Φόβοι για υποχρεωτική απόσυρση των diesel αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2025
Φόβοι για υποχρεωτική απόσυρση των diesel αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2025
Συζητείται η αυστηροποίηση της διαδικασίας μέτρησης των ρύπων.
Επιβολή ορίων όταν ένα αυτοκίνητο ανεβαίνει φορτωμένο ανηφόρα!
Δεν θα ισχύουν οι εγκρίσεις των προτύπων Euro 5 και Euro 6!
8,2 εκ. diesel απειλούνται στη Γερμανία, πολλά περισσότερα στην Ευρώπη
Εκατομμύρια οδηγοί αυτοκινήτων με diesel κινητήρα στη Γερμανία απειλούνται με απόσυρση των αυτοκινήτων τους από τους δρόμους, από φέτος κιόλας. Ο λόγος είναι μία αυστηρότερη ερμηνεία των υφιστάμενων κανόνων για τον προσδιορισμό των εκπομπών ρύπων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που ωστόσο δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα ισχύσει. Στη Γερμανία, περίπου 8,2 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα απειλούνται με υποχρεωτική απόσυρση, και στην Ευρώπη ακόμη περισσότερα. Όπως αναφέρει η γερμανική BILD, σε αυτό το σενάριο οδηγεί μία νέα ερμηνεία των υφιστάμενων κανονισμών της Ε.Ε. Ο ομοσπονδιακός Υπουργός Μεταφορών Volker Wissing (του κόμματος FDP) κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει εξηγήσεις για το θέμα αυτό.
Συζητείται η αυστηροποίηση της διαδικασίας μέτρησης των ρύπων
Το υπόβαθρο για αυτό το ζήτημα που προέκυψε τις τελευταίες ώρες είναι μία δικαστική υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ECJ), σχετικά με την ερμηνεία των διαδικαστικών κανόνων που ακολουθούνται ως τώρα για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων στα νέα αυτοκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, το θέμα που συζητείται είναι κατά πόσον το πρότυπο δοκιμής NEDC (ή WLTP), για τη μέτρηση των εκπομπών ρύπων στα νέα αυτοκίνητα, πρέπει να ερμηνεύεται αυστηρότερα. Εάν συνέβαινε αυτό, πολλά μοντέλα αυτοκινήτων δεν θα πληρούσαν τα κριτήρια και, ως εκ τούτου, δεν θα εγκρίνονταν για κυκλοφορία.
Επιβολή ορίων όταν ένα αυτοκίνητο ανεβαίνει φορτωμένο ανηφόρα!
Σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό Υπουργό Μεταφορών της Γερμανίας, η άποψη της Επιτροπής της Ε.Ε. στη διαδικασία είναι ότι τα όρια ρύπων θα πρέπει να ισχύσουν και σε άλλες συνθήκες λειτουργίας των οχημάτων. Αυτό θα σήμαινε ότι τα όρια θα έπρεπε να τηρούνται και κατά τη λεγόμενη «οδήγηση υπό πλήρες φορτίο» σε ανηφόρα, δηλαδή όταν ένα αυτοκίνητο κινείται σε ανηφόρα με πλήρες φορτίο και ο κινητήρας φτάνει στη μέγιστη δυνατή απόδοσή του, εκπέμποντας παραπάνω ρύπους. «Αυτό δεν είναι εφικτό με βάση την τρέχουσα κατάσταση της τεχνολογίας και, επομένως, θα αποτελούσε μια ανέφικτη απαίτηση εκ των υστέρων, για τα οχήματα που κυκλοφορούν ήδη σήμερα στους δρόμους», ανέφερε ο Wissing στην επιστολή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Δεν θα ισχύουν οι εγκρίσεις των προτύπων Euro 5 και Euro 6!
Αν ισχύσει αυτή η αυστηροποίηση, όλες οι εγκρίσεις Euro 5 θα τεθούν υπό αμφισβήτηση. Δεν έχουν αποκλειστεί οι συνέπειες ακόμη και για όσα οχήματα πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6 και κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους. «Εκατομμύρια οχήματα κινδυνεύουν με απόσυρση», δήλωσε ο Wissing. Μόνο στη Γερμανία θα επηρεαστούν 4,3 εκατομμύρια οχήματα diesel με προδιαγραφές Euro 5 και ενδεχομένως 3,9 εκατομμύρια οχήματα diesel Euro 6.
Ο υπουργός Μεταφορών φοβάται ότι πολλά εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη, τα οποία απέχουν πολύ από το να θεωρούνται ξεπερασμένα ή παλιάς τεχνολογίας, δεν θα επιτρέπεται πλέον να κυκλοφορούν στους δρόμους από τον Ιανουάριο του 2025. Απαιτεί λοιπόν στην επιστολή του από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen να παρουσιάσει τώρα έναν νέο κανονισμό, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να αισθανθούν άμεσα ασφαλείς.
Πιστεύεις είναι πιθανή μία απόφαση που θα επιβάλει υποχρεωτική απόσυρση των diesel αυτοκινήτων;
Σχολιάστε |