Το νέο Dacia Bigster ήρθε ως υβριδικό με έως 155 άλογα
Το μεγαλύτερο και ισχυρότερο μοντέλο της Dacia.
Στάνταρ οι δύο οθόνες στην καμπίνα.
Ήπια υβριδικά σύνολα, και υβριδικό αυτοφορτιζόμενο έως 155 άλογα.
Την άνοιξη του 2025 ξεκινούν οι πωλήσεις του.
Είναι το μεγαλύτερο και ισχυρότερο μοντέλο της Dacia
Επίσημη πρεμιέρα έκανε το νέο Dacia Bigster. Το ολοκαίνουργιο SUV της ρουμανικής φίρμας είναι το μεγαλύτερο, αλλά και ισχυρότερο αυτοκίνητο της μάρκας. Έφτασε με δύο ήπια υβριδικά σύνολα και ένα υβριδικό αυτοφορτιζόμενο, έχει ισχύ έως 155 άλογα, όπως και δύο οθόνες στην καμπίνα από τη βασική έκδοση.
Σχεδίαση παρόμοια με αυτή του πρωτότυπου
Το Dacia Bigster έχει μήκος 4,57 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, την ώρα που το μεταξόνιό του εκτείνεται στα 2,7 μέτρα.
Σχεδιαστικά, το νέο SUV της ρουμανικής μάρκας χαρακτηρίζεται από τη στενή γρίλια, η οποία φιλοξενεί το μινιμαλιστικό σήμα της Dacia και συνδυάζεται με λεπτούς προβολείς και LED φώτα ημέρας. Χαμηλότερα, ο ογκώδης προφυλακτήρας φιλοξενεί έναν μεγάλο αεραγωγό. Το ματσό στοιχείο το συναντούμε και στο πλάι χάρη στα προστατευτικά πλαστικά, ενώ στην πίσω κολόνα δεσπόζει μία μαύρη φάσα, όπου φέρει την ονομασία του μοντέλου. Στο πίσω μέρος τα LED φώτα έχουν το σχήμα πλαγιαστού «V», ενώ στην ηλεκτρική πίσω πόρτα είναι εγκατεστημένη μία αεροτομή δύο όγκων. οι ζάντες 17 ή 18 ιντσών, μπορούν να αναβαθμιστούν σε ζάντες 19 ιντσών, στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση «Journey», ενώ στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχει και η δυνατότητα διχρωμίας με μαύρη οροφή.
Στάνταρ οι δύο οθόνες στην καμπίνα
Στο εσωτερικό, το Dacia Bigster εξοπλίζεται στάνταρ με οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Η οθόνη αυτή συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο που θα επιλεγεί.
Το Bigster φέρνει μαζί του και κάποια έξυπνα αξεσουάρ. Για παράδειγμα ένα από αυτά είναι ένα διπλό κρεβάτι που χρειάζεται λιγότερο από δύο λεπτά για να εγκατασταθεί μόλις το πίσω κάθισμα διπλωθεί. Το κρεβάτι αυτό αποτελεί μέρος ενός προαιρετικού πακέτου που περιλαμβάνει τραπέζι και ειδικούς χώρους φόρτωσης. Μιλώντας για τους χώρους, κρατείστε πως το πορτμπαγκάζ χωράει 667 λίτρα, αλλά υπάρχει έξτρα και μία σχάρα οροφής για να αποθηκευτούν ακόμα 80 λίτρα. Η σχάρα τοποθετείται στις αρθρωτές ράγες οροφής που είναι τοποθετημένες κατά μήκος αλλά μπορούν να διαμορφωθούν εκ νέου εγκάρσια.
Ήπια υβριδικά σύνολα, και υβριδικό αυτοφορτιζόμενο έως 155 άλογα
Το Bigster βασίζεται στην αρχιτεκτονική CMF-B του Ομίλου Renault. Οι επιλογές των συστημάτων μετάδοσης κίνησης αποτελούνται από δύο ήπια υβριδικά και ένα αυτοφορτιζόμεν υβριδικό σύνολο, το Hybrid 155, που είναι και το κορυφαίο σε ισχύ.
Ξεκινώντας από το τέλος, το Hybrid 155 αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν κινητήρα 50 ίππων και μια γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Ο 4κυλινδρος κινητήρας βενζίνης αποδίδει 108 άλογα, ενώ η συνδυαστική ισχύς του νέου υβριδικού συστήματος ανέρχεται στα 155 άλογα και 250 Nm ροπής, κάνοντας το Bigster, το ισχυρό μοντέλο της Dacia μέχρι σήμερα. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι μπορεί να οδηγηθεί με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και μηδενικές εκπομπές ρύπων έως και το 80% του χρόνου που κινείται εντός πόλης.
Παρούσα είναι και η έκδοση TCe 140. Συνδυάζει έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Προσφέρει στο ρουμανικό SUV 140 άλογα και 230 Nm ροπής. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση, αλλά βοηθά τον κινητήρα να ενεργοποιείται και κατά την επιτάχυνση. Η μπαταρία του 0,8 kWh επαναφορτίζεται με ανάκτηση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει.
Το τρίτο και τελευταίο υβριδικό σύστημα κίνησης είναι το TCe 130 4x4. Διαθέτει τον ίδιο ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που είδαμε στην έκδοση TCe 140, αλλά είναι ρυθμισμένος να προσφέρει 130 άλογα και 230 Nm ροπής. Όπως μαρτυρά η ονομασία της, προσθέτει τετρακίνηση και πέντε modes οδήγησης Auto, Eco, Off-Road, Mud/Sand και Snow. Χρησιμοποιεί επίσης χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.