.jpg)
Volkswagen T-cross 1.5 TSI DSG, Τιμή 12/04/2025: 27 680€
VW T-Cross 1.5 TSI DSG 150 PS: Καλές επιδόσεις, υψηλή κατανάλωση
Το ανανεωμένο T-Cross φέρνει αισθητικές παρεμβάσεις και καλύτερη ποιότητα υλικών στο εσωτερικό.
Στην έκδοση των 150 ίππων με υψηλή τιμή, παραμένει αμιγώς βενζινοκίνητο, χωρίς να ξεχωρίζει σε εξοπλισμό.
Παρότι έχει καλές επιδόσεις, καίει πολύ (9,2 λτ./100 χλμ. στην πόλη).
Παραμένει ευρύχωρο με μεγάλο πορτμπαγκάζ (455 λτ.).
Δοκιμάζουμε και βαθμολογούμε το VW T-Cross 1.5 TSI DSG 150 PS.
H Volkswagen έχει κάνει κάτι αρκετά ανορθόδοξο στην κατηγορία των μικρών SUV που προορίζονται κυρίως για μετακινήσεις στην πόλη. Αντί να διαθέτει μόνο ένα μοντέλο στην συγκεκριμένη κατηγορία, όπως συνηθίζουν οι υπόλοιποι κατασκευαστές, έχει στην γκάμα της τρία διαφορετικά, τουλάχιστον οπτικά, αυτοκίνητα. Πρώτα προηγήθηκε το νεανικό T-ROC, το οποίο άνοιξε τον δρόμο και για τα T-Cross και Taigo. Στα χέρια μας για δοκιμή βρέθηκε, λοιπόν, το ανανεωμένο T-Cross, για να αποδείξει αν εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό στην αγορά. Το γνωρίσαμε το 2019, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, και έκτοτε έχει καταφέρει να σημειώσει ένα αξιοσέβαστο αριθμό πωλήσεων σε μία αρκετά ζόρικη πενταετία για την γερμανική μάρκα. Τι αλλάζει, λοιπόν, στο αναθεωρημένο VW T-Cross;
Εμφανισιακά, το «φρέσκο» T-Cross δέχτηκε μία ήπια επανασχεδίαση προκειμένου να εναρμονιστεί με την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων της VW. Στο μπροστινό μέρος, παρατηρούμε ελαφρώς διαφορετικούς μπροστινούς προβολείς, ανασχεδιασμένα σχέδια στην γρίλια της μάσκα και πλαϊνούς αεραγωγούς, που πλέον είναι τοποθετημένοι στις άκρες του προφυλακτήρα. Προχωρώντας στο πίσω μέρος, τα νέα φώτα LED είναι πιο εντυπωσιακά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και περιτριγυρίζονται από ένα μεγάλο μαύρο πλαίσιο, το οποίο τα ενώνει, καθώς εκτείνεται στο ενδιάμεσο πάνελ του πορτμπαγκάζ. Τόσο ο μπροστινός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας, πλέον έχουν πιο δυναμική σχεδίαση που δίνει έναν «ελαφρύ» off-road χαρακτήρα, ακόμα κι αν το T-Cross δεν προορίζεται καθόλου γι ΄αυτόν τον σκοπό.
Ουσιαστικότερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό, καθώς το T-Cross είχε κατηγορηθεί πως ποιοτικά δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες του αγοραστικού κοινού από τον κατασκευαστή. Έτσι, στο ανανεωμένο μοντέλο έχουν χρησιμοποιηθεί καλύτερα υλικά, αλλά και βελτιωμένα τεχνολογικά συστήματα, τα οποία θα αναλύσουμε εκτενώς στην συνέχεια αυτής της δοκιμής. Γενικότερα, οι χώροι του είναι αυτοί που γνωρίζαμε, ένας τομέας που δεν χρειαζόταν αρκετές αλλαγές, εφόσον πρόκειται για ένα αρκετά ευρύχωρο μικρό SUV με τις μετρήσεις του είτε να προσεγγίζουν, είτε να ξεπερνούν αρκετά τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Αυτό που παραμένει ίδιο, παρά την ανανέωση του μοντέλου, είναι πως το T-Cross εξακολουθεί να διατίθεται μονάχα ως αμιγώς βενζινοκίνητο σε κάθε του έκδοση. Αυτό δημιουργεί ένα μεγάλο μειονέκτημα κόντρα στον ανταγωνισμό, καθώς το μικρό SUV είναι «καταδικασμένο» να σημειώνει μεγαλύτερα νούμερα κατανάλωσης, ιδίως εντός πόλης. Αυτό παρατηρήθηκε ειδικά στην ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου που δοκιμάσαμε στην προκειμένη, η οποία εξοπλίζεται με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. των 150 ίππων. Αν και χαρίζει καλές επιδόσεις επιτάχυνσης χάρη στην σχετικά υψηλή ιπποδύναμη, στα 250 Nm ροπής και στις γρήγορες αλλαγές του 7-τάχυτου αυτόματου DSG, απογοητεύει κάθε φορά που το βλέμμα πέφτει στην στιγμιαία η μέση κατανάλωση. Παράλληλα, όποιος ενδιαφέρεται για το μοντέλο των 150 ίππων θα πρέπει να γνωρίζει πως η τιμή του διεισδύει στο εύρος των μεγαλύτερων και ακριβότερων μικρομεσαίων (οικογενειακών) SUV, τα οποία ως επί το πλείστον είναι και ήπια ή πλήρως υβριδικά.
Ας δούμε τον επόμενο πίνακα που συνοψίζει τους κύριους τομείς αξιολόγησης, αλλά και αναφέρει την συνολική βαθμολογία που κατάφερε να συγκεντρώσει το VW T-Cross 1.5 TSI DSG 150 PS.
Μάρκα/Μοντέλο | Volkswagen T-cross | Καλύτερα | |
---|---|---|---|
Έκδοση μοντέλου | Volkswagen T-Cross 1.5 TSI DSG 150 PS | ||
Βαθμολογία | 83% | ||
Κατηγορία μοντέλου | Μικρά SUV Βενζίνη | ||
Ποια χρονιά βγήκε/άλλαξε το μοντέλοModel Year
|
2021 | ||
Τι τεχνολογίας είναι ο κινητήραςΕίδος Κινητήρα
|
Βενζίνη | ||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.)
|
1498 | ||
Η ισχύς του κινητήρα, τα άλογά τουΙπποδύναμη (PS)
|
150 | 155 | FORD PUMA 1.0 155 PS mHEV 7DCT 155ps |
Χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιοΚιβώτιο
|
Automatic | ||
Πόσες ταχύτητες έχειΑριθμός σχέσεων
|
7 | ||
Ποιοι τροχοί κινούν το αμάξωμαΚίνηση
|
ΕΜΠΡΟΣ | ||
Με βαση τις μετρήσεις μαςΠραγματική μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
|
8,5 | 6,9 | DS DS 3 1.2 Hybrid e-DCS6 136ps |
Πόσα χιλιόμετρα διανύεις με ένα γεμάτο ρεζερβουάρ - Με βαση τις μετρήσεις μαςΑυτονομία σε ταξίδι (χλμ.)
|
784 | 917 | OPEL MOKKA Hybrid 1.2T EDCT 6 136ps |
Πόσος χώρος υπάρχει από τα γόνατα των πίσω επιβατών μέχρι την πλάτη του μπροστινού καθίσματος (για επιβάτη με 1,75 ύψος και 75 κιλά)Χώροι για γόνατα πίσω επιβατών (εκατοστά)
|
14,5 | 16,8 | SKODA KAMIQ 1.0 TSI DSG7 116ps |
Χρειάζονται 45 εκατ. Για κάθε ενήλικο και 35 για κάθε παιδίΠλάτος πίσω καθίσματος (μέτρα)
|
1,34 | 1,38 | HYUNDAI BAYON 1.0T 7DCT 48V Hybrid 100ps |
Εργοστασιακή χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 455 | 536 | FORD PUMA 1.0 125 PS mHEV 7DCT 125ps |
Πόσα δλ. χρειάζονται για τα 100 χλμ./ώρα από στάσηΕπιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα (δλ.)
|
8,53 | 8,38 | SKODA KAMIQ 1.5 TSI 150 PS DSG 150ps |
Η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτουΤελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
|
200 | 220 | AUDI A1 ALLSTREET 35 TFSI S tronic 150ps |
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 38,3 | 35,2 | NISSAN JUKE 1.0 114 PS DCT 114ps |
Εργοστασιακή εγγύησηΕγγύηση (χρόνια)
|
4 | 8 | FORD PUMA 1.0 125 PS mHEV 7DCT 125ps |
Τιμή καταλόγου αντιπροσωπείαςΤιμή
|
Το VW T-Cross στην έκδοση των 150 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατάφερε να σημειώσει την βαθμολογία 83%, ποσοστό που κατεβάζει αρκετά η κατανάλωση καυσίμου του συγκεκριμένου μοντέλου. Κατά την διάρκεια δοκιμών μας, κατάφερε να σημειώσει μέση κατανάλωση 8,5 λτ./100 χλμ., ένα αρκετά υψηλό νούμερο για ένα αυτόματο μικρό SUV. Παρόλα αυτά, η επιτάχυνση κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητική για την κατηγορία, εφόσον ολοκληρώνει το 0-100 σε 8,5 δλ. Αυτή, βοηθάει σε γρήγορους ελιγμούς και σβέλτη μετακίνηση σε αστικό περιβάλλον.
Ικανοποιητικές είναι και οι μετρήσεις ευρυχωρίας του T-Cross, καθώς αποδεικνύουν πως πρόκειται για ένα άνετο μικρό SUV που θα φιλοξενήσει εύκολα τέσσερις επιβάτες. Τα 14,5 εκ. μεταξύ των γονάτων των πίσω επιβατών και των μπροστινών καθισμάτων υποδεικνύουν πως ακόμα και ψηλοί επιβάτες θα βολευτούν, ενώ το φάρδος του πίσω καθίσματος που εκτείνεται στα 1,34 μ. βρίσκεται κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας. Μεγάλο θεωρείται και το πορτμπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα υπολογίζεται στα 455 λτ. Θα χωρέσει με ευκολία τις αποσκευές μίας οικογένειας.
Ας δούμε στις σελίδες που ακολουθούν τα αναλυτικά αποτελέσματα των μετρήσεων μας όσον αφορά τις επιδόσεις, τους χώρους, αλλά και την πραγματική κατανάλωση του VW T-Cross 1.5 TSI DSG 150 PS.
Σελ. 2 | Volkswagen T-cross. Τι βαθμό παίρνει σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις, εγγυήσεις. |
Σελ. 3 | Volkswagen T-cross. Πόσο καλό είναι σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. |
Σχολιάστε |