Renault Clio
Διαβάστηκε από 15341 αναγνώστες - 3/6/2021
Το
Clio E-Tech διαθέτει τρεις κινητήρες, αλλά ούτε συμπλέκτη, ούτε μετατροπέα ροπής στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επομένως, το γαλλικό μοντέλο
χρησιμοποιεί πάντα τον ηλεκτροκινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων για να ισοσκελίσει τις μη επαρκείς σ.α.λ. λειτουργίας κατά την εκκίνηση από στάση. Ο κινητήρας καύσης τίθεται σε λειτουργία μόνο αργότερα, με αποτέλεσμα οι σ.α.λ. να μην ανεβαίνουν ποτέ «επώδυνα» ακόμα κι όταν γίνεται απόπειρα πλήρους επιτάχυνσης από ακινησία.
Η συγκεκριμένη αρχή λειτουργεί εξαιρετικά καλά στην πόλη. Κατά την επιτάχυνση από υψηλότερες ταχύτητες, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, από την άλλη πλευρά, δεν γνωρίζετε ποτέ με ακρίβεια ποιοι είναι οι συσχετισμοί των ηλεκτρονικών μεταξύ του κινητήρα καύσης, των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων, που είναι ταυτόχρονα απείρως μεταβαλλόμενης σχέσης (δύο σχέσεις για τον ηλεκτροκινητήρα στο κιβώτιο, τέσσερις για τον κινητήρα καύσης) και σειριακό.
Πολύ ταιριαστά με την περίσταση λάμπει στο κέντρο του πίνακα οργάνων μία πορτοκαλί… χελώνα, με σκοπό να υποδείξει στο χρήστη ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Με κατανάλωση 4,6 λίτρων, καμία άλλη πρόταση δεν ήταν πιο οικονομική στη διαδρομή προς και από την εργασία σε σχέση με το Clio. Επίσης, με κατανάλωση μόνο 4,1 λίτρων μέσα στην πόλη το E-Tech είναι σε θέση να δει τα πράγματα, όντως μέσα από ένα αστικό πρίσμα.
Συμπέρασμα
Το υβριδικό σύνολο κινητήρων του Clio δείχνει τα πλεονεκτήματά του ειδικά μέσα στην πόλη. Σαφώς δεν προορίζεται για την αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου.