Test μεταχειρισμένου: Skoda Karoq diesel (2017-2021)
Στα 210.000 χλμ χρειάζεται ιμάντα χρονισμού, μπορεί και συμπλέκτη και ρουλεμάν τροχών.
Το μεταχειρισμένο Karoq με 180.000 χλμ δεν εμφανίζει φθορές, όμως τρίζουν οι χειρολαβές.
Ο diesel κινητήρας δεν παρουσιάζει βλάβες, καίει 5,8 λτ/100 χλμ.
Έχει καλούς χώρους αλλά περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Στα 210.000 χλμ χρειάζεται ιμάντα χρονισμού, μπορεί και συμπλέκτη και ρουλεμάν τροχών
Το Skoda Karoq έκανε το ντεμπούτο του το 2017 και ανανεώθηκε στα τέλη του 2021. Τα πρώτα μοντέλα είναι ήδη 7 χρονών, ωστόσο οπτικά παραμένουν «φρέσκα». Πόσο αξιόπιστα είναι για αγορά μεταχειρισμένου; Για να το ανακαλύψουμε, δοκιμάζουμε ένα πετρελαιοκίνητο Karoq του 2020, το οποίο μέσα σε 4 χρόνια έχει διανύσει σχεδόν 180.000 χιλιόμετρα, και βλέπουμε πώς αντιστέκεται στο πέρασμα των ετών. Αν αναλογιστούμε πως το μοντέλο είναι διαθέσιμο πλέον αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες, η αγορά ενός diesel Karoq από «δεύτερο χέρι» φαντάζει μονόδρομος για κάποιον που θέλει να αποκτήσει το συγκεκριμένο SUV με μοτέρ πετρελαίου.
Κάτω από το καπό του Karoq που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο βρίσκεται ο TDI κινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, που έχει κωδικό EA288 και ισχύ 115 ίππους. Κατά την οδήγηση του SUV δεν παρατηρήσαμε ενοχλητικούς τριγμούς και θορύβους, ενώ το μοτέρ και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων λειτουργούν απροβλημάτιστα.
Αν επιλέξετε ένα αυτοκίνητο με υψηλό αριθμό χιλιομέτρων, θα πρέπει να υπολογίζετε πως πλησιάζει η ώρα όπου πρέπει να γίνουν ορισμένες εργασίες συντήρησης. Στα 210.000 χιλιόμετρα πρέπει να γίνει αλλαγή του ιμάντα χρονισμού, ενώ κάπου εκεί είναι συνήθως και η ώρα όπου χρειάζεται αντικατάσταση ο δίσκος συμπλέκτη και τα ρουλεμάν στους τροχούς, λόγω φυσιολογικής φθοράς. Το ποσοστό της φθοράς, και κατά επέκταση της αναγκαιότητας να γίνουν οι συγκεκριμένες εργασίες ωστόσο, εξαρτάται από τον τρόπο που οδηγούσαν οι προηγούμενοι κάτοχοι.
Το μεταχειρισμένο Karoq με 180.000 χλμ δεν εμφανίζει φθορές, όμως τρίζουν οι χειρολαβές
Το Skoda Karoq που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο διαθέτει sport καθίσματα με επενδύσεις από δέρμα και alcantara, σύστημα infotainment με σύνδεση στο internet και navigation, εργοστασιακό ηχοσύστημα της Canton με ισχύ 570 W και ψηφιακό πίνακα οργάνων (standard στα καινούργια, ανανεωμένα μοντέλα). Τα πάντα λειτουργούν όπως θα έπρεπε.
Δεν υπάρχουν φθορές που μαρτυρούν τον υψηλό αριθμό χιλιομέτρων που αναγράφεται στο καντράν (177.000 μέσα σε 4 χρόνια), με τις επενδύσεις να είναι ανθεκτικές στη φθορά. Το μόνο που ακούγεται κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου είναι περίεργοι τριγμοί από τις διαιρούμενες εσωτερικές χειρολαβές των θυρών.
Ο diesel κινητήρας του Skoda Karoq δεν παρουσιάζει βλάβες, καίει 5,8 λτ/100 χλμ
Όπως αναφέραμε, ο πετρελαιοκινητήρας του Skoda Karoq που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο είναι 1,6 λίτρων με ισχύ 115 άλογα και ροπή 250 Nm. Το συγκεκριμένο μοτέρ δεν εμφανίζει βλάβες και ζημιές, ενώ η ισχύς είναι αρκετή για να καλύψει τις ανάγκες της καθημερινότητας. Ο κινητήρας πληροί προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-Temp, χάρη στον ψεκασμό AdBlue και τον καταλυτικό μετατροπέα SCR, και έχει δοκιμαστεί σε αυτοκίνητα όλου του ομίλου VW. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε μέση κατανάλωση 5,8 λτ/100 χλμ. Από τον Νοέμβρη του 2020 και έπειτα, το εν λόγω μοτέρ αντικαταστήθηκε από το δίλιτρο TDI, ίδιας ιπποδύναμης.
Το Skoda Karoq έχει καλούς χώρους αλλά περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες
Το Skoda Karoq έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι από το επάνω ράφι και να έχουν προσεγμένο φινίρισμα και στιβαρή συναρμογή. Στον τομέα της ευρυχωρίας, στο τσέχικο SUV θα φιλοξενηθούν απροβλημάτιστα 5 ενήλικες επιβάτες, με τον «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια τους να είναι αρκετός. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 521 λτ, ενώ στην περίπτωση όπου το Karoq εξοπλίζεται με το προαιρετικό κάθισμα VarioFlex, με το πίσω κάθισμα να είναι τριαιρούμενο και να σύρεται ανεξάρτητα εμπρός-πίσω, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 479 και 588 λτ.
Το μοντέλο απέχει 17,2 εκατοστά από το έδαφος, με τη γωνία προσέγγισης να είναι 18,4 μοίρες και τη γωνία φυγής 18,7 μοίρες. Αυτά τα νούμερα θεωρούνται μέτρια, κάτι που σημαίνει πως το Karoq έχει περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες, ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση Scout.
Συμπέρασμα: Δεν παρουσιάζει πολλά προβλήματα το Skoda Karoq diesel
To πετρελαιοκίνητο Skoda Karoq της γενιάς 2017-2021 είναι αξιόπιστο και δεν μαστίζεται από εκτεταμένα προβλήματα και εκτενείς φθορές, γεγονός που το καθιστά μια καλή επιλογή για αγορά μεταχειρισμένου SUV τελευταίας γενιάς.Οι τιμές των μεταχειρισμένων Skoda Karoq diesel διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
Skoda Karoq diesel 2018 | 18.600 ευρώ |
Skoda Karoq diesel 2019 | 18.000 ευρώ |
Skoda Karoq diesel 2020 | 18.500 ευρώ |
Σχολιάστε |