Νέα Citroen C4 και C4 X: Τα οδηγούμε στην Ισπανία
Ανανεωμένος σχεδιασμός, με περισσότερο δυναμισμό.
Αναβαθμισμένη τεχνολογία στο εσωτερικό, αναπαυτικά καθίσματα και μπόλικοι χώροι.
Με υβριδικά μοτέρ 100 και 136 ίππων, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά με 136 και 156 PS.
Ανάρτηση-μαγικό χαλί, είναι σταθερά σε αυτοκινητόδρομο και σε ορεινό δίκτυο.
Ανανεωμένος σχεδιασμός, με περισσότερο δυναμισμό
Το Citroen C4 είναι ο «παίκτης» της γαλλικής εταιρείας στην κατηγορία των οικογενειακών hatchbacks και έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλές. Βρισκόμαστε 21 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου, που έγινε το 2004, με το C4 να είναι πλέον στην τέταρτη γενιά του και να έχει αποκτήσει ένα «αδελφάκι», το C4 X που ξεχωρίζει από τον σχεδιασμό του, ο οποίος «παντρεύει» τα sedan με τα fastback αμαξώματα.
Το δίδυμο των Citroen C4 και C4 X ανανεώθηκε και παρουσιάστηκε στην Ισπανία, στην όμορφη πόλη Sitges λίγο έξω από τη Βαρκελώνη. Όντας καλεσμένοι της Citroen Hellas, γνωρίσαμε από κοντά τα αυτοκίνητα και τα οδηγήσαμε σε ένα συνδυασμό διαδρομών που περιελάμβανε πόλη, αυτοκινητόδρομο και «σφιχτό» ορεινό επαρχιακό δίκτυο.
Ξεκινώντας από το design, τα ανανεωμένα Citroen C4 και C4 X έχουν διαφορετικό εμπρόσθιο πρόβολο, με τα φανάρια να είναι ιδιαίτερα φουτουριστικά και συνάμα καλαίσθητα, συνδυάζοντας στοιχεία δυναμισμού και κομψότητας. Τα φώτα ημέρας αποτελούνται από 4 διαφορετικά οριζόντια στοιχεία σε κάθε πλευρά, με τα κύρια φωτιστικά σώματα να είναι λεπτά και να προσδίδουν ένα συνοφρυωμένο «βλέμμα» στο αυτοκίνητο. Στον προφυλακτήρα βρίσκουμε έναν συγκερασμό ευθείων και καμπύλων επιφανειών, ενώ στο κέντρο βρίσκεται το νέο λογότυπο της Citroen, που αποτελεί ένα φόρο τιμής στο πρώτο logo της εταιρείας που χορηγείται στο 1919.
Βρήκαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με το σχεδιαστή των Citroen C4 και C4 X, κο. Sylvain Henry, ο οποίος μας ανέλυσε διάφορες έντεχνες λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, όπως το μοτίβο της γρίλιας χαμηλά στον προφυλακτήρα, που παραπέμπει στο σήμα της εταιρείας, και αναλόγως την πλευρά που κοιτάς το όχημα την κάνει να φαίνεται κλειστή ή ανοιχτή.
Ο σκοπός του κου Sylvain ήταν ο σχεδιασμός να παραμείνει τολμηρός, αλλά ταυτόχρονα να γίνει πιο απλός. Έτσι οι επιφάνειες του C4 έγιναν πιο «ρευστές», ούτως ώστε να τονίσουν την αεροδυναμική του μοντέλου, και τα πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν το ίδιο μοτίβο με τα εμπρός, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή στο σκοτάδι.
Αναβαθμισμένη τεχνολογία στο εσωτερικό, αναπαυτικά καθίσματα και μπόλικοι χώροι
Η καμπίνα των ανανεωμένων Citroen C4 και C4 X είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένη, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι μεγαλύτερος, διάστασης 7 ιντσών και να έχει νέα γραφικά. Καινούργια είναι και η έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, που έχει διάσταση 10 ιντσών, υψηλή ανάλυση και είναι γρήγορη στην αφή. Εκτός από τα γραφικά, βελτιωμένη είναι και η λειτουργία της οθόνης, μιας και βρίσκουμε συντομεύσεις για να πηγαίνουμε πιο γρήγορα σε συγκεκριμένες εφαρμογές. Επιπλέον, υπάρχουν φωνητικές εντολές (απλά λες «Hello Citroen») και βοηθός τεχνητής νοημοσύνης Chat GPT.
Τα καθίσματα Advanced Comfort είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά, και πλέον διαθέτουν κατά 15 χιλιοστά παχύτερο αφρό, ούτως ώστε να είναι ακόμα πιο άνετα, κάτι που επιβεβαιώσαμε και κατά τη δίωρη οδήγησή μας. Επίσης, έχει δοθεί έμφαση στην πλευρική υποστήρηξη.
Όσον αφορά στους χώρους, τα πράγματα παραμένουν στα ίδια καλά επίπεδα, με τον «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι μπόλικος. Το πορτ-μπαγκάζ του Citroen C4 έχει ωφέλιμο όγκο 380 λίτρα, ενώ αυτό του C4 X είναι 510 λίτρα. Αν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.250 και 1.350 λίτρα αντίστοιχα.
Με υβριδικά μοτέρ 100 και 136 ίππων, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά με 136 και 156 PS
Τα ανανεωμένα Citroen C4 και C4 X είναι διαθέσιμα με υβριδικούς βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων που έχουν σύστημα Hybrid 48V και αποδίδουν 100 ή 136 άλογα (το C4 X μόνο με 136), καθώς και με ηλεκτροκινητήρες. Ως βάση χρησιμοποιείται ο τρικύλινδρος κινητήρας 1,2 λίτρων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-DSC6.
Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο σύστημα να ξεχωρίζει είναι το γεγονός πως μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο αποκλειστικά με ρεύμα σε συνθήκες χαμηλής ταχήτητας, εντός πόλης, καθώς και σε υψηλότερες ταχύτητες με χαμηλό φορτίο. Σύμφωνα με τη Citroen, μέχρι και το 50% των διαδρομών μπορεί να γίνει χωρίς το μοτέρ βενζίνης, ενώ η κατανάλωση μειώνεται κατά 20%.
Ο εισαγωγικός κινητήρας των 100 ίππων έχει ροπή 205 Nm, με την εργοστασιακή μέτρηση 0-100 χλμ/ώρα να είναι 10,7 δευτερόλεπτα και την κατανάλωση σε κύκλο WLTP να είναι 4,8 λτ/100 χλμ. Το μοτέρ με τα 136 άλογα, το οποίο εφοδίαζε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, έχει 230 Nm ροπής και σύμφωνα με τη Citroen χρειάζεται 8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα. Η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 4,7 λτ/100 χλμ, ένας αριθμός που είναι πολύ κοντά σε αυτό που είδαμε κατά την οδήγησή μας με νορμάλ ταχύτητες.
Τα ηλεκτροκίνητα Citroen e-C4 και e-C4 X είναι διαθέσιμα σε δύο επιλογές: Αρχικά βρίσκουμε την έκδοση των 136 ίππων, με τη μπαταρία να έχει χωρητικότητα 50 kWh και να προσφέρει μέση αυτονομία 354 χιλιόμετρα (479 αν κινείστε αποκλειστικά στην πόλη). Η έκδοση των 156 ίππων (που εφοδίαζε το C4 X που οδηγήσαμε) έχει ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 54 kWh, με την αυτονομία να αυξάνεται στα 418 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο και στα 656 σε αστικό περιβάλλον.
Με χρήση ταχυφορτιστή, η μπαταρία γεμίζει από το 20 στο 80% μέσα σε 26 λεπτά.
Ανάρτηση-μαγικό χαλί, είναι σταθερά σε αυτοκινητόδρομο και σε ορεινό δίκτυο
Η Citroen έχει ως «σημαία» της την άνεση, και ως εκ τούτου το δίδυμο των C4 και C4 X απορροφούν εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του δρόμου, καθώς και τα αρκετά σαμαράκια που βρήκαμε στην πόλη Sitges. Αρωγός σε αυτό είναι η ανάρτηση τεχνολογίας Citroen Advanced Comfort, που ουσιαστικά αντικαθιστά τα bump stops στα αμορτισέρ με δύο ελατήρια (ένα σε κάθε πλευρά), για να αποσβαίνει ακόμα καλύτερα τα απότομα χτυπήματα, αλλά φυσικά και τα αναπαυτικά καθίσματα που αναφέραμε νωρίτερα.
Το πάτημα των αυτοκινήτων είναι στιβαρό, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στο επαρχιακό δίκτυο, χωρίς να εμφανίζονται ενοχλητικές κλίσεις ή τάσεις πλεύσης. Το C4 X, που έχει πιο οικογενειακό προσανατολισμό, φάνηκε να έχει ελαφρώς πιο μαλακό setup στην ανάρτηση, για περισσότερη άνεση.
Οι τιμές στην Ελλάδα ξεκινούν από τα 23.900 ευρώ για το Citroen C4 με τα 100 άλογα και από τα 25.900 ευρώ για το Citroen C4 X με τους 136 ίππους.
Αναμένουμε να οδηγήσουμε τα ανανεωμένα Citroen C4 και C4 X σε ελληνικό έδαφος, να τα δοκιμάσουμε αναλυτικά, και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Σχολιάστε |