EVO και STi, δύο αρκτικόλεξα που στο άκουσμα τους οι πραγματικοί λάτρεις του αυτοκινήτου, νιώθουν ρίγος. Δυο τεχνολογικά διαμάντια που κήρυξαν τον πόλεμο μεταξύ τους στους Ελληνικούς δρόμους. Ποια χαρακτηριστικά τους, έκλεβαν τις καρδιές μας και ποιοι οι λόγοι που εξαφανίστηκαν?
Όταν πρέπει να γράψεις ένα κείμενο, πάντα βάζεις σε μια σειρά τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που θα παρουσιάσεις και προχωράς στην συγγραφή του. Όταν πρέπει να γράψεις για 2 Θρύλους της αυτοκίνησης, που έγραψαν πολλά χιλιόμετρα μάχης στους αγώνες αλλά και τους δρόμους της χώρας μας, τότε το συναίσθημα πάει μπροστά. Κι αυτό γιατί και τα δυο αυτά μοντέλα, μιλούσαν στην καρδιά των απανταχού petrolheads σε όλο τον πλανήτη. Για να είμαστε ειλικρινείς θα πρέπει να πούμε, πως είχαμε την τύχη να ζήσουμε σε μια εποχή όπου οι βιομηχανίες ήταν αναγκασμένες να μας προσφέρουν πολύ υψηλής τεχνολογίας δημιουργίες.
Για αρκετά χρόνια στους αγώνες του Παγκοσμίου πρωταθλήματος (WRC) έπρεπε τα αυτοκίνητα να πάρουν Homologation με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένες οι εταιρίες να κυκλοφορήσουν επίσημα τα μοντέλα τους. Πέρασαν από τα χέρια μας αυτοκίνητα όπως η Lancia Delta HF Integrale, τα Ford Escort Cosworth αλλά και η Toyota Celica ST 185 Carlos Sainz. Αυτοκίνητα που μας έχουν συντροφεύσει στα πιο τρελά μας όνειρα όλους τους φίλους του αυτοκινήτου. Ο κανονισμός με τα χρόνια άλλαξε για να βοηθήσουν το άθλημα, και πολλοί ήταν αυτοί που πίστευαν πως είχε ξεκινήσει η αρχή του τέλους. Κι όμως, η Mitsubishi και η Subaru διέψευσαν τις Κασσάνδρες και τράβηξαν το δικό τους μονοπάτι. Κατασκεύαζαν αυτοκίνητα άμεσα συνυφασμένα με τις επιδόσεις και την ευχαρίστηση, αυτοκίνητα αποκλειστικά για οδηγούς με άποψη και κατάφεραν (με την πάροδο του χρόνου βέβαια) να δημιούργησαν τη δική τους παράδοση.