Το πρώτο αυτοκίνητο που αυτονομήθηκε από Έλληνες βγαίνει στους δρόμους
Είναι έργο που ανήκει στο Ινστιτούτο Μεταφορών
Έχει 13 αισθητήρες και 23 κεραίες τηλεπικοινωνιών
Για λόγους ασφαλείας θα κινείται έως 25 χλμ. /ώρα
Ο διευθυντής του Ινστιτούτου εκτιμά την μείωση των ατυχημάτων ως και 90%
Είναι έργο που ανήκει στο Ινστιτούτο Μεταφορών
Το επόμενο... επίπεδο φέρνουν οι ιθύνοντες του ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης). Το ινστιτούτο έχει ως έδρα του την Θέρμη Θεσσαλονίκης και αποτελεί τον κύριο ερευνητικό φορέα στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα. Η νέα τους δημιουργία αποτελεί κάτι ιδιαίτερο και καινοτόμο, καθώς προχώρησαν στην κατασκευή του πρώτου ελληνικού αυτόνομου οχήματος! Αν σας φαίνεται γνώριμη η εξωτερική του εμφάνιση, είναι γιατί πρόκειται για μια Ford Mustang Mach-E.
Έχει 13 αισθητήρες και 23 κεραίες τηλεπικοινωνιών
Από το να μετατραπεί ένα αμιγώς ηλεκτρικό όπως η Mustang Mach-E σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο, χρειάστηκαν πολλές ώρες δουλειάς και κυρίως, η αξιοποίηση της τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί του ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ, προσέθεσαν 12 αισθητήρες στην κορυφή του αυτοκινήτου, έναν στο μπροστινό του μέρος καθώς και 23 κεραίες τηλεπικοινωνιών. Επιπρόσθετα, ο «εγκέφαλος» του οχήματος βασίζεται σε ένα ειδικό λογισμικό το οποίο αντιλαμβάνεται το περιβάλλον και έχει σκοπό να «αντιγράψει» την συμπεριφορά ενός καλού, προσεκτικού και νομοταγή οδηγού. Για αρχή, το αυτόνομο όχημα έλαβε ειδική άδεια από το αρμόδιο Υπουργείο, με σκοπό την ελεύθερη κυκλοφορία του στην πόλη των Τρικάλων.
Για λόγους ασφαλείας θα κινείται έως 25 χλμ. /ώρα
Όπως παρατηρούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα, η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης επεκτείνεται σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ, καθώς και (έστω και με αργούς ρυθμούς) στην ευρύτερη Δύση, ενώ σε βάθος διετίας αναμένεται η παρουσία τους και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε άλλες χώρες, όπως τη δική μας, βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, με συνέπεια να βλέπουμε λίγα εγχειρήματα σαν και το δημιούργημα του ΙΜΕΤ/ΕΤΕΚΑ. Επιπρόσθετα, η διαδικασία δοκιμαστικού κατά την οποία θα βρεθεί το μοντέλο, αναμένεται να έχει κάποιους περιορισμούς και συγκεκριμένα, στην ταχύτητά του. Αν και η δυναμική του μπορεί να του επιτρέψει την ανάπτυξη ταχύτητας μέχρι τα 130 χλμ. /ώρα, για λόγους ασφαλείας η τελική του θα περιοριστεί στα - μόλις - 25 χλμ. /ώρα.
Ο διευθυντής του Ινστιτούτου εκτιμά την μείωση των ατυχημάτων ως και 90%
Αν και δεν έχουμε δει επίσημα πράγματα από το συγκεκριμένο μοντέλο, η αισιοδοξία πίσω από το συγκεκριμένο project κυμαίνεται αρκετά υψηλά. Συγκεκριμένα, ο διευθυντής του ΙΜΕΤ και αντιπρόεδρος του ΕΚΕΤΑ, δρ. Ευάγγελος Μπεκιάρης, δήλωσε: «Εκτιμούμε ότι με αυτή την τεχνολογία, τα ατυχήματα θα μειωθούν στο 1/10 από ό,τι είναι σήμερα». Ταυτόχρονα, τόνισε την πιστή τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από το λογισμικό του αυτοκινήτου. Για να δούμε όμως τι μας επιφυλάσσει το μέλλον, καθώς αναμένεται η επίσημη κυκλοφορία του αυτόνομου στους δρόμους της Καρδίτσας.
Σχολιάστε |