.jpg)
Renault 5 Turbo 3E: Νέο «καυτό» ηλεκτρικό με 540 ίππους
Εμπνευσμένο από το Renault 5 Turbo του 1980
Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ στους πίσω τροχούς για 540 άλογα
Σπορ εσωτερικό με δύο οθόνες
Μόνο 1.980 αυτοκίνητα θα παραχθούν
Εμπνευσμένο από το Renault 5 Turbo του 1980
Επίσημη πρεμιέρα έκανε το νέο Renault 5 Turbo 3E. Το νέο «καυτό» μοντέλο αντλεί την έμπνευσή του από το Renault 5 Turbo του 1980 και υπόσχεται να ανεβάσει την οδηγική απόλαυση στα ύψη, έχοντας τον τίτλο του πιο ισχυρού και προηγμένου αυτοκινήτου δρόμου της μάρκας.
Αμάξωμα από ίνες άνθρακα αλλά και βάρος 1.450 κιλά
Ξεκινώντας με τις διαστάσεις του, το Renault 5 Turbo 3E έχει μήκος 4,08 μέτρα, πλάτος 2,03 μέτρα, ύψος 1,38 μέτρα, μεταξόνιο 2,57 μέτρα και απόσταση από το έδαφος μόλις 118 χιλιοστών. Οι τροχοί 20 ιντσών είναι τυλιγμένοι σε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, ενώ βλέπουμε πως οι ζάντες έχουν αεροδυναμικά καπάκια για να συμβάλουν την αύξηση της αυτονομίας. Από κει και πέρα, βλέπουμε πως τα αεροδυναμικά εξαρτήματα μπροστά, στο πλάι αλλά και πίσω είναι πολλά.
Η Renault αναφέρει πως για τις ανάγκες του 5 Turbo 3E αποφάσισε να φτιάξει ένα διαφορετικό αμάξωμα από αυτό του Renault 5, με δύο πόρτες αντί για τέσσερις και κάνοντας εκτενή χρήση ινών άνθρακα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το βάρος του μοντέλου να ορίζεται στα 1.450 κιλά, αν και οι Γάλλοι θέλουν στην πορεία να το κατεβάσουν ακόμα περισσότερο.
Σπορ εσωτερικό με δύο οθόνες
Στην καμπίνα, το Renault 5 Turbo 3E διαθέτει δύο μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα με ζώνες έξι σημείων, ένα roll cage, ένα μοχλό χειρόφρενου τύπου ράλλυ, ένα πολυλειτουργικό τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος που προέρχεται από το Alpine A290 και δύο οθόνες στο ταμπλό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,25 ιντσών, ενώ η οθόνη αφής για το infotainment 10,1 ιντσών. Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενσωματώνει τη σουίτα εφαρμογών της Google, αλλά τα γραφικά είναι μοναδικά και εμπνευσμένα από το ταμπλό του αρχικού Renault 5 Turbo του 1980.
Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ στους πίσω τροχούς για 540 άλογα
Το 5 Turbo 3E βασίζεται από τη μία στο νέο ηλεκτρικό Renault 5, αλλά από την άλλη δεν μοιράζεται πολλά πράγματα μαζί του, μιας και διαθέτει προσαρμοσμένη πλατφόρμα, διαφορετικής σχεδίασης αμάξωμα και διαφορετικό σύστημα κίνησης.
Μιλώντας για το τελευταίο, το 5 Turbo 3E έρχεται εξοπλισμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στο πίσω μέρος, έναν για κάθε τροχό, προσφέροντας συνδυαστικά 540 άλογα και 4.800 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 270 χλμ./ώρα. Κάτω από το πάτωμα υπάρχει μια μπαταρία 70 kWh που προσφέρει έως και 400 χιλιόμετρα αυτονομία, η οποία χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα 800V μπορεί να φορτιστεί με ταχύτητα έως 350 kW. Οι Γάλλοι λένε πως η φόρτιση 15 έως 80 τοις εκατό διαρκεί μόλις 15 λεπτά.