Με όπλο την οικονομία του το κινητήριο σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i
Όπως στη δικίνητη υβριδική έκδοση, έτσι και στην τετρακίνητη της δοκιμή μας, το κινητήριο σύνολο αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.500 κυβικών εκατοστών, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με συνολική απόδοση 116 ίππους. Ταυτόχρονα φοράει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος εμπλέκεται μόνο σε χαμηλές συνθήκες πρόσφυσης, με τη ροπή να μπορεί να μοιραστεί στιγμιαία 40:60 μπροστά πίσω (100% μπροστοκίνητο σε κανονικές συνθήκες). Το όλο σύνολο συνεργάζεται με το γνωστό e-CVT αυτόματο κιβώτιο της Toyota με πλανητικά γρανάζια, που δυστυχώς είναι ελαφρώς θορυβώδες στο τέρμα πάτημα του γκαζιού. Από θέμα επιδόσεων παραμένει στα ρηχά της κατηγορίας, αλλά στον τομέα της κατανάλωσης δίνει τα ρέστα του, αφού η μέση τιμή της δεν ξεπερνάει τα 5,7 λτ/100 χλμ (μόλις 0,4 λίτρα πάνω από το δικίνητο).
Πάει παντού, δεν κολλάει πουθενά χάρη στην τετρακίνηση
Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i συνδυάζει έντεχνα τις αστικές του αρετές με τις χωμάτινες δυνατότητες του λόγω τετρακίνησης. Στην πόλη το πλάτος του, η ψηλή θέση οδήγησης, το αυτόματο κιβώτιο κι ο μικρός κύκλος στροφής, το κάνουν ιδανικό σύμμαχο στην καθημερινές μετακινήσεις. Στην εθνική παραμένει στιβαρό, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι ελάχιστοι, ενώ σε επαρχιακό δρόμο με στροφές είναι ανώτερο από τα δικίνητα «αδέρφια» του, χάρη στα πίσω διπλά ψαλίδα, αντί ημιάκαμπτου άξονα, και στην τετρακίνηση που εμπλέκεται όταν χρειαστεί. Οι αναρτήσεις συμπεριφέρονται υποδειγματικά τόσο στις απορρόφηση των κακοτεχνιών, όσο και στον περιορισμό των κλίσεων. Τα 17 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, οι καλές γωνίες κίνησης κι η έξυπνη τετρακίνηση φροντίζουν ώστε το μοντέλο να ανταπεξέλθει άνετα και «ατσαλάκωτα» σε χωμάτινες διαδρομές, ενώ τα προγράμματα Snow και Trail θα το «σώσουν» κι από πιο δύσκολες καταστάσεις.Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i είναι διαθέσιμο από την έκδοση Style (τρίτο επίπεδο εξοπλισμού), η οποία περιλαμβάνει πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, 7ιντσο πίνακα οργάνων, οθόνη αφής 9 ιντσών, κάμερα παρκαρίσματος κι άλλα πολλά, ενώ λόγω των 107 γρ. ρύπων CO2/χλμ το μοντέλο απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο δακτύλιο.
Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i καταφέρει να ξεχωρίζει
Το Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο μικρό SUV για κάποιον που ζητάει σε αυτή την κατηγόρια τετρακίνηση, τεχνολογικό υπόβαθρο κι εξαιρετική κατανάλωση. Μπορεί επιδόσεις και τιμή να «ξινίζουν» λίγο, αλλά η αξιοπιστία που προσφέρει το όνομα Toyota και η αξία του ονόματος Yaris είναι πιο σημαντικά.Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i |
---|---|
Κινητήρας | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 3/12 |
Τροφοδοσία | Πολλαπλός ψεκασμός + Αυτοφ. Υβριδικό |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 116 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 120+207(ηλεκτρoκινητήρας) |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | αυτόματο/τετρακίνητο |
Start/Stop | NAI |
Eπιδόσεις | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12 |
60-100 χλμ./ώρα | 6,6 |
80-120 χλμ./ώρα | 8,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 170 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.260 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |
Μέση εργοστασιακή WLTP | 4,7 |
Μέση Δοκιμής | 5,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 1037 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 36 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 320 |
Τετρακίνητο μικρό SUV που δεν βρίσκεις εύκολα!
Με διπλά ψαλίδια πίσω κι ειδικά προγράμματα για χιόνι και λάσπες.
Έχει 116 ίππους και καίει μόλις 5,7λτ/100χλμ!
Σε αυτά τα λεφτά θα προτιμούσες την τετρακίνηση έκδοση ή θα πήγαινε σε δικίνητη με περισσότερο εξοπλισμό?
Σελ. 1 | Toyota Yaris Cross Hybrid AWD: Κάνει πολλά, καίει λίγο |
Σελ. 2 | Με όπλο την οικονομία του το κινητήριο σύνολο του Toyota Yaris Cross Hybrid AWD-i |