Mazda Mx-30 e-Skyactiv R-EV, Τιμή 22/11/2024: 42 637€
Δοκιμή Mazda MX-30 R-EV: Με όπλα την αυτονομία & τη νοσταλγία.. Wankel
Έχει εξοπλιστεί με κινητήρα Wankel που λειτουργεί σαν γεννήτρια.
Εξασφαλίζει πάνω από 500 χλμ. αυτονομία, έχει ρεζερβουάρ 50 λτ.
Ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 38 μ., παρά το μεγάλο βάρος.
Έχει βελτιωμένες επιδόσεις σε σύγκριση με τον αμιγώς ηλεκτρικό προκάτοχο.
Δοκιμάζουμε το Mazda MX-30 και το συγκρίνουμε με το καλύτερο και το χειρότερο της κατηγορίας του
Τα Plug-in υβριδικά προορίζονταν αρχικά να αποτελέσουν ένα σκαλοπάτι μετάβασης από τα βενζινοκίνητα οχήματα στα ηλεκτρικά. Ωστόσο προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση και με τα δύο «άκρα», με αποτέλεσμα να αποτελούν πλέον σημαντικό κομμάτι για το παρόν αλλά και το μέλλον του στόλου πολλών εταιρειών. Το υβριδικό πρίζας της Mazda έχει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα της κατηγορίας του: Μετά το Mazda RX-8 επαναφέρει τον θρυλικό κινητήρα Wankel, παρόλο που τον αξιοποιεί αποκλειστικά για την παραγωγή ρεύματος με σκοπό τη φόρτιση της μπαταρίας. Με αυτόν τον τρόπο η Mazda θέλησε να αυξήσει την ομολογουμένως μικρή αυτονομία (ούτε 200 χλμ. σύμφωνα με τις μετρήσεις μας) του πρώτου ηλεκτρικού της, του MX-30 με τη μπαταρία των 35,5 kWh.
Δοκιμάζουμε λοιπόν το Plug-in υβριδικό Mazda MX-30, το αξιολογούμε λαμβάνοντας υπόψη μας την κατανάλωση, την ευρυχωρία, τις επιδόσεις, τον εξοπλισμό, την εγγύηση και την τιμή, και το συγκρίνουμε με το καλύτερο και το χειρότερο της κατηγορίας του, ούτως ώστε να έχουμε μια αντικειμενική εικόνα από το πόσο καλή δουλειά έκαναν οι Ιάπωνες κατά την εξέλιξή του.
Το νέο Mazda MX-30 φαίνεται να βασίζεται στην ανταγωνιστική τιμή του για να κοντράρει τα υπόλοιπα μικρομεσαία Plug-in υβριδικά SUV, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό που παρέχει η ιαπωνική εταιρεία από την εισαγωγική έκδοση. «Ατού» είναι και η εγγύηση των 6 ετών, αλλά και το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων που τροφοδοτεί τον Wankel-γεννήτρια. Με αυτόν τον συνδυασμό, μπορείς να διανύσεις πάνω από 500 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα και με φορτισμένη τη μπαταρία, η οποία μέχρι να ξεφορτίσει σου προσφέρει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας 75 χιλιόμετρα, που σε αστικό κύκλο μπορούν να φτάσουν και τα 85, λόγω του διαρκούς σταμάτα-ξεκίνα.
Το Mazda MX-30 R-EV βαθμολογείται με 84 στα 100
Μάρκα/Μοντέλο | Mazda Mx-30 | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Mazda Mx-30 E-skyactiv R-ev 170ps | 93% | TOYOTA C-HR 2.0L PHEV 223ps | 82% | VOLVO XC40 RECHARGE PHEV T5 Twin Engine 262 PS 262ps |
Βαθμολογία | 84% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρομεσαία SUV Plug-in hybrid | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2024 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Plug-in hybrid | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
170 | 360 | DS DS 7 E-TENSE 360 PS 4x4 360ps | ||
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
6 | 3,9 | FORD KUGA 2.5 Duratec PHEV 225 PS FWD 225ps | 8,8 | MG HS EHS 1.5T 258ps |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
700 | 981 | OPEL GRANDLAND HYBRID 300 PS 300ps | ||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
10,5 | 22 | MG HS EHS 1.5T 258ps | ||
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,34 | 1,43 | PEUGEOT 3008 Hybrid-4 300 PS e EAT8 4x4 300ps | 1,34 | CUPRA FORMENTOR 1.4 TSI DSG e-Hybrid 245 PS 245ps |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 350 | 600 | CITROEN C5 AIRCROSS PHEV 225 PS e-EAT8 225ps | ||
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,9 | 5,3 | PEUGEOT 3008 Hybrid-4 300 PS e EAT8 4x4 300ps | ||
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
140 | 240 | DS DS 7 E-TENSE 300 PS 4x4 300ps | ||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 38 | 35,1 | DS DS 7 E-TENSE 360 PS 4x4 360ps | 40,6 | MG HS EHS 1.5T 258ps |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
6 | 8 | FORD KUGA 2.5 Duratec PHEV 225 PS FWD 225ps | ||
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
42.637 | 38.290 | KIA XCEED 1.6 141 PS 6DCT Plug-in Hybrid 141ps | 75.404 | VOLVO XC60 T6 2.0 350 PS AWD 350ps |
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Mazda MX-30 αξιολογείται με συνολική βαθμολογία 84 στα 100. Όπως σημειώσαμε και παραπάνω, τα δυνατά του «χαρτιά» είναι η πολύ ανταγωνιστική τιμή του, που συνδυάζεται με τον πλούσιο εξοπλισμό, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Η εγγύηση των 6 ετών για τα μηχανικά μέρη είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Τέλος, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι παρά το μεγάλο βάρος του, που αγγίζει τα 2.251 κιλά, ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 38 μέτρα.
Η Mazda θα μπορούσε να είχε κάνει λίγο καλύτερη δουλειά με τους διαθέσιμους χώρους, τόσο στην καμπίνα για τους επιβάτες, όσο και στον χώρο αποσκευών. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα από ό,τι συνήθως, θυμίζοντας RX-8, και ταυτόχρονα διευκολύνοντας την είσοδο των επιβατών.
Ακολουθούν οι αναλυτικές μετρήσεις του Mazda MX-30 και η βαθμολογία του στους τομείς των επιδόσεων, της κατανάλωσης, της ευρυχωρίας και των εγγυήσεων.
Σελ. 2 | Mazda Mx-30. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Mazda Mx-30. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |