H Mercedes προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη της νέας E-Class και της νέας EQE SUV σε μια λαμπρή εκδήλωση, δείχνοντας για ακόμη μια φορά το όραμα της για ένα πιο βιώσιμο μέλλον με πρωταγωνιστή τον άνθρωπο.
Κλασικές αναλογίες και γραμμές που προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στην εξωτερική σχεδίαση
Η νέα E-Class έχει τις αναλογίες ενός κλασικού sedan τριών όγκων: κοντός μπροστινός πρόβολος με μακρύ καπό κινητήρα και καμπίνα επιβατών, το λεγόμενο greenhouse, αρκετά προς τα πίσω. Αυτή τη σχεδίαση «cabbackward» συμπληρώνει αρμονικά ο ιδανικών αναλογιών πίσω πρόβολος.
Μια μαύρη επιφάνεια σαν ενιαίο πάνελ συνδέει την επένδυση του ψυγείου με τους προβολείς. Αυτό το ένθετο σε μαύρο γυαλιστερό θυμίζει οπτικά τα μοντέλα Mercedes-EQ. Ανάλογα με τη γραμμή εξοπλισμού, η τρισδιάστατη επένδυση ψυγείου είναι σύγχρονης ή κλασικής σχεδίασης. Η νέα E-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό ενώ προαιρετικά διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT. Όλες οι εκδόσεις προβολέων διακρίνονται για τη χαρακτηριστική τους σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Ως τυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας, τα φώτα ημερήσιων διαδρομών έχουν το σχήμα φρυδιού. Τα powerdome τονίζουν το μπροστινό καπό.
Στο προφίλ αναδεικνύονται οι αρμονικές αναλογίες και η χαρακτηριστική σχεδίαση «cab-backward» με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Οι επίπεδες λαβές θυρών που είναι γνωστές από τα πολυτελή μοντέλα Mercedes-Benz διατίθενται προαιρετικά. Οι δύο ξεχωριστές χαρακτηριστικές γραμμές στο πλάι τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED δύο τμημάτων ξεχωρίζουν με νέο περίγραμμα και ειδική σχεδίαση: το μοτίβο αστεριών και στις δύο μονάδες φώτων συνθέτει μια ξεχωριστή σχεδίαση τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Η MBUX Superscreen ως το αποκορύφωμα της εσωτερικής σχεδίασης
Ο πίνακας οργάνων είναι η επιτομή της ψηφιακής εμπειρίας στο εσωτερικό. Εάν η E-Class διαθέτει την προαιρετική οθόνη συνοδηγού, η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της MBUX Superscreen επεκτείνεται έως την κεντρική οθόνη. Οπτικά αποκομμένη από αυτή ξεχωρίζει η οθόνη οδηγού που βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο. Τα μοντέλα χωρίς οθόνη συνοδηγού διαθέτουν ένα μεγάλο διακοσμητικό στοιχείο που εκτείνεται στο κέντρο. Η κεντρική οθόνη φαίνεται να αιωρείται πάνω από την κοίλη επιφάνεια αυτού του διακοσμητικού στοιχείου.
Το μπροστινό τμήμα του πίνακα οργάνων φωτίζεται από τη φωτεινή λωρίδα του ενεργού ατμοσφαιρικού φωτισμού. Αυτή ακολουθεί ένα ευρύ τόξο από το παρμπρίζ, περνάει από τις κολόνες Α και καταλήγει στις πόρτες. Έτσι δημιουργείται μια αίσθηση άνετουχώρου. Μια φαινομενικά αιωρούμενη μονάδα χειρισμού στο πάνω τμήμα της επένδυσης των θυρών ταιριάζει με την εμφάνιση των γυάλινων επιφανειών των οθονών.
Η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί ως μία ενιαία μονάδα και συγχωνεύεται σε ευθεία γραμμή στο κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων. Στο μπροστινό μέρος, μια θήκη αποθήκευσης με καπάκι και ποτηροθήκες είναι ενσωματωμένη στο τρισδιάστατο διακοσμητικό στοιχείο. Στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας κυριαρχεί ένα υποβραχιόνιο με μαλακή επένδυση.
Η κεντρική επένδυση της πόρτας ενώνεται αρμονικά με το υποβραχιόνιο με μία κοίλη κίνηση. Το μπροστινό τμήμα έχει σχεδιαστεί ως ένα μεταλλικό στοιχείο υψηλής τεχνολογίας. Λειτουργεί ως χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό είναι η αιωρούμενη μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος πόρτας.
Το περίγραμμα της επιφάνειας του καθίσματος και της πλάτης ρέει κομψά από το εσωτερικό προς το εξωτερικό και μοιάζει να αιωρείται πάνω από τη βάση του καθίσματος χάρη στη σχεδίαση που παίζει με τα επίπεδα. Οι κατακόρυφες εσοχές ακολουθούν το εξωτερικό περίγραμμα και ανοίγουν προς τα πάνω.
Όσον αφορά στην ευρυχωρία, η E-Class διακρίνεται στην κατηγορία της. Ο οδηγός απολαμβάνει πέντε χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό ύψος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι πίσω επιβάτες χάρη στο κατά δύο εκατοστά μακρύτερο μεταξόνιο: Ο χώρος για τα γόνατα και ο μέγιστος χώρος ποδιών αυξάνονται κατά 10 και 17 χιλιοστά αντίστοιχα. Το πλάτος στο ύψος των αγκώνων στο πίσω μέρος έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο: πλέον φτάνει τα 1519 χιλιοστά. Πρόκειται για αύξηση κατά 25 χιλιοστά και σχεδόν στα επίπεδα της S-Class. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 540 λίτρα.