autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Κινητήρας: 155 «υβριδικοί» ίπποι

Διαβάστηκε από 9010 αναγνώστες - 1/12/2020

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ιδιαίτερα δημοφιλής κινητήρας της Ford. Πρόκειται για το τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ χωρητικότητας 999 κ.εκ., το οποίο φέρει τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Όπως ήδη αναφέραμε, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε μία ήπια υβριδική έκδοση 48V. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού «συνεργάζεται» με ένα ηλεκτρικό μοτέρ «BISG» (Belt-driven Intergrated Starter/Generator), που λειτουργεί σαν κινητήρας όταν απαιτείται να προσφέρει επιπλέον ισχύ και σαν μίζα στην λειτουργία «Start-Stop», ενώ κατά την επιβράδυνση αναλαμβάνει το ρόλο της γεννήτριας, φορτίζοντας τις αερόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 155 ίππους και η ροπή των 240 Nm έρχεται από τις 2.500 σ.α.λ. Κάπως έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 219 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται στα 4 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε τη μέση κατανάλωση να ξεπερνά οριακά τα 6 λτ./100 χλμ., τιμή όχι και τόσο άσχημη αν αναλογιστεί κανείς τους 155 ίππους.



Στον δρόμο: Γνήσιο, οδηγοκεντρικό Fiesta
Το Ford Fiesta mHybrid είναι ένα supermini ικανό να προσφέρει χαμόγελα στον οδηγό. Ο κινητήρας διατηρεί τη μέγιστη τιμή της ροπής σε ένα αρκετά μεγάλο εύρος στροφών και, σε συνδυασμό με το ήπια υβριδικό σύστημα, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις. Η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι άριστη. Εξίσου θετικό είναι και το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, με τον επιλογέα να είναι ακριβής και το κούμπωμα κάτι παραπάνω από θετικό. Τα φρένα δείχνουν ακούραστα ακόμα και μετά από καταπίεση διαρκείας. Η ανάρτηση είναι σφικτή και εξαλείφει υποδειγματικά τις κλίσεις ακόμα και όταν το πλαίσιο βρεθεί υπό πίεση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο «εμπνέει» σιγουριά αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Με έναν μαγικό τρόπο καταφέρνει, ταυτόχρονα, να αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να μην περνά πολλούς κραδασμούς στην καμπίνα. Μίας και αναφερθήκαμε στην καμπίνα, αξίζει να τονίσουμε ότι τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό, ενώ ο καλοσχηματισμένος χώρος αποσκευών των 292 λτ. επαρκεί για να καλυφθούν οι ανάγκες. Μέσα στην πόλη το υβριδικό Ford Fiesta, εξακολουθεί να είναι ευέλικτο, με τον κύκλο στροφής να αγγίζει τα 10,1 μέτρα, ενώ η διαδικασία του παρκαρίσματος απλοποιείται με την κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης. Τέλος, υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport), μέσα από τα οποία ρυθμίζονται παράμετροι όπως η απόκριση του γκαζιού, ενώ το υπάρχει δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ESP.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει