3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Kia EV6 GT: Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις;
30/5/2024
Ας δούμε αναλυτικά τις μετρήσεις του Kia EV6 GT όσον αφορά στην ευρυχωρία, στις επιδόσεις και στην αυτονομία, και το πώς «στέκεται» απέναντι από το καλύτερο και το χειρότερο μοντέλο της κατηγορίας του.
Μάρκα/Μοντέλο | Kia Ev6 | Καλύτερα | Χειρότερα | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματοςΓια Γόνατα πίσω επιβατών (εκ.) | 26,5 | 26,5 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 10,5 | MAZDA MX-30 e Skyactiv 145ps 35.5 KWh | |
Πόσος χώρος υπάρχει από το κεφάλι του πίσω επιβάτη (ύψους 1,75) μέχρι την οροφήΓια Κεφάλι πίσω επιβατών (εκ.) | 5,5 | 7,5 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | 2 | MAZDA MX-30 e Skyactiv 145ps 35.5 KWh | |
Πόσο φαρδιά είναι η καμπίνα πίσω, στο ύψος των ώμωνΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα) | 1,38 | 1,45 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | 1,33 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh | |
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 500 | 584 | HYUNDAI IONIQ 5 77 KWH 229 PS RWD 229ps 77 KWh | |||
Χώροι | 80% | |||||
Είδος | Ηλεκτρικό | |||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 585 | 585 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 136 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 740 | 760 | MERCEDES EQC 400 4MATIC 408ps 80 KWh | 255 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,3 | 4,3 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 9,8 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 2,3 | 2,3 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 7 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Κινητήρας - Επιδόσεις | 90% | |||||
Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικα μέρη (χρόνια) | 7 | 7 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | |||
Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | 12 | |||||
Εγγύηση για τη βαφή του αυτοκινήτουΧρώμα (χρόνια) | 5 | |||||
Εγγύηση αντιπροσωπείας | 90% | |||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,7 | |||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,89 | |||||
Ύψος (μέτρα) | 1,54 | |||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,9 | |||||
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | ||||||
Είναι η μικρότερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. 20 εκατοστά είναι τιμή που συγκαταλέγεται στις καλές για SUVΑπόσταση από το έδαφος (εκ.) | 15,5 | 18 | AUDI Q4 e-tron 45 Sportback 286ps 82 KWh | 13 | MAZDA MX-30 e Skyactiv 145ps 35.5 KWh | |
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 2200 | 1734 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |||
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||
Κυβικά εκατοστά | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 585 | 585 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 136 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | ||||||
Ροπή (Nm) | 740 | 760 | MERCEDES EQC 400 4MATIC 408ps 80 KWh | 255 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | ||||||
Φρένα | ||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 36,4 | 34,3 | KIA EV6 LONG RANGE 77 kWh 2WD 228ps 77.4 KWh | |||
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | |||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 20,6 | 14,7 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |||
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | ||||||
Για Ηλεκτρικά | ||||||
Αν ήταν βενζίνη, θα λέγαμε πως είναι το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου. Όσο μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, τόσο μεγαλύτερη αυτονομία με μια φόρτισηΧωρητικότητα μπαταρίας (kWh) | 77,4 | |||||
Κατανάλωση στην πόλη (KWh/100 χλμ.) | 16,2 | 11,9 | HYUNDAI KONA ELECTRIC LR 217ps 65,4 KWh | |||
Κατανάλωση σε ταξίδι (KWh/100 χλμ.) | 22 | 15 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | |||
Πραγματική μέση κατανάλωση (KWh/100χλμ.) | 18,8 | 14 | CITROEN C4 X Electric 136 PS 136ps 50 KWh | |||
Αυτονομία σε ταξίδι (χλμ.) | 352 | 547 | VOLVO C40 PURE ELECTRIC SINGLE MOTOR EXTENDED RANGE RWD 252ps 82 KWh | 260 | VOLVO XC40 RECHARGE PURE ELECTRIC P8 AWD 408 PS 408ps 78 KWh | |
Αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής | 424 | |||||
Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν εγγύηση τέτοια ώστε στο τέλος της εγγύησης η υγεία της μπαταρίας να είναι τουλάχιστον στο 70%Εγγύηση μπαταρίας (χρόνια) | 7 | 7 | KIA EV6 GT 585ps 77,4 KWh | 11 | LEXUS UX 300e 204ps 54.3 KWh |
Ξεκινώντας από τους χώρους, όπως αναφέραμε ήδη το Kia EV6 έχει τον περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα των πίσω επιβατών στην κατηγορία του, με 26,5 εκατοστά. Ο χώρος για τα κεφάλια τους είναι 5,5 εκατοστά, αριθμός που κυμαίνεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ το πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 1,38 μέτρα, επίσης νούμερο που πέφτει στο μέσο της «τάξης» των μικρομεσαίων SUV, με το επίπεδο πάτωμα να ενισχύει την ευρυχωρία και να προσφέρει τον απαιτούμενο χώρο για τα πόδι του μεσαίου επιβάτη. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 500 λίτρα και βρίσκεται στο ανώτερο άκρο του μέσου όρου.
Το Kia EV6 GT διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Ο εμπρόσθιος αποδίδει 225 άλογα και 605 Nm ροπής, ενώ ο οπίσθιος έχει ισχύ 367 άλογα και 390 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι η συνδυαστική ισχύς των 585 ίππων και μια θηριώδης ροπή 740 Nm, δυο νούμερα που ακούγονται λαχταριστά στους εραστές των γρήγορων αυτοκινήτων. Καλή όμως η θεωρία, ας δούμε πώς τα πηγαίνει στην πράξη το κορεάτικο ηλεκτρικό super-SUV.
Για τη διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα το χρονόμετρο σταμάτησε στα 4,3 δευτερόλεπτα, μια επίδοση που είναι η καλύτερη στην κατηγορία και σε κάνει να ψάχνεις το στομάχι σου στο πίσω κάθισμα. Στις ρεπρίζ τα πράγματα εκτυλίσσονται ακόμα πιο καταιγιστικά, μιας και το αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 2,3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 80 στα 120 χλμ/ώρα, αριθμός επίσης κορυφαίος στην κλάση του.
Ό,τι πηγαίνει γρήγορα πρέπει να σταματά επίσης γρήγορα όμως, και σε αυτό συμβάλλουν τα τεράστια φρένα που προσπαθούν –μάταια- να κρυφτούν πίσω από τους τροχούς 21 ιντσών, με τις εμπρόσθιες τετραπίστονες δαγκάνες να «μαγκώνουν» τους δίσκους διάστασης 15 ιντσών. Σωστά διαβάσατε, οι εμπρός δίσκοι του Kia EV6 έχουν διάμετρο… ζάντας, με αποτέλεσμα για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα να χρειάζονται 36,4 μέτρα. Ξανατονίζουμε πως το όχημα ζυγίζει 2,2 τόνους…
Η άμεσα διαθέσιμη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων καθιστά τα μπαταριοκίνητα οχήματα ιδιαίτερα σβέλτα, ενώ η εμβέλεια και η συχνότητα φόρτισης είναι για αρκετούς μια πηγή άγχους. Πόσο καλό είναι το Kia EV6 GT σε αυτό τον τομέα;
Τροφοδοσία στα δύο μοτέρ δίνει μια μπαταρία χωρητικότητας 77,4 kWh, η οποία έχει αυτονομία 352 χιλιόμετρα σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου, μια τιμή που βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Σε αντίθεση με τα «κανονικά» αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση στο ταξίδι από ότι στην πόλη (22 kWh/100 χλμ και 16,2 kWh/100 χλμ αντίστοιχα στην περίπτωσή μας), επομένως σε αστικό κύκλο το κορεάτικο μοντέλο μπορεί να διανύσει παραπάνω χιλιόμετρα. Η ανάκτηση ενέργειας, που φορτίζει τη μπαταρία όταν αφήνουμε το γκάζι, ρυθμίζεται σε 4 επίπεδα, με το τελευταίο να ενεργοποιεί τη λειτουργία i-pedal, με την οποία μπορείς να οδηγήσεις το όχημα μόνο με ένα πεντάλ, αφού η επιβράδυνση όταν σηκώνουμε το πόδι μας από το δεξί πεντάλ είναι αρκετή για να ακινητοποιήσει το EV6 GT.
Σε wallbox ισχύος 11 kW η μπαταρία γεμίζει από το 0 στο 100% μέσα σε 7 ώρες και 20 λεπτά, ενώ με χρήση ταχυφορτιστή 350 kW η διαδικασία φόρτισης 10-80% ολοκληρώνεται σε 18 λεπτά.
Σελ. 1 | Kia EV6 GT: Το γρηγορότερο ηλεκτρικό της κατηγορίας του! |
Σελ. 2 | Kia EV6 GT: Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις; |
Σελ. 3 | Kia EV6 GT: Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας; |