Jeep Wrangler Rubicon: Για τους «εραστές» της περιπέτειας
Ρεζέρβα, μεντεσέδες και λαστιχένιες ασφάλειες στο εξωτερικό του καπό όπως παλιά
Λύνεις την αντιστρεπτική και φεύγεις για τολμηρές εξορμήσεις
Φθηνότερο, ελαφρύτερο και με μεγαλύτερο ρεζερβουάρ από το υβριδικό
Off-road εμπειρίες με 2λιτρο βενζινοκινητήρα
Όταν μιλάμε για Jeep, τότε το μυαλό μας κάνει off-road συνειρμούς με άγριες και περιπετειώδεις καταστάσεις σε δύσβατα εδάφη. Και το Jeep Wrangler Rubicon, εξοπλισμένο με έναν υπερτροφοδοτούμενο 2λιτρο βενζινοκινητήρα T-GDI, έρχεται για να μας δώσει αυτή την άγρια αίσθηση, ενθουσιάζοντας παράλληλα και τους πιστούς φίλους των κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς απουσιάζει η ηλεκτρική υποβοήθηση. Εμείς δοκιμάσαμε την hardtop cabrio έκδοση, στην οποία το μοντέλο προσφέρεται με δύο άκαμπτους άξονες με δυνατότητα κλειδώματος, καθώς και εμπρός αντιστρεπτική που απελευθερώνεται.
Ρεζέρβα, μεντεσέδες και λαστιχένιες ασφάλειες στο εξωτερικό του καπό όπως παλιά
Διάφορες είναι οι φιλοσοφίες που επικράτησαν και σχετίζονται με το πως ένα τετρακίνητο όχημα γίνεται κατάλληλο για όλα τα εδάφη. Η κλασσικότερη αυτών, αφορά την χρήση άκαμπτων αξόνων εμπρός και πίσω, επιτρέποντας στο σασί να περάσει από ανώμαλα εδάφη, δίχως να χρειαστεί να σηκωθεί άκρο. Ακόμη, η απόσταση από το έδαφος παραμένει πάντα σταθερή, με τους τροχούς να διατηρούνται σε σωστή γωνία και να μην χάνουν την πρόσφυση. Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, το Wrangler έρχεται με δόσεις… νοσταλγίας, καθώς παρά τους βοηθούς και τις υπόλοιπες τεχνολογικές επεμβάσεις, είναι ένα καθαρόαιμο SUV άλλης εποχής, με την ρεζέρβα του, τους μεντεσέδες στις πόρτες και τις λαστιχένιες ασφάλειες του καπό να βρίσκονται στο εξωτερικό του οχήματος.
Λύνεις την αντιστρεπτική και φεύγεις για τολμηρές εξορμήσεις
Αλλά και οδηγικά, έρχεται για να μας θυμίσει πιο απαιτητικές εποχές και απευθύνεται σε περιπετειώδεις και «ζόρικους» οδηγούς. Σε τραχιά εδάφη η λειτουργία των άκαμπτων αξόνων γίνεται περισσότερο αισθητή, ενώ σε δρόμους με λακκούβες και πολλές στροφές, κινείται ολόκληρος ο άξονας, καλώντας τον οδηγό σε έντονες επεμβάσεις για την διατήρηση της πορείας του οχήματος. Αλλωστε, οι off-road περιπέτειες είναι η μεγάλη του γοητεία. Αν θέλετε να δώσετε στον εαυτό σας μια ιδιαίτερη πρόκληση, δοκιμάστε να απελευθερώσετε την αντιστρεπτική με το κουμπί «sway bar» και με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ ώρα (εκεί επαναφέρεται αυτόματα), μπορείτε να πάρετε μια καλή γεύση μιας καθαρόαιμης SUV περιπέτειας. Ακόμη, το ESP επιτρέπει στον έλεγχο πρόσφυσης περισσότερη ολίσθηση, ενώ σε ό,τι αφορά την λειτουργία 4H, καλό θα ήταν να την αποφύγετε σε καλή άσφαλτο, καθώς μπλοκάρει το διαφορικό του πίσω άξονα.
Κατά την λειτουργία «4H-car mode», η οποία συνιστάται και για τις καθημερινές μετακινήσεις, η κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς ενεργοποιείται από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, όταν αυτή χρειαστεί. Eκτός από τους κινούμενους άξονες, το σημείο αναφοράς του Rubicon είναι οι κοντές σχέσης μετάδοσης, με τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων να είναι 4.0:1. Έτσι, το μοντέλο πέρασε μέσα από κακοτράχαλα και δύσκολα σημεία με ρυθμό μικρότερο από αυτόν του περπατήματος.
Φθηνότερο, ελαφρύτερο και με μεγαλύτερο ρεζερβουάρ από το υβριδικό
Η εταιρεία δηλώνει ότι το Wrangler Rubicon μπορεί να κάνει τα 0-100 χλμ. /ώρα σε 7,6 δλ. Βέβαια, στην cabrio έκδοση που τεστάραμε, οι θόρυβοι από τον άνεμο είναι αρκετά πιο έντονοι σε αυτές τις ταχύτητες (η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 159 χλμ./ ώρα). Μιλώντας για την cabrio έκδοση, η οποία συνοδεύεται από μια hardtrop οροφή, αν θέλετε να την αφαιρέσετε, καλύτερα να ζητήσετε βοήθεια, καθώς το βάρος της την καθιστά δύσκολο στο να τη διαχειριστείτε, ακόμη κι αν είστε… αρσιβαρίστες.
Το πορτ-μπαγκάζ του Rubicon ανέρχεται στα 533 λτ. αποθηκευτικού χώρου. Τώρα, σε σχέση με την plug-in έκδοση 4xe του 2021, η βενζινοκίνητη έκδοση του Wrangler Rubicon έρχεται με κάποια πλεονεκτήματα: Πρώτον, μπορεί να τραβήξει έως και 2.370 κιλά, σε αντίθεση με τα 1.587 του υβριδικού. Δεύτερον, το ρεζερβουάρ του είναι μεγαλύτερο κατά 16 λίτρα (81 έναντι 65), τρίτον, ζυγίζει 350 κιλά λιγότερα. Τέταρτον (και κυριότερο), το κόστος του θερμικού είναι κατά 11.600 ευρώ χαμηλότερο σε σχέση με το υβριδικό στη Γερμανία. Ακόμη, το Wrangler Rubicon έχει να… καμαρώνει για το βάρος του καθώς ζυγίζει 2,1 τόνους, πάνω από 300 κιλά λιγότερα από το υβριδικό. Μάλιστα, είναι ελαφρύτερο από ένα Land Cruiser των 2,5 τόνων ή ένα Land Rover Defender των 2,4 τόνων και άλλα μοντέλα της κατηγορίας του.
To Jeep Wrangler Rubicon απευθύνεται στους τολμηρούς και έχει ρόλο να σας χαρίσει αξέχαστες off-road εμπειρίες, όντας ένα από τα πιο ικανά βενζινοκίνητα ορειβατικά SUV του παρόντος. Η τιμή του Rubicon ξεκινάει από 71.999 ευρώ στη Γερμανία.
Σχολιάστε |