Που οφείλεται το «πήξιμο» του Κηφισού?
18/5/2022
Τις αιτίες του κυκλοφοριακού χάους που δημιουργείται κάθε μέρα στην κεντρικότερη οδική αρτηρία της Αθήνας, εξήγησε ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής.
Ατέλειωτη συμφόρηση στους δρόμους
Τον τελευταίο μήνα η ταλαιπωρία που υφίστανται οι οδηγοί στους δρόμους της Αθήνας έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, με τα μεγαλύτερα προβλήματα να εμφανίζονται στον Κηφισό νωρίς το πρωί αλλά και το απόγευμα, όταν παραδείγματος χάρη χιλιάδες οδηγοί χρειάζονται σχεδόν μία ώρα ή και παραπάνω για να φτάσουν από την Αθηνών-Κορίνθου στη Μεταμόρφωση.
Οι κυριότεροι λόγοι του κυκλοφοριακού χάους
Ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, μιλώντας στο iefimerida.gr, αποκάλυψε τους λόγους για τους οποίους οφείλεται η αύξηση της κίνησης στην Αθήνα δηλώνοντας πως:
- Μετά από δύο χρόνια πανδημίας, η άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις έχει προκαλέσει αύξηση στην κινητικότητα των πολιτών λόγω ίσως κάποιων εκκεμοτήτων που είχαν μείνει πίσω το προηγούμενο διάστημα
- Τα σχολεία είναι ανοιχτά και διανύουμε περιόδο εξετάσεων
- Είναι έντονη η τουριστική κίνηση σε λιμάνια, αεροδρόμια και σταθμούς λεωφορείων
- Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, έχει επανέλθει μόνο το 75% του επιβατικού κοινού. Άρα, το 25% των επιβατών χρησιμοποιούν τα ΙΧ τους
- Η πώληση των νέων ΙΧ την περίοδο της πανδημίας κατέγραψε σημαντική αύξηση, άρα πλέον κυκλοφορούν ακόμα περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους. Το γενικότερο πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός ότι οι οδικές υποδομές της Αττικής έχουν υπολογιστεί για περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα ημερησίως, ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα
2πλασιάστηκε ο αριθμός των οδηγών που μένουν από βενζίνη
Ο σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας και Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, εξηγεί πως τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στον Κηφισό, «που αποτελεί την πιο πολυσύχναστη οδική αρτηρία της Αττικής», ο οποίος διαθέτει μία κακή κατασκευή με αρκετά προβλήματα στη χάραξη.
Μεταξύ άλλων, μακρές καθυστερήσεις προκαλεί κι ο διπλασιασμός του Μ.Ο. των οδηγών που μένουν από βενζίνη στον Κηφισό, κάτι που είχαμε σχολιάσει και παλαιότερα στο AutoAgora. «Από τα τρία-τέσσερα το πολύ τέτοια περιστατικά που σημειώνονταν ημερησίως, το τελευταίο διάστημα μπορεί να φτάνουν και τα επτά. Πολλά ΙΧ ακινητοποιούνται και από άλλες αιτίες, όπως μηχανολογική βλάβη», αναφέρει ο Κίμων Λογοθέτης.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η αυξημένη κίνηση φέρνει και αύξηση στις μικροσυγκρούσεις, εκτός των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. «Παρατηρούνται πολλές περιπτώσεις συγκρούσεων, στις οποίες οι οδηγοί... παραμένουν στις λωρίδες του Κηφισού, είτε για να ανταλλάξουν εκεί τα στοιχεία τους, είτε ακόμα για να... διαπληκτιστούν».
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Τι πρέπει να γίνει
Οι προτάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση του κυκλοφοριακού, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι οι ακόλουθες:
- «Έξυπνα φανάρια», που καταμετρούν την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο και αλλάζουν τις σημάνσεις τους, αναλόγως των συνθηκών.
- Η ενίσχυση της τηλεργασίας, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις.
- Η αποφυγή των μετακινήσεων τις ώρες αιχμής (7:30 με 10:00 το πρωί και 14:00 με 17:30).
- Χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και άλλων τρόπων μετακίνησης «μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα» με παράλληλη δημιουργία χώρων στάθμευσης κοντά στους σταθμούς του Μετρό.
Μα που θα φτάσει αυτή η κατάσταση όμως?
Το πήξιμο στον Κηφισό οφείλεται στην έντονη τουριστική κίνηση, στα ανοιχτά σχολεία σε εξεταστική περίοδο και στη λιγότερη χρήση των ΜΜΜ.
Οι οδικές υποδομές της Αττικής έχουν υπολογιστεί για 1 εκατομμύριο οχήματα, αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πάνω από 2,5 εκατομμύρια.
Τι μέτρα πρέπει να λάβει η πολιτεία?