Πολύ πιο οικονομικό το σύστημα κλιματισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Πολύ πιο οικονομικό το σύστημα κλιματισμού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η ADAC προσομοίωσε συνθήκες μποτιλιαρίσματος με καύσωνα σε ένα Tesla Model Y.
Χάθηκαν οκτώ χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα.
Ένας αντίστοιχος θερμικός κινητήρας καταναλώνει 1-1,5 λτ. καυσίμου/ώρα.
Απαραίτητος ο κλιματισμός σε μποτιλιάρισμα υπό συνθήκες καύσωνα
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι κινητές μονάδες αποθήκευσης θερμότητας: Τα παράθυρα και η αποτελεσματική μόνωση εξασφαλίζουν ότι το εσωτερικό του οχήματος θερμαίνεται πάρα πολύ όταν εκτίθεται σε έντονη ηλιακή ακτινοβολία. Αλίμονο αν ο κλιματισμός δεν λειτουργεί! Ή αν η μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαντληθεί επειδή ο κλιματισμός αντλεί συνεχώς τεράστια ποσά ενέργειας από αυτήν.
Εάν κολλήσετε σε μποτιλιάρισμα στον αυτοκινητόδρομο κατά την περίοδο των διακοπών, χρειάζεστε ενέργεια ώστε ο κλιματισμός να μπορεί να ψύξει το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μόνο μία πηγή ενέργειας: τη μπαταρία. Ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης συνήθως παίρνουν την ενέργεια για θέρμανση και κλιματισμό από τον κινητήρα (συχνότερα μέσω του κυκλώματος ψύξης), η ενέργεια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πηγαίνει απευθείας από τη μπαταρία στα εξαρτήματα που λειτουργούν ηλεκτρικά. Η ψύξη, όπως και η θέρμανση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου το χειμώνα, μειώνει την αυτονομία. Αλλά πόσο ακριβώς;
Η ADAC προσομοίωσε συνθήκες μποτιλιαρίσματος με καύσωνα σε ένα Tesla Model Y
Η ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) εξέτασε πόση ηλεκτρική ενέργεια καταναλώνει ένα σύστημα κλιματισμού σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για τον σκοπό αυτό, ο νέος κλιματικός θάλαμος στο ερευνητικό κέντρο της ADAC στο Landsberg am Lech θερμάνθηκε στους 35 βαθμούς Κελσίου. Οι ερευνητές προσομοίωσαν ένα οκτάωρο μποτιλιάρισμα σε αποπνικτική καλοκαιρινή ζέστη. Το αυτοκίνητο δοκιμής που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Tesla Model Y, του οποίου η μπαταρία ήταν κατά 60 τοις εκατό γεμάτη κατά την έναρξη της δοκιμής.
Οι λαμπτήρες UV μιμούνταν το ηλιακό φως και θέρμαιναν το πιλοτήριο στους 30 έως 45 βαθμούς Κελσίου. Έξω, το παρμπρίζ έφτανε μέχρι και τους 60 βαθμούς. Ο κλιματισμός στο ηλεκτρικό SUV ήταν ρυθμισμένος στους 20 βαθμούς Κελσίου. Η μονάδα ψύξης δεν μπορούσε να πετύχει αυτή τη θερμοκρασία, αλλά κράτησε το εσωτερικό συνεχώς κάτω από τους 25 βαθμούς κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Χάθηκαν οκτώ χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα
Η ισχύς της ψύξης ήταν σχετικά σταθερή στα 1,5 kW – εάν οι λαμπτήρες UV μετακινούνταν ή οι πόρτες άνοιγαν, η τιμή αυτή αυξανόταν ή μειωνόταν. Κατά τη διάρκεια των οκτώ ωρών στο φανταστικό μποτιλιάρισμα, το Tesla Model Y κατανάλωσε περίπου 12 kWh, δηλαδή λίγο περισσότερο από το ένα έκτο (16%) της ενέργειας της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκε ισχύς που ισοδυναμεί με 8 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά ώρα - δηλαδή 2% της χωρητικότητας της μπαταρίας για κάθε ώρα στο μποτιλιάρισμα.
Ένας αντίστοιχος θερμικός κινητήρας καταναλώνει 1-1,5 λτ. καυσίμου/ώρα
Αν το αναγάγετε σε μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία, το Tesla Model Y θα μπορούσε να ψύχεται για περισσότερες από τέσσερις ημέρες ενώ βρίσκεται σε ακινησία! Κι αν το συγκρίνουμε με ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αυτού του μεγέθους, ο κλιματισμός θα κατανάλωνε μεταξύ 1 και 1,5 λίτρων καυσίμου ανά ώρα, που ισοδυναμεί με περίπου 10 έως 15 kWh. Αυτό καθιστά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σημαντικά πιο αποδοτικό – για να μην αναφέρουμε ότι δεν εκπέμπει ρύπους στο περιβάλλον κατά τη διάρκεια της ψύξης.
Αυτό δείχνει ότι «οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν χρειάζεται να ανησυχούν ότι θα ξοδέψουν όλη τη μπαταρία τους αν κολλήσουν σε ένα μεγάλο μποτιλιάρισμα με υψηλές θερμοκρασίες και αφήσουν τον κλιματισμό ανοιχτό», συνοψίζει εκπρόσωπος της ADAC. Παρεμπιπτόντως, ακόμη και τον χειμώνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν πλέον να θερμαίνονται τόσο αποτελεσματικά ώστε να παραμένουν ζεστά για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αδειάζει η μπαταρία.
Σχολιάστε |