![Mazda CX-30 e-Skyactiv G 140 PS: Οδηγούμε την νέα εισαγωγική έκδοση Mazda CX-30 e-Skyactiv G 140 PS: Οδηγούμε την νέα εισαγωγική έκδοση](/jpg/news/700/Mazda-CX-30-140-12-2-25.jpg)
Mazda CX-30 e-Skyactiv G 140 PS: Οδηγούμε την νέα εισαγωγική έκδοση
Με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λτ., μία διαφορετική προσέγγιση.
Λεβιές και συμπλέκτης με πληροφόρηση και καλή αίσθηση, άνετο και ήσυχο στον δρόμο.
Παραδοσιακό και λειτουργικό εσωτερικό, κομψό χωρίς περιττά στοιχεία.
Πραγματική μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ., 0-100 σε 8,5 δλ. χάρη στους 140 ίππους.
Με ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 λτ., μία διαφορετική προσέγγιση.
Οι μηχανικοί της Mazda αγαπούν να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά. Ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες, ασυνήθιστοι λόγοι συμπίεσης και στην περίπτωση του Skyactiv X, ακόμη και κινητήρας DiesΟtto. Ο νέος βασικός βενζινοκινητήρας του CX-30, του μικρομεσαίου SUV της Mazda, είναι ένα καλό παράδειγμα της πρωτοτυπίας των Ιαπώνων σχεδιαστών και μηχανικών. Ο «φρέσκος» κινητήρας έχει εντυπωσιακή χωρητικότητα 2,5 λτ., εξαιρετικά ασυνήθιστη με τα δεδομένα του downsizing της εποχής. Αποδίδει 140 ίππους χωρίς turbo και δεν έχει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Από την άλλη, διαθέτει άμεσο ψεκασμό, απενεργοποίηση κυλίνδρων, υψηλό λόγο συμπίεσης για κινητήρα βενζίνης (13:1) και ήπια υβριδική τεχνολογία μέσω γεννήτριας εκκίνησης. Επίσης, ασυνήθιστο σε αυτήν την κατηγορία είναι το κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής και έξι ταχύτητες. Γνωρίζουμε τον κινητήρα των 2,5 λίτρων από το Mazda 6 και το CX-5. Πώς τα πάει, λοιπόν, στο CX-30;
Λεβιές και συμπλέκτης με πληροφόρηση και καλή αίσθηση, άνετο και ήσυχο στον δρόμο.
Στην έκδοση με μηχανικό κιβώτιο που οδηγήσαμε, οδηγείς το αυτοκίνητο ακριβώς όπως και με το δίλιτρο κινητήρα που έχουμε δοκιμάσει. Είναι διασκεδαστικό με την ακριβή αίσθηση που προσφέρει ο λεβιές ταχυτήτων, αν και η διαδρομή του δεν είναι φυσικά τόσο σύντομη όσο σε ένα MX-5. Ωστόσο, ο συμπλέκτης λειτουργεί λίγο όπως αυτός ενός σπορ αυτοκινήτου και απαιτεί κάποια μυϊκή δύναμη, δίνοντας όμως κι αυτός καλή αίσθηση. Η τελική σχέση μετάδοσης δεν είναι πολύ μακριά. Στις 3.000 στροφές ανά λεπτό στην έκτη ταχύτητα, το κοντέρ δείχνει ότι ταξιδεύεις με 150 χλμ./ώρα. Η απόδοση ισχύος, παρόλο που δεν ακούγεται εντυπωσιακή, είναι γραμμική και ευχάριστη, όπως συμβαίνει χαρακτηριστικά στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Η ροπή, που έχει αυξηθεί από τα 213 στα 238 Nm, είναι σίγουρα αισθητή. Η άνεση και η έλλειψη θορύβων και δονήσεων θυμίζει το μεγαλύτερο Mazda 6. Δεν περνάει σχεδόν κανένας θόρυβος από τον αέρα στην καμπίνα του CX-30 και παραμένει αρκετά ήσυχο ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.
Παραδοσιακό και λειτουργικό εσωτερικό, κομψό χωρίς περιττά στοιχεία.
Περνώντας στο εσωτερικό του, όποιος καθίσει στη θέση του οδηγού της CX-30, θα βρει τον εαυτό του σε ένα από τα πιο παραδοσιακά πιλοτήρια που προσφέρει η σύγχρονη γκάμα αυτοκινήτων - μια απόλαυση για τους οδηγούς που δεν τους αρέσουν οι τεράστιες οθόνες με τα ενσωματωμένα μενού, τα οποία αποσπούν συχνά την προσοχή. Ένα ακόμη καλό χαρακτηριστικό είναι η προβολή πληροφοριών στο παρμπρίζ μέσω του head-up display, το οποίο αποτελεί πλέον στάνταρ εξοπλισμό. Το σύστημα ψυχαγωγίας με το περιστροφικό κουμπί ελέγχου είναι εξαιρετικά πρακτικό σε σχέση με την πλοήγηση μέσω οθόνης αφής. Ωστόσο, υπάρχει ένα σύγχρονο σύστημα φωνητικού ελέγχου, που βρίσκει τους προορισμούς πλοήγησης πολύ πιο γρήγορα από την πληκτρολόγησή τους.
Πραγματική μέση κατανάλωση 6,5 λτ./100 χλμ., 0-100 σε 8,5 δλ. χάρη στους 140 ίππους.
Η δοκιμαστική κατανάλωση των 6,7 λίτρων αμόλυβδης βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα είναι στα ίδια επίπεδα με τον προκάτοχο των 150 ίππων, που δοκιμάσαμε σε παρόμοια διαμόρφωση με μηχανικό κιβώτιο. Δεν είναι κάποιο θαύμα ως προς την οικονομία καυσίμου, αλλά και πάλι θεωρείται οικονομικό για ένα μικρομεσαίο SUV. Όλες οι διαφορετικές προσεγγίσεις που έχει κάνει η Mazda στον κινητήρα φαίνεται να στοχεύουν και στην αξιοπιστία του. Η έκδοση των 140 ίππων, λοιπόν, επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα πιο γρήγορα από την παλαιότερη έκδοση των 150 ίππων με τον κινητήρα των 2,0 λίτρων. Πλέον, ολοκληρώνει αυτήν την μέτρηση σε 8,5 δλ., αντί για 9,3 δλ. Ο νέος κινητήρας είναι σίγουρα μια βελτίωση για την βασική έκδοση του μοντέλου, ενώ ο δίλιτρος υβριδικός κινητήρας των 186 ίππων είναι ακόμα διαθέσιμος σε μεγαλύτερη τιμή για τους πιο απαιτητικούς και μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση.