Η νέα εκδοχή του 1,0 EcoBoost χάρη στην ειδική χαρτογράφηση του εγκεφάλου, στην αύξηση πίεσης υπερπλήρωσης, στο νέο διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, στην αναθεωρημένη πεταλούδα γκαζιού και στο μεγαλύτερο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) έφτασε να αποδίδει την ισχύ-ρεκόρ των 140 ίππων. Η ροπή των 210 Nm (με overboost, ήτοι στιγμιαία κορύφωση για μερικά δλ.) είναι διαθέσιμη από τις 1.400-4.500 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του Fiesta των 140 ίππων και των 1.091 κιλών είναι αρκετά εντυπωσιακές, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 8,7 δλ. Ο κινητήρας παραμένει ιδιαίτερα πολιτισμένος σε λειτουργία για 3κύλινδρος, τραβάει δυνατά και γεμάτα, ειδικά μετά τις 2.000 σ.α.λ. και ακούγεται ευχάριστα σε συνδυασμό με το σφύριγμα της τουρμπίνας και το ξεφύσημα από την εξάτμιση. Οι τεχνικές λεπτομέρειες αυτού του κινητήρα είναι πράγματι εντυπωσιακές: το τούρμπο γυρίζει στις 248.000 σ.α.λ., τη διπλάσια ταχύτητα περιστροφής ενός τούρμπο της F1 και τα πτερύγια φτάνουν 1,5 φορά την ταχύτητα του ήχου! Ένα 6ταχύτο κιβώτιο πιθανόν να κολάκευε περισσότερο τον κινητήρα, όμως για να επιμένουν οι μηχανικοί της Ford στο 5τάχυτο κιβώτιο, κάτι παραπάνω ξέρουν από μας. Το 5τάχυτο κιβώτιο λοιπόν, που τοποθετείται στο Fiesta των 140 ίππων, έχει πιο κοντή κλιμάκωση βοηθώντας την απόκριση στο γκάζι και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ουσιαστικά έχει τις 5 πρώτες σχέσεις του Fiesta ST). O επιλογέας παραμένει ευχάριστος σε αίσθηση και ακριβής σε κούμπωμα. H Ford υπόσχεται κατανάλωση 4,5 λτ./100 χλμ. αλλά στην πράξη υπολογίστε περίπου 6,7 λτ./100 χλμ. σε καθημερινή χρήση. Οι εκπομπές ρύπων είναι 104 γρ./χλμ. κάτι που μεταφράζεται σε 93,6 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Copyright © 2024 - autoagora.gr