Στη βελτίωση της κατανάλωσης ολόκληρου του στόλου της Renault, όχι μόνο του Clio, συμβάλλει η... εξαγνισμένη, νέα παλέτα των κινητήρων. Αρχικά, λοιπόν, το Clio θα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις. Οι πρώτες τρεις σχετίζονται με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου, ο οποίος, ως ατμοσφαιρικός (στις εκδόσεις SCe 65 και SCe 75) αποδίδει 65 και 73 PS. Ακολουθεί η turbo έκδοση TCe 100 των 100 PS, ενώ η μετάδοση της δύναμης είναι αποστολή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων. Ωστόσο, ακόμα πιο ισχυρή έκδοση είναι η ολοκαίνουργια TCe 130 των 130 PS, που προέρχονται από τον κινητήρα των 1,33 λίτρων, ο οποίος έχει εξελιχθεί από κοινού με τη Mercedes-Benz και γνωρίζουμε ήδη από τη νέα A-Class. Μάλιστα, αυτός ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων.
Κατά τις πρώτες οδηγικές επαφές μας, βρεθήκαμε στο τιμόνι της έκδοσης TCe 100, όπου οι εντυπώσεις μας ήταν ανάμεικτες. Ο τρικύλινδρος κινητήρας λειτουργεί ήσυχα και πολιτισμένα, απέχοντας αισθητά από το όχι στρωτό πλαίσιο παλιότερων μικρών μοντέλων με κινητήρες ανάλογης ισχύος. Βέβαια, στις ανωφέρειες και με το δείκτη του στροφόμετρου να δείχνει χαμηλά, δεν εντυπωσιάζει παρά την ύπαρξη του turbo. Με σαφώς πιο επιθετικό στιλ λειτουργεί ο TCe 130, αν και το αυτόματο κιβώτιο, στο sport πρόγραμμα οδήγησης, γίνεται εκνευριστικό, καθώς δε διακρίνεται για την ορθή λειτουργία του.
Οι υπέρμαχοι της οικονομίας σε όλα τα επίπεδα, θα πρέπει να περιμένουν έως τις αρχές του νέου έτους, όταν θα παρουσιαστεί η υβριδική έκδοση με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων και τη συνδυαστική ισχύ των 130 PS. Μάλιστα, εξαιτίας της παρουσίας του, οι Γάλλοι δε θα λανσάρουν σε πολλές αγορές μία diesel έκδοση.
Σε χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης το Clio διακρίνεται για την αξιοπρεπή κύλισή του με την άφθονη άνεση. Μάλιστα, η Renault υπόσχεται έως τα 130 km/h μείωση του θορύβου κατά 2 dB σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Έτσι, το μοντέλο της μικρής κατηγορίας, που σε πολλές χώρες της νότιας Ευρώπης είναι τόσο δημοφιλές όσο είναι το VW Golf στη Γερμανία, αποδεικνύεται πολύ καλό και αποδοτικό και στις διαδρομές μεγάλης διάρκειας. Εντάξει, ο ελεύθερος χώρος για τα πόδια των επιβατών της πίσω σειράς θέσεων δεν είναι ο πλέον άνετος, από την άλλη, όμως, ο χώρος αποσκευών έχει φτάσει σε όγκο τα 391 λίτρα! Κρίμα μόνο, που οι αποσκευές πρέπει να σηκωθούν ψηλά για να τοποθετηθούν στον προβλεπόμενο χώρο εξαιτίας του υψηλού κατωφλιού φόρτωσης.
Στο τακτοποιημένο και πλέον ανώτερης ποιότητας cockpit υπάρχει τώρα, ανάλογα με την έκδοση, μία κάμερα 360˚, μία οθόνη 9,3 ιντσών, ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα και -επιτέλους- ένας διακόπτης ”on-off” για το cruise control στο τιμόνι. Έτσι, το... ψάξιμο στα βάθη της κεντρικής κονσόλας λήγει οριστικά.
Σε συνολικό επίπεδο καθίσταται σαφές, πως το ανανεωμένο Clio θέλει να είναι κάτι περισσότερο και ανώτερο από ένα αξιοπρεπές «νοικιάρικο» αυτοκίνητο σε ένα νησί της Μεσογείου. Για να ισχύσει, πάντως, αυτό, θα πρέπει να είναι αντίστοιχα σωστές και οι τιμές, για τις οποίες οι Γάλλοι τηρούν ακόμη σιγή ιχθύος, αν και οι πωλήσεις έχουν ξεκινήσει ήδη μέσα στον Ιούλιο.
Όπως και να ΅χει, το ανανεωμένο Clio αποτελεί για τη Renault μία κίνηση εξέλιξης. Ο χώρος είναι περισσότερος μέσα σε μικρότερες διαστάσεις, η ποιότητα είναι βελτιωμένη, ενώ σε ανώτερο επίπεδο βρίσκονται επίσης η ασφάλεια και η άνεση. Ίσως, συνολικά, όλα τα παραπάνω να μην ακούγονται και τόσο... παραδεισένια, αλλά το νέο Clio συλλέγει με ευκολία πολλά επιχειρήματα υπέρ της αγοράς του.
Συμπέρασμα
Και το ανανεωμένο Clio παρέχει τέλεια all around χαρακτηριστικά, παραμένοντας -λογικά- σε φυσιολογικές τιμές. Δε μας άρεσε η αίσθηση του τιμονιού και ο... φιμωμένος κινητήρας των 100 PS. Η ποιότητα και η ευχρηστία, όμως, έχουν βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό. Μια χαρά.
Copyright © 2024 - autoagora.gr