόματης επαναφόρτισης της μπαταρίας (ανάκτηση ενέργειας). Στην επιλογή Eco, η ανάκτηση ενέργειας είναι η μέγιστη δυνατή, στις επιλογές Comfortable και Sport είναι ελάχιστη, ενώ στο «αγωνιστικό» πρόγραμμα Race η μπαταρία δεν ανακτά καθόλου ενέργεια.
Στον δρόμο «κρύβει» το μεγάλο του βάρος, υπολείπεται σε ηχομόνωση
Το SERES 5 καταφέρνει να είναι ευέλικτο, παρόλο που το μήκος του είναι 4,7 μέτρα. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ και ανταποκρίνεται άμεσα στις κινήσεις των χεριών του οδηγού. Ωστόσο το μεγάλο πλάτος θα τον δυσκολέψει εντός πόλης. Οι περισσότερες ανωμαλίες στο οδόστρωμα καλύπτονται με επιδέξιο τρόπο από την ανάρτηση, που είναι ξεχωριστή σε κάθε τροχό (διπλά ψαλίδια μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω). Ωστόσο επειδή οι τροχοί είναι μεγάλοι (20 ίντσες) και επειδή η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί σφιχτά, ανωμαλίες όπως λακκούβες γίνονται αισθητές ηχητικά, χωρίς όμως οι επιβάτες να νιώθουν αναταράξεις. Μιας και μιλήσαμε για θορύβους, δύσκολα αγνοεί κανείς τον εξωτερικό θόρυβο που εισέρχεται στο εσωτερικό διαπερνώντας εύκολα τα τζάμια. Σε δρόμο με στροφές, η ηλεκτρική τετρακίνηση και γενικότερα η πλούσια τεχνολογική φαρέτρα, προσφέρουν υψηλή πρόσφυση και απρόσκοπτη αίσθηση ελέγχου. Το μεγάλο βάρος -χαρακτηριστικό όλων των ηλεκτρικών αυτών των διαστάσεων- «κρύβεται» περίτεχνα ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Τέλος, στο φρενάρισμα το SERES 5 «κοκκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 37,1 μέτρα, που είναι αξιοσημείωτος αριθμός, παρόλο που το πεντάλ του φρένου θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ευαίσθητο.
Κομψό design εξωτερικά, ποιότητα και αίσθηση πολυτέλειας εσωτερικά
Όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις με μάρκες που είναι άγνωστες ακόμη στο ευρύ κοινό, έτσι και στην περίπτωσή μας, το SERES 5 τράβηξε τα βλέμματα και οι περισσότεροι περαστικοί έγερναν το κεφάλι για να παρατηρήσουν το εσωτερικό που ξεχωρίζει από μακριά. Ξεκινώντας από το εξωτερικό, ξεχωρίζουν με το κομψό τους design τα LED μπροστινά φωτιστικά σώματα που διασχίζουν τη μάσκα μέχρι χαμηλά και, όταν ενεργοποιούνται, παραπέμπουν στο ελληνικό γράμμα «Σ». Τα πλαϊνά παράθυρα θυμίζουν φύλλα ελιάς, ενώ οι πλευρικές γραμμές είναι «κλεμμένες» από την κίνηση του δελφινιού. Στο πίσω μέρος μία LED γραμμή ενώνει τα φωτιστικά σώματα και φωτίζει παράλληλα το λογότυπο της κινεζικής εταιρείας.
Στην καμπίνα η προσοχή στη λεπτομέρεια και ο ποιοτικός σχεδιασμός γίνονται ακόμα πιο έκδηλα. Οι επιφάνειες της καμπίνας έχουν επενδυθεί με μαλακό υλικό κορυφαίας ποιότητας, ευχάριστο στην υφή, καθιστώντας έκδηλο γενικότερα τον premium προσανατολισμό της εταιρείας. Στο ταμπλό ξεχωρίζουν δύο μεγάλες οθόνες, η μία κεντρικά, για το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, και η άλλη πίσω από το τιμόνι ως πίνακας οργάνων. Οι διαστάσεις τους είναι αντίστοιχα 15,6 και 12,3 ίντσες. Τα πάντα ρυθμίζονται μέσω της οθόνης infotainment, ενώ ξεχωρίζουν ορισμένες λειτουργίες όπως το Temporary Parking Mode, που αφήνει ενεργό τον κλιματισμό για λίγα λεπτά, στην περίπτωση που ο οδηγός αφήσει για λίγα λεπτά το κατοικίδιό του μέσα στο αυτοκίνητο. Στο Camping Mode, μπορείς να φορτίσεις συσκευές στη θύρα φόρτισης του αυτοκινήτου.
Ωστόσο εκεί που υστερεί το SERES 5 είναι το πορτ-μπαγκάζ, αφού τα 434 λίτρα είναι η χειρότερη επίδοση της κατηγορίας. Επίσης παρόλο που έχει τον περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι των πίσω επιβατών (8,5 εκ. για επιβάτη ύψους 1,75μ,), υστερεί στον χώρο για τα γόνατα (19,5 εκατοστά).
Η τιμή του ξεκινάει από 58.500 ευρώ (μαζί με την κρατική επιδότηση).
Σελ. 1 | Πόσο καλό είναι το Seres 5 σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, ασφάλεια, εξοπλισμό, εγγυήσεις και τιμές. |
Σελ. 2 | Seres 5. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Seres 5. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |