autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
To Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 απέναντι στο Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7

To Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 απέναντι στο Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7

Τιμές μοντέλων: 29/01/2025
CITROEN C5 AIRCROSS 1.2 PureTech 136 PS e-DCS6: 34 500€ SKODA KODIAQ 1.5 TSI MHEV DSG7: 38 300€

«Εξάρα» και νίκη για C5 Aircross απέναντι στο μεγαλύτερο Kodiaq

Διαβάστηκε από 24971 αναγνώστες - 27/1/2025

Το C5 Aircross μπορεί και κινείται λίγο ηλεκτρικά για αυτό θέλει έως και 800 ευρώ λιγότερα το χρόνο για βενζίνες
Aνετο σε χώρους και με το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ της αγοράς το Kodiaq (910 λτ.), δεν υστερεί το C5 Aircross παρότι είναι μια κατηγορία αμαξώματος «κάτω»
4 χιλιάρικα πιο ακριβό το Kodiaq με ανάλογο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας με το C5 Aircross
Στάνταρ ανάρτηση-μαγικό χαλί το C5 Aircross, που «κάθεται» στα 23 εκατοστά από το έδαφος

To Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 απέναντι στο Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7

Eκ πρώτης όψεως μπορεί να μην το δείχνει (μιας και σχεδιαστικά αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου), το Skoda Kodiaq όμως είναι εντελώς νέο και κυρίως έχει premium βλέψεις, κάτι που αποτυπώνεται και στην τιμή του: Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον ήπια υβριδικό 1,5 TSI κινητήρων των 150 ίππων και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 7 (χωρίς χειροκίνητο κιβώτιο σε όλες τους τις εκδόσεις) είναι διαθέσιμη από 38.300 ευρώ στην έκδοση Selection, που έχει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας! Aλλαξαν τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο που ήταν ένα Value for Size SUV και αγόραζες περισσότερο αυτοκίνητο για τα λεφτά. Σε κάθε περίπτωση το Kodiaq διατηρεί τις πληθωρικές του διαστάσεις και με μήκος στα 4,758 μέτρα τοποθετείται στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Από την άλλη, το Citroen C5 Aircross των 4,5 μέτρων τοποθετείται στην αμέσως μικρότερη κατηγορία, αυτή των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV. Ωστόσο, το γαλλικό μοντέλο κάθε άλλο παρά υστερεί σε ευρυχωρία, ενώ στην ανανεωμένη του έκδοση διαθέτει αυτόματη ήπια υβριδική έκδοση 136 ίππων, η οποία μάλιστα έχει την δυνατότητα για ηλεκτρικές εκκινήσεις στα φανάρια, στην κίνηση ή στο παρκάρισμα για παράδειγμα, στοιχείο που ευνοεί ιδιαίτερα την κατανάλωση. Το Citroen C5 Aircross ξεχωρίζει επίσης και για την ανάρτησή του. Η καινοτομία που κλέβει τις εντυπώσεις είναι το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions, το οποίο αναφέρεται στην τοποθέτηση υδραυλικών στοπ στο άνω και στο κάτω άκρο της ανάρτησης (με ελατήρια και αμορτισέρ). Ουσιαστικά μιλάμε για δυο… ελατήρια μέσα στο ειδικό αμορτισέρ (ένα στο πάνω μέρος και ένα στο κάτω) και τα οποία λειτουργούν σαν μαξιλάρια. Έτσι όταν το ελατήριο συμπιέζεται από μία λακκούβα στο δρόμο, η επαναφορά του αμαξώματος θα γίνει προοδευτικά. Σε ισχυρές συμπιέσεις και επαναφορές, τα υδραυλικά στοπ μειώνουν προοδευτικά την κίνηση, αποφεύγοντας βίαιες κρούσεις και άτσαλες επαναφορές. Τιμολογιακά τώρα το ήπια υβριδικό και στάνταρ αυτόματο (με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων) C5 Aircross ξεκινάει από 32.000 ευρώ στην έκδοση YOU. H επόμενη έκδοση PLUS, που έχει ανάλογο εξοπλισμό με τη βασική του Kodiaq, ανεβαίνει στα 34.500 ευρώ και είναι αυτή που επιλέγουμε για την αντιπαράθεση αυτής της εβδομάδας.

Όπως πάντα ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως την τιμή, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ). Ποια θα είναι η έκβαση σε αυτή τη μάχη των δύο αυτόματων οικογενειακών SUV;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του CitroenC5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 απέναντι στοSkoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6 PLUS: 34.500 ευρώ
Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7 Selection: 38.300 ευρώ
 
H βασική έκδοση του Skoda Kodiaq είναι 4 χιλιάρικα ακριβότερη από τη μεσαία του C5 Aircross.
2 Εγγύηση: Citroen: 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.
Skoda: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ.

 
Το C5 Aircross έχει 1 χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση και «σκοράρει» ξανά. 
3 Κατανάλωση: Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 7,1 λτ./100 χλμ.
Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PSDSG7: 9,1λτ./100 χλμ.

Το ήπια υβριδικό Skoda Kodiaq δεν είναι ικανό για ηλεκτρικές εκκινήσεις όπως το αντίστοιχο C5 Aircross και έτσι το γαλλικό μοντέλο είναι αισθητά πιο οικονομικό σε κατανάλωση ειδικά μέσα στην πόλη.
4 Προσπέραση (80-120 χλμ/ώρα): Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 6,5 δλ.
Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7: 8,0 δλ.

βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα κάνει το C5 Aircross πιο «γεμάτο» στο πάτημα του γκαζιού ειδικά στις χαμηλές στροφές και έτσι στην πράξη πιο γρήγορα από το Kodiaq.
5 Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Citroen C5 Aircross 1,2 Hybrid 136 e-DCS6: 37,4 μ.
Skoda Kodiaq 1,5 TSI mHEV 150 PS DSG7: 34,5μ.

To Skoda Kodiaq φρενάρει εντυπωσιακά δυνατά. Στο φρενάρισμα πανικού είναι 3 μ. καλύτερο.
6 Απόσταση από το έδαφος: Citroen C5 Aircross: 23,0 εκατοστά
Skoda Kodiaq: 18,9 εκατοστά.

Το C5 Aircross έχει το σχετικό ρεκόρ στην κατηγορία του και κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
7 Ευρυχωρία: Citroen C5 Aircross: γόνατα πίσω επιβατών 16,2 εκατ. & χώρος αποσκευών 580-720 λτ.
Skoda Kodiaq: γόνατα πίσω επιβατών 25,0 εκατ. & χώρος αποσκευών 910 λτ.
 
 Χωρίς να σημαίνει πως το C5 Aircross είναι στριμόκωλο, το Kodiaq προσφέρει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω και το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ της αγορας.
8 After Sales: Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η βαθμολογία της Citroen ήταν εντυπωσιακή σε αντίθεση με αυτή της Skoda.

Σημαντικός παράγοντας το «σωστό» after sales, δίνει διαστάσεις θριάμβου στην επικράτηση του C5 Aircross.
9 Αίσθηση πολυτέλειας: Citroen C5 Aircross: 79%
Skoda Kodiaq: 78%
 
Αισθητή η ποιοτική αναβάθμιση στην καμπίνα του νέου Skoda Kodiaq, που πλησίασε το ποιοτικό εσωτερικό του C5 Aircross. αξιολόγηση των δοκιμαστών μας δείχνει ουσιαστικά ισοπαλία των δύο μοντέλων στην αίσθηση πολυτέλειας.
10 Εξοπλισμός άνεσης: Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, οθόνη αφής για το infotainment (10 ιντσών στο C5 Aircross και 13 ιντσών στο Kodiaq), ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, όλες  τις ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control, αισθητήρες φώτων και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα όπισθεν, φώτα LED, εκκίνηση χωρίς κλειδί, σύστημα πλοήγησης, καθώς και αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό (3ζωνικός στο Kodiaq).
Από εκεί και πέρα το Kodiaq έχει ασύρματη φόρτιση κινητού, ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ενώ το C5 Aircross προσφέρει στάνταρ την ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ στο άνω και στο κάτω άκρο των αμορτισέρ), τα οποία συμβάλουν στην προσφορά μέγιστης άνεσης και ταυτόχρονου αποτελεσματικού ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος. Ως έξτρα το Kodiaq προσφέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση των αμορτισέρ.
11 Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα έχουν όλα τα απαραίτητα συστήματα, όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίησης πρόσκρουσης, σύστημα ελέγχου κόπωσης οδηγού, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και έλεγχο κατάβασης. Το Skoda Kodiaq έχει rear traffic alert και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Και τα δύο μοντέλα έχουν αξιολογηθεί με 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP. Οι επιμέρους βαθμολογίες του C5 Aircross για ενήλικες, παιδιά, πεζούς και συστήματα ασφαλείας ήταν 89%, 86%, 67% και 82% αντίστοιχα, όταν στο Kodiaq ήταν 83%, 83%, 82% και 78%.
C5 Aircross-Kodiaq:6-2

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Λόγω… τιμής και εγγύησης το C5 Aircross ξεκινάει με δίποντο από τα αποδυτήρια (2-0)
 
H… πιο premium στόχευση του νέου Skoda Kodiaq συν το ότι μιλάμε για ένα SUV της μεσαίας κατηγορίας (D), αλλά και ο πλούσιος εξοπλισμός από τη βασική έκδοση έχουν φέρει μια αρκετά υψηλή τιμή «από» για τη βασική έκδοση βενζίνης των 150 ίππων. Το Kodiaq στην έκδοση Selection κοστίζει 38.300 ευρώ, ενώ στην top έκδοση Sportline σκαρφαλώνει στις 45.900 ευρώ!
 
Το Citroen C5 Aircross στη βασική έκδοση εξοπλισμού YOU κοστίζει 32.000 ευρώ και στη μεσαία PLUS που έχει ανάλογα εξοπλισμό με τη βασική του Kodiaq είναι στα 34.300 ευρώ. 4 χιλιάρικα υπέρ του γαλλικού μοντέλου είναι μεγάλη διαφορά. Επιπλέον, όπως όλα τα μοντέλα Citroen, έτσι και το C5 Aircross συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη (με όριο 100.000 χιλιομέτρων για μετά τα 2 πρώτα χρόνια). Το Skoda Κaroq προσφέρεται με 4 χρόνια εγγύηση (ή 80.000 χλμ. μετά τα 2 πρώτα).Δυο μαζεμένοι πόντοι για το C5 Aircross λοιπόν που γρήγορα κάνει το 2-0.
 
Πολύ πιο οικονομικό στη χρήση το C5 Aircross (3-0)
To ήπια υβριδικό C5 Aircross με τον 3κύλινδρο 1,2 turbo κινητήρα μπορεί για λίγο κινείται μόνο με ρεύμα. Έτσι, σε παρκαρίσματα και στις εκκινήσεις μπορείς να κινηθείς ηλεκτρικά, αρκεί κυριολεκτικά να «χαϊδεύεις» το γκάζι με το πόδι σου. Πέρα από τη μεστή λειτουργία του συνόλου, αυτό επιδρά θετικά στη χαμηλή κατανάλωση. Οι μετρήσεις μας έδειξαν μια μέση τιμή γύρω από τα 7 λτ./100 χλμ.. Ο ηλεκτροκινητήρας του Kodiaq δεν εμπλέκεται στην κίνηση με αποτέλεσμα η μέση κατανάλωση να είναι γύρω στα 9,1 λτ./100 χλμ. Η μεγάλη διαφορά έρχεται στην πόλη με το γαλλικό μοντέλο να έχει μέση κατανάλωση 5,8 λτ./100 χλμ., όταν το Kodiaq είναι γύρω στα 8,5 λτ./100 χλμ. Με τιμή λίτρου αμόλυβδης 1,7 ευρώ και με δεδομένο πως από τα 20.000 χλμ. ετησίως το 80% γίνονται στην πόλη αυτό σημαίνει κέρδος σχεδόν 800 ευρώ το χρόνο υπέρ του C5 Aircross. Μόνο στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα και την τάση του κινητήρα να δουλεύει με 2 κυλίνδρους το Kodiaq είναι λίγο πιο οικονομικό σε κατανάλωση (5,8 αντί 6,2 λτ./100 χλμ.).
 
 
 
Πιο γρήγορο το C5 Aircross, φρενάρει πιο δυνατά Kodiaq (4-1)
Το ήπια υβριδικό σύστημα του C5 Aircross έχει ως βάση τον 1,2 λτ. 3κύλινδρο turbo κινητήρα και αποδίδει 136 άλογα με 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το ήπια υβριδικό Skoda Kodiaq έχει ως βάση τον 4κύλινδρο, 1,5 turbo κινητήρα και αποδίδει 150 ίππους με 250 Nm ροπής. Από τις μετρήσεις μας προκύπτει πως το ελαφρύτερο και με καλύτερο τράβηγμα χαμηλά C5 Aircross προσπερνάει πιο γρήγορα, αφού για την επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα θέλει 6,5 δλ., όταν το Kodiaq απαιτεί 8,0 δλ. Για την επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα το γαλλικό μοντέλο θέλει 5,2 δλ. με το τσέχικο θηρίο να είναι μισό δλ. αργότερο. 0,1 δλ. διαφορά υπέρ του C5 Aircross και στο 0-100 (9,8 έναντι 9,9 δλ.) με το Kodiaq όμως να έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα (207 έναντι 200 χλμ./ώρα). Τι γίνεται όμως με το φρενάρισμα; Και τα δύο μοντέλα διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά και δίσκους πίσω. Την επίδοση του Kodiaq στο φρενάρισμα πανικού που θα τη ζήλευε και ένα σπορ αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια, με το Kodiaq το «κοκκάλωμα» από τα 100 χλμ./ώρα γίνεται σε 34,5 μέτρα (!), ενώ με το C5 Aircross σε 37,4 μέτρα. Από έναν πόντο κερδίζει το κάθε μοντέλο με το σκορ να γίνεται 4-1 υπέρ του C5 Aircross.
 
 
Περνά με περισσότερη άνεση πάνω από τις κακοτοπιές το C5 Aircross (5-1) 
Παρότι το Skoda Kodiaq «κάθεται» σχετικά ψηλά (189χλστ. η απόσταση από το έδαφος) και δεν έχει πρόβλημα με τις κακοτοπιές, το C5 Aircross έχει και εδώ το πάνω χέρι. Το οικογενειακό SUV της Citroen έχει το ρεκόρ της κατηγορίαςτου και μια από τις μεγαλύτερες τιμές γενικότερα, με 230 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Επιπλέον προσφέρει το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control (με ειδικά προγράμματα για χιόνι, χώμα, άμμο κτλ).
 
 
 
Πιο ευρύχωρο και με το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ της αγοράς του Kodiaq (5-2)
Ο χώρος αποσκευών του Skoda Kodiaq είναι στα 910 λτ. και ο μεγαλύτερος ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της αγοράς. Και η καμπίνα όμως ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις προσδοκίες από ένα μοντέλο με 4,75 μέτρα μήκος και σχεδόν 2,8 μ. μεταξόνιο: Ο αέρας για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι στα 25 εκατοστά, ενώ το πλάτος είναι στο 1,42 μ. Το C5 Aircross, αν και μοντέλο μικρότερης κατηγορίας δεν υστερεί αισθητά σε χώρο αποσκευών που ανάλογα με τη θέση του στάνταρ συρόμενου πίσω καθίσματος είναι από 580-720 λτ.. Μπόλικος και ο «αέρας» για τα γόνατα (16,2 εκατ.) με βάση τα δεδομένα της κατηγορία του με μεγάλος πλάτος (1,415 μ.), που σημαίνει πως φιλοξενούνται και εδώ με άνεση 3 ενήλικες. Όπως και να έχει το μεγαλύτερο Skoda Kodiaq κερδίζει τον πόντο της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας.
 
Με καλύτερη after sales υποστήριξη το C5 Aircross (6-2)
 
Στα μυστικά τεστ συνεργείων που πραγματοποίησε το autoagora.gr, η Citroen εμφάνισε εντυπωσιακή επίδοση μετά το μυστικό test που πραγματοποιήσαμε στο autoagora.gr. Η αξιολόγηση έδειξε πολύ καλές βαθμολογίες και στην εύρεση βλαβών, αλλά και στον ποιοτικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, βρέθηκε το 71 % των βλαβών, και βαθμολογήθηκε με 100% στον ποιοτικό έλεγχο με τελική βαθμολογία 80,6%. Σε αντίστοιχο μυστικό test στην Skoda βρήκαν το 46% των βλαβών και βαθμολογήθηκαν με 35% στον ποιοτικό έλεγχο. H τελική βαθμολογία που προέκυψε ήταν 41%.
 
 
Συμπέρασμα: Ανετη επικράτηση του C5 Aircross
Κάθε άλλο παρά αμφίρροπη αποδείχθηκε αυτή η αναμέτρηση, την οποία κερδίζει με διαφορά το Citroen C5 Aircross. Αν και μικρότερο σαν αμάξωμα, το γαλλικό μοντέλο βασισμένο στη χαμηλή κατανάλωση, στην άνεση, στην πρακτικότητα, στην πληρότητα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, στην καλύτερη εγγύηση και την υπέρ του μεγάλη διαφορά τιμής σκοράρει 6 πόντους, όταν ο αντίπαλός του σημειώνει μόνο 2.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε