Renault Megane 1,2 TCe 130 Ps. Η βενζίνη στα καλύτερα της!
Διαβάστηκε από 7677 αναγνώστες - 29/3/2018
Χαμηλός κυβισμός, μεγάλη ροπή και χαμηλότερο κόστος κτήσης, κάνουν το αγοραστικό κοινό να στρέφεται ξανά στη βενζίνη. Μετά την δοκιμή του diesel Megane (Αγορά Aυτοκινήτου τεύχος 431) πήραμε στα χέρια μας το τουρμπάτο 1200άρη που αποδίδει 130 άλογα και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Σχεδίαση: Γαλλικός οίκος μόδας
Από την πρώτη γενιά, που παρουσιάστηκε το 1996, το Megane δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αυτοκίνητο και είχε ξεχωριστή σχεδίαση. Το ίδιο κάνει, με μεγάλη επιτυχία, και το Megane 4ης γενιάς. Αφήνει πίσω τις ακρότητες όπως το Megane 2ης γενιάς και υιοθετεί την ολοκαίνουργια σχεδιαστική γραμμή της Renault. Στο μπροστινό μέρος την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα που σχηματίζουν ένα «C» και οι έντονες ακμές στο καπό. Το μεγάλο λογότυπο της Γαλλικής εταιρίας δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας και δένει αρμονικά με το σύνολο. Οι Γάλλοι σχεδιαστές έδωσαν το καλύτερο τους εαυτό στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Τονισμένα φτερά και πολύ δυναμική γραμμή που τονίζεται από τα φανάρια, που εκτείνονται «σχεδόν» από άκρη σε άκρη. Την νύχτα ο φωτισμός τους είναι εντυπωσιακός, όπως άλλωστε και τον μπροστινών, και κάνουν τους περαστικούς να χαζεύουν το αυτοκίνητο και τους λιγότερο σχετικούς, να αναρρωτιούνται τι αυτοκίνητο είναι αυτό.
Κινητήρας- Επιδόσεις: Γραμμικός και γεμάτος από χαμηλά
Ο κινητήρας βενζίνης ταιριάζει γάντι με το γαλλικό μικρομεσαίο. Είναι πιο ήσυχος από τον diesel και σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση της καμπίνας, δημιουργούν ένα από τα πιο «ήσυχα» σύνολα. Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται ο οδηγός του τουρμπάτου Megane, είναι η γραμμικότητα του κινητήρα και το μεγάλο εύρος στροφών στο οποίο είναι διαθέσιμη η δύναμη του κινητήρα. Από χαμηλά είναι γεμάτος αλλά μετά τις 2,000 σ.α.λ ξεδιπλώνει τα πολύ καλά του χαρακτηριστικά και την ζωντάνια του. Τα 130 άλογα είναι ολοζώντανα και η ροπή των 205 Nm είναι ήδη διαθέσιμη από τις 2,000 σ.α.λ. Θα προσπεράσεις εύκολα και δεν θα σε προδώσει ποτέ. Δεν θα χρειαστεί να καταφεύγεις συχνά, στο καλό σε αίσθηση και σε κούμπωμα 6άρι κιβώτιο, μιας και με μια σχέση παραπάνω θα καταφέρει να επιταχύνει σχετικά γρήγορα.
Από την επιλογή multi-sense μπορείς να ρυθμίσεις τον κινητήρα ανάλογα με την όρεξη σου ή τις συνθήκες. Στην επιλογή eco είναι πιο ράθυμο και λιγότερο ζωντανό, αλλά κρατάει την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα και την συστήνουμε για κίνηση μες την πόλη, όπου η κατανάλωση μπορεί εύκολα να ξεφύγει. Με την επιλογή normal θα κινηθείτε με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ επιλέγοντας το πρόγραμμα sport o κινητήρας ζωντανεύει, ακούγεται περισσότερο και σε προκαλεί να οδηγήσεις σε γρήγορους ρυθμούς. Μας άρεσε πολύ που ακούγεται και το φύσημα του turbo. Η κατανάλωση που μετρήσαμε (6,8 λτ/100χλμ) απέχει απ αυτή που ανακοινώνει η Renault (5,3 λτ/100χλμ) αλλά είναι μια πολύ καλή τιμή για την κατηγορία.