5 φωτογραφίες »

Δοκιμάζουμε Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI DSG 150PS

Διαβάστηκε από 2634 αναγνώστες - 16/11/2020

Η Skoda Octavia Grand Coupe έρχεται στην τέταρτη γενιά της πιο δυναμική από ποτέ και στην ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων ξεχωρίζει, ξεδιπλώνοντας τις αρετές της.

 
 

Skoda : Kamiq απο 16.500 με άτοκη χρηματοδότηση

Αποτελεί αναμφισβήτητα το σημαντικότερο μοντέλο στην ιστορία της τσεχικής φίρμας και οι μέχρι σήμερα πωλήσεις το αποδεικνύουν πανηγυρικά. Η νέα Skoda Octavia, στην 4η πλέον γενιά της, αναβαθμίστηκε και απέκτησε μία πιο επιθετική εμφάνιση. Στα χέρια μας βρέθηκε η ισχυρή, πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 2.0 TDI των 150 ίππων, η οποία συνδυάζεται με αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη. Ας δούμε τι εντυπώσεις αποκομίσαμε από τη συμβίωση μαζί της.

Εξωτερικά, η νέα Skoda Octavia έχει αποκτήσει ένα διαφορετικό και άκρως εντυπωσιακό σχήμα, εξ ου και η ονομασία Grand Coupe που τη συντροφεύει. Το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 19 χλστ., φτάνοντας αισίως στα 4.689 χλστ. Το ίδιο ισχύει και για το πλάτος, που επίσης έχει αυξηθεί αισθητά. Η σχεδίαση του εμπρός τμήματος είναι ιδιαίτερα δυναμική, με λεπτότερα φωτιστικά σώματα και έντονα νεύρα να διατρέχουν όλο το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος έχουμε επίσης ανασχεδιασμένα φώτα, ενώ η κλίση του πίσω παρμπρίζ έχει μειωθεί αρκετά, υποστηρίζοντας εμφατικά τον τίτλο «Grand Coupe».Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό ως προς την αεροδυναμική του μοντέλου, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να είναι μόλις 0,24.

Χώροι επιπέδου... Octavia
Περνάμε στο εσωτερικό της τέταρτης γενιάς Octavia, η οποία προσφέρει άπλετους χώρους ακόμα και για να μετακινηθούν άνετα πέντε ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποθήκευσης είναι άπλετος και αγγίζει τα 600 λίτρα, ενώ αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν και μέσα στην καμπίνα. Όσον αφορά στην ποιότητα του τσεχικού οικογενειακού μοντέλου, κυμαίνεται στα γνωστά επίπεδα των προηγούμενων γενεών. Η συναρμογή των πλαστικών δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, ενώ για τις περισσότερες επιφάνειες έχουν επιλεχθεί μαλακά υλικά. Το πολυλειτουργικό τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο και αρκετά ιδιαίτερο, μιας και φέρει δύο ακτίνες. Ακριβώς πίσω του βρίσκεται ένας ευανάγνωστος, ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 10 ιντσών. Ασφαλώς, την παράσταση «κλέβει» η κεντρική οθόνη αφής μεγέθους από 8,25 έως 10 ίντσες. Είναι «απομονωμένη» από το ταμπλό, ενώ ακριβώς κάτω από αυτήν βρίσκονται οι αεραγωγοί των οποίων η σχεδίαση αντλεί έμπνευση από την εμπρός γρίλια. Ο έλεγχος του στάνταρ αυτόματου DSG 7 σχέσεων στην ισχυρή έκδοση diesel γίνεται από έναν επιλογέα που έρχεται από το VW Golf, ενώ οι χειροκίνητες αλλαγές πραγματοποιούνται μέσω των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι.



Κινητήρας: Οικονομία και δύναμη παντού
Για τους οπαδούς των κινητήρων πετρελαίων, η Skoda προσφέρει πλέον έναν δίλιτρο κινητήρα σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης. Στη βάση της γκάμας βρίσκεται αυτός με τους 116 ίππους, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με τον ισχυρότερο των 150 ίππων της «οικογένειας» TDI με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η ισχύς αγγίζει τους 150 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή των 360 Nm έρχεται από τις μόλις 1.700 σ.α.λ. Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η τεχνολογία διπλού ψεκασμού AdBlue, έχει καταφέρει να ελαττώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80%. Η οικονομία καυσίμου είναι το μεγάλο ατού του συγκεκριμένου κινητήρα, ο οποίος πετυχαίνει εξαιρετικές τιμές, αν αναλογιστεί κανείς ότι το βάρος με τον οδηγό αγγίζει τα 1.465 κιλά. Η μέση τιμή της κατανάλωσης στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, σε υπεραστικές μετακινήσεις, ο οδηγός μπορεί να δει την τιμή να περνά κάτω από τα 5,5 λτ./100 χλμ. Η ισχύς του κινητήρα προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 8,6 δλ. και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 227 χλμ./ώρα.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει