2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Byd Atto 3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις.
9/7/2024
Ας δούμε αναλυτικά τις μετρήσεις του BYD Atto 3 όσον αφορά στην ευρυχωρία, στις επιδόσεις και στην αυτονομία, και το πώς «στέκεται» απέναντι από το καλύτερο και το χειρότερο μοντέλο της κατηγορίας του.
Μάρκα/Μοντέλο | Byd Atto 3 | Καλύτερα | Χειρότερα | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 15,1 | 11,9 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |||
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ./ώρα) | 21 | 15 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | |||
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 17,1 | 14 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |||
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.) | 288 | 547 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | 270 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh | |
Κατανάλωση | 75% | |||||
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 22 | 26,5 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 10,5 | MAZDA MX-30 e Skyactiv 145ps 35.5 KWh | |
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 4,7 | 7,5 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | 2 | MAZDA MX-30 e Skyactiv 145ps 35.5 KWh | |
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,37 | 1,45 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | 1,33 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh | |
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 440 | 584 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | |||
Χώροι | 74% | |||||
Είδος | Ηλεκτρικό | |||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 204 | 585 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 136 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 310 | 760 | MERCEDES EQC 400 4MATIC 408ps 80 KWh | 255 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7,4 | 4,3 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 9,8 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 4,9 | 2,3 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 8,7 | KIA NIRO EV 204 PS Long Range 204ps 64.8 KWh | |
Κινητήρας - Επιδόσεις | 72% | |||||
Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικα μέρη (χρόνια) | 6 | 7 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | |||
Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | ||||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,46 | |||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,88 | |||||
Ύψος (μέτρα) | 1,62 | |||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,72 | |||||
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | ||||||
Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 18 | AUDI Q4 e-tron 45 Sportback 286ps 82 KWh | 13 | MAZDA MX-30 e Skyactiv 145ps 35.5 KWh | ||
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 1750 | 1734 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | 2495 | MERCEDES EQC 400 4MATIC 408ps 80 KWh | |
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
Κυβικά εκατοστά | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 204 | 585 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 136 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | ||||||
Ροπή (Nm) | 310 | 760 | MERCEDES EQC 400 4MATIC 408ps 80 KWh | 255 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | ||||||
Φρένα | ||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,1 | 34,3 | KIA EV6 LONG RANGE 77 kWh 2WD 228ps 77.4 KWh | |||
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | |||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 15,6 | 14,7 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | 22,4 | MERCEDES EQC 400 4MATIC 408ps 80 KWh | |
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | ||||||
Για Ηλεκτρικά | ||||||
Αν ήταν βενζίνη, θα λέγαμε πως είναι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου. Όσο μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτισηΧωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 60,48 | |||||
Κατανάλωση στην πόλη (KWh/100 χλμ.) | 15,1 | 11,9 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |||
Κατανάλωση σε ταξίδι (KWh/100 χλμ.) | 21 | 15 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | |||
Πραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.) | 17,1 | 14 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |||
Αυτονομία σε ταξίδι (χλμ.) | 288 | 547 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | 270 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh | |
Αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής | 420 | |||||
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση τέτοια ώστε στο τέλος της εγγύησης η υγεία της μπαταρίας να είναι τουλάχιστον στο 70%Εγγύηση μπαταρίας (χρόνια) | 8 | 7 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 11 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh |
Ξεκινώντας από τους χώρους, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, το BYD Atto 3 έχει μπόλικο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών, αφού με 22 εκατοστά είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας στον συγκεκριμένο τομέα. Η απόσταση από το κεφάλι του πίσω επιβάτη ως την οροφή είναι ικανοποιητική (4,7 εκατοστά), ειδικά για κάποιον που έχει ύψος κοντά στα 1,75 μ. Το πίσω κάθισμα χωράει 3 ενήλικες επιβάτες, όμως με πλάτος 1,37 μ. βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Οι θόλοι των πίσω τροχών περιορίζουν τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, που με 440 λίτρα έχει από τους λιγότερο ευρύχωρους χώρους αποσκευών της κλάσης.
Ο ηλεκτροκινητήρας του BYD Atto 3 αποδίδει 204 ίππους και 310 Nm ροπής, που εξασφαλίζουν καλές επιδόσεις στο κινεζικό ηλεκτρικό. Ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης «Sport», η επιτάχυνση είναι διαθέσιμη από χαμηλά και μετριάζεται όσο αυξάνεται η ταχύτητα, κάτι που συμβαίνει ωστόσο στα περισσότερα ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα, το προσπέρασμα 60-100 σε 3,7 δλ., το 80-120 σε 4,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα δύσκολα θα ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα.
Για να ακινητοποιηθεί το Atto 3 από τα 100 χλμ./ ώρα χρειάζεται 36,1 μέτρα από τη στιγμή που ο οδηγός θα βυθίσει το πόδι του στο πεντάλ του φρένου, επίδοση που είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε ότι το κινεζικό ηλεκτρικό είναι το δεύτερο ελαφρύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, αφού ζυγίζει 1.750 κιλά.
Η εμβέλεια και η συχνότητα φόρτισης αποτελεί για αρκετούς οδηγούς πηγή άγχους. Πόσο καλό είναι το Atto 3 σε αυτούς τους τομείς;
Σε αντίθεση με τα «κανονικά» αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση στο ταξίδι από όσο στην πόλη (21 kWh/100 χλμ. και 15,1 kWh/100 χλμ. αντίστοιχα στην περίπτωσή μας). Η BYD υπόσχεται 420 χιλιόμετρα. Από τις μετρήσεις μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση ενέργειας ήταν 17,1 kWh/100 χλμ. που με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 60,48 kWh μας δίνει αυτονομία περίπου 350 χιλιομέτρων. Στην πόλη κάνεις μέχρι και 400 χλμ. με μία φόρτιση χάρη και στο ρυθμιζόμενο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Ωστόσο σε συνθήκες ταξιδιού, με μια πλήρη φόρτιση το BYD Atto 3 μπορεί να διανύσει 288 χιλιόμετρα.
Τέλος, χάρη στη στάνταρ υποδοχή των 11 kW, η φόρτιση σε wallbox διαρκεί περίπου 6 ώρες και 30 λεπτά, ενώ η ταχυφόρτιση από το 10 στο 80% με 88 kW γίνεται σε 40 λεπτά.
Σελ. 1 | Δοκιμή ηλεκτρικού BYD Atto 3: Είναι μόνο η τιμή ή έχει κι άλλα «ατού»; |
Σελ. 2 | Byd Atto 3. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Byd Atto 3. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |