Ποιες ιαπωνικές εταιρείες δεν παρατάνε τους κινητήρες βενζίνης
Πιο επιφυλακτική η Mazda, το παίζει «δίπορτο» ως το 2050
Επενδύει στα υβριδικά η Toyota, το πολύ 30% της παραγωγής της τα ηλεκτρικά
Στα σκαριά ο πλήρης εξηλεκτρισμός ως το 2030 για Nissan-Mitsubishi
Η Honda σχεδιάζει να βγάλει 30 ηλεκτρικά ως το 2030
Μετά από την κατάργηση των κρατικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών στη Γερμανία, οι πωλήσεις τους μειώθηκαν αισθητά. Ακολούθως, αρκετοί κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει να αμφισβητούν όλο και πιο έντονα τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ως το 2035. Επομένως χαράσσουν τις δικές τους ανεξάρτητες στρατηγικές.
Παρακάτω παραθέτουμε τα σχέδια των Ιαπώνων κατασκευαστών, όπως έχουν διαμορφωθεί ως τώρα. Η Honda αντικατέστησε πρόσφατα το mini πόλης Honda e με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV που κυκλοφορεί στην ευρωπαϊκή αγορά, το e:Ny1. Στόχος της εταιρείας είναι να διοχετεύσει στην αγορά 30 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως το 2030, καταργώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2040.
Πιο επιφυλακτική η Mazda, το παίζει «δίπορτο» ως το 2050
Η Mazda από την άλλη μεριά σκοπεύει να εφαρμόσει ακόμη πιο συντηρητική προσέγγιση, στην οποία εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παίζουν σπουδαίο ρόλο και οι πολύ αποδοτικοί θερμικοί κινητήρες (κυρίως σε υβριδικά κινητήρια σύνολα). Εκπρόσωπος της Mazda δήλωσε ότι βλέπει προοπτική και στην εξέλιξη κινητήρων που καίνε συνθετικά καύσιμα. Η Mazda δεν σκοπεύει να σταματήσει την παραγωγή θερμικών κινητήρων νωρίτερα από το 2050. Πιο βραχυπρόθεσμος στόχος της εταιρείας είναι ως το 2030 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αποτελούν το 25% της παραγωγής, και όλα τα υπόλοιπα να βασίζονται σε υβριδικά κινητήρια σύνολα.
Επενδύει στα υβριδικά η Toyota, το πολύ 30% της παραγωγής της τα ηλεκτρικά
Η Toyota σκοπεύει να μειώσει κατά 90% ως το 2050 τις εκπομπές ρύπων που παράγονται είτε κατά την παραγωγική διαδικασία είτε από την κυκλοφορία των οχημάτων της. Ωστόσο η εταιρεία θέλει να συνεχίσει να προσφέρει στους καταναλωτές την επιλογή μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών κινητήρων. Ο Akio Toyoda, πρόεδρος της εταιρείας και απόγονος του ιδρυτή της, πιστεύει ότι στο άμεσο μέλλον τα ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30% του συνόλου των αυτοκινήτων που διοχετεύονται στην αγορά. Από την άλλη μεριά, η Toyota έχει θέσει ως στόχο να παρουσιάσει 30 νέα ηλεκτρικά οχήματα ως το 2030, αλλά και να πουλάει 3,5 εκατομμύρια από αυτά κάθε χρόνο. Τέλος, όσον αφορά στα diesel, εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν δηλώσει ότι είναι στα άμεσα σχέδιά της να αντικαταστήσει τους κινητήρες πετρελαίου με κινητήρες υδρογόνου.
Η Lexus σκοπεύει να εξηλεκτρίσει πλήρως τον στόλο της ως το 2030. Ως θυγατρική της Toyota, έχει θέσει ως μεσοπρόθεσμο στόχο να προμηθεύει αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα τις αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και των ΗΠΑ.
Στα σκαριά ο πλήρης εξηλεκτρισμός ως το 2030 για Nissan-Mitsubishi
Η Nissan είχε καινοτομήσει με την κυκλοφορία του αμιγώς ηλεκτρικού Nissan Leaf. Μόλις τεθεί σε ισχύ η νέα οδηγία ρύπων Euro 7 (όχι νωρίτερα από το 2030), η εταιρεία σχεδιάζει να διακόψει την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ως το 2026, η εταιρεία θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για την παραγωγή 35 νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ως το 2030. Η Mitsubishi, που ανήκει στη ίδια «συμμαχία» με Nissan και Renault, σκοπεύει να συνεχίσει να εξυπηρετεί τη ζήτηση για κινητήρες βενζίνης και Plug-in υβριδικά.