Byd Atto 3 EV 204 PS, Τιμή 23/11/2024: 26 525€
Δοκιμή ηλεκτρικού BYD Atto 3: Είναι μόνο η τιμή ή έχει κι άλλα «ατού»;
Ηλεκτρικό SUV που ξεκινάει από 26.525 ευρώ, αλλά στην Κίνα κάνει 18.000
Στο ταξίδι βγάζει μόλις 288 χλμ. με μία φόρτιση
Έχει καλό εξοπλισμό και στάνταρ οθόνη αφής 12,8 ιντσών
Έχει καλά φρένα και εγγύηση 6 ετών για τα μηχανικά μέρη
Δοκιμάζουμε το BYD Atto 3 και το συγκρίνουμε με το καλύτερο και το χειρότερο της κατηγορίας του
Η εισαγωγή των ηλεκτρικών από την Κίνα στην Ευρώπη βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ωστόσο βλέπουμε αρκετές περιπτώσεις που η τιμή ενός μοντέλου στην εγχώρια αγορά της Κίνας σχεδόν διπλασιάζεται όταν έρχεται στην Ευρώπη, όπως μάλιστα διαβάσαμε πρόσφατα και σε ένα δημοσίευμα του Reuters. Ας πάρουμε το Atto 3 για παράδειγμα, που στην Κίνα κοστίζει περίπου 141.000 γουάν (18.000 ευρώ) ενώ στην Ελλάδα περίπου το διπλάσιο (χωρίς την επιδότηση).
Ωστόσο ίσως είναι παράδοξο ότι παρά την κατάσταση που περιγράψαμε παραπάνω, το ηλεκτρικό BYD Atto 3 είναι το πιο προσιτό οικονομικά ηλεκτρικό οικογενειακό SUV που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Εμείς δοκιμάζουμε το κινεζικό μοντέλο, το αξιολογούμε λαμβάνοντας υπόψη μας την πραγματική ηλεκτρική αυτονομία, την ευρυχωρία, τις επιδόσεις, τον εξοπλισμό, την εγγύηση και την τιμή, και το συγκρίνουμε με το καλύτερο και το χειρότερο της κατηγορίας του, ούτως ώστε να έχουμε μια αντικειμενική εικόνα από το πόσο καλή δουλειά έκαναν οι Κινέζοι κατά την εξέλιξή του.
Η κατανάλωση του BYD Atto 3 σε μεικτό κύκλο είναι μία από τις κορυφαίες της κατηγορίας, όπως και η κατανάλωση εντός πόλης. Όσον αφορά την ευρυχωρία, ξεχωρίζει ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών που είναι από τους πιο μεγάλους της κατηγορίας, όμως δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για το πλάτος του πίσω καθίσματος που είναι από τα στενότερα, και τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών που βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο.
Στα «ατού» του BYD Atto 3 συγκαταλέγεται η επίδοση στα φρένα, η εγγύηση, αλλά και ο σχετικά πλούσιος εξοπλισμός.
Για το BYD Atto 3 των 204 ίππων υπάρχει μόνο μία διαθέσιμη επιλογή κινητήρα και μπαταρίας. Οι επιδόσεις είναι πάνω από τον μέσο όρο των ηλεκτρικών οικογενειακών SUV, αφού οι 204 ίπποι κινούν σβέλτα τα 1.750 κιλά του αυτοκινήτου. Η μπαταρία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 60,48 kWh και κατασκευάζεται από την ίδια την BYD.
Η ηλεκτρική αυτονομία του είναι 288 χιλιόμετρα (στο ταξίδι), ενώ μέσα στην πόλη μπορείς να διανύσεις έως και 400 χλμ. με μία φόρτιση λόγω της ανάκτησης ενέργειας όποτε ο οδηγός φρενάρει ή σηκώνει το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού.
Μάρκα/Μοντέλο | Byd Atto 3 | Καλύτερα | Χειρότερα | ||
---|---|---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Byd Atto 3 Ev 204 Ps 204ps 60,48 Kwh | ||||
Βαθμολογία | 84% | ||||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρομεσαία SUV Ηλεκτρικό | ||||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2022 | ||||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Ηλεκτρικό | ||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
|||||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
204 | 585 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | ||
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
1 | ||||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
17,1 | 14 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.)
|
17,1 | 14 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | ||
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
288 | 547 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | 270 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
22 | 26,5 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | ||
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,37 | 1,45 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | 1,33 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 440 | 584 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | ||
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
7,4 | 4,3 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | ||
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
160 | 260 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | ||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,1 | 34,3 | KIA EV6 LONG RANGE 77 kWh 2WD 228ps 77.4 KWh | ||
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
6 | 7 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | ||
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση μπαταρίας (χρόνια ή χλμ.)
|
6 | 7 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | ||
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
35.525 | 35.525 | BYD ATTO 3 EV 204 PS 204ps 60,48 KWh | ||
Τιμή με επιδότηση | 26.525 | 26.525 | BYD ATTO 3 EV 204 PS 204ps 60,48 KWh |
Πώς να καταλάβετε ποια είναι καλή επίδοση:
Πράσινο - Μία από τις καλύτερες επιδόσεις της κατηγορίας
Κίτρινο - Στο μέσο όρο της κατηγορίας
Κόκκινο - Μία από τις χειρότερες επιδόσεις της κατηγορίας
Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το BYD Atto 3 αξιολογείται με συνολική βαθμολογία 84 στα 100. Τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου είναι η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες, που μετρήσαμε στις 17,1 kWh, ενώ και στην πόλη (15,1 kWh) είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Οι Κινέζοι έχουν κάνει καλή δουλειά στον τομέα των φρένων, αφού το Atto 3 ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ ώρα σε 36,1 μέτρα, επίδοση που το κατατάσσει μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.
Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 7,4 δλ., ενώ η ρεπρίζ από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα σε 4,9 δλ. Το πορτ-μπαγκάζ των 440 λίτρων βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο αλλά θα μπορούσε να είναι και λίγο πιο ευρύχωρο. Ωστόσο με 22 εκατοστά υπάρχει αρκετός «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών, όμως το πλάτος του πίσω καθίσματος (1.37 μ.) θα δυσκολέψει τρεις ενήλικες να καθίσουν χωρίς να ακουμπάνε οι ώμοι τους.
Με μια πλήρη φόρτιση το BYD Atto 3 μπορεί να διανύσει 288 χιλιόμετρα σε συνθήκες ταξιδιού, ένας αριθμός που βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατηγορίας. Η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι 6 χρόνια, και για τη μπαταρία 8. Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η τιμή του BYD Atto 3 είναι η πιο προσιτή της κατηγορίας, παρόλο που έρχεται «φουσκωμένη» στην ελληνική αγορά.
Ακολουθούν οι αναλυτικές μετρήσεις του BYD Atto 3 και η βαθμολογία του στους τομείς των επιδόσεων, της ηλεκτρικής αυτονομίας, της ευρυχωρίας και των εγγυήσεων.
Σελ. 2 | Byd Atto 3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Byd Atto 3. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |