Και για τα δύο station ισχύει πως εμείς δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε λειτουργικά λάθη, ωστόσο κατά βάση θα λέγαμε πως τελικά έχουμε ισοπαλία. Μικρά πλεονεκτήματα στη Mercedes: Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων «ξεκλειδώνουν» ηλεκτρονικά, ενώ στο Audi ενοχλεί το κατώφλι φόρτωσης στο χώρο αποσκευών. Ανάλογα κοντά βρίσκονται τα δύο station wagon και σε ό,τι αφορά το οδηγικό σκέλος. Λογικό, τα 400 Nm της μέγιστης ροπής σε ωθούν κυρίαρχα. Το τετρακίνητο Audi επιταχύνει ελάχιστα πιο αργά. Η Mercedes, από την πλευρά της, βγάζει μια αίσθηση πως είναι πιο... ξύπνια. Βυθίζοντας το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, στο A4 παρατηρούμε πως περνούν περισσότερα κλάσματα του δευτερολέπτου μέχρι να έρθει η πλήρης επιτάχυνση. Για ποιο λόγο; Η μέγιστη τιμή της ροπής στη C-Class αποδίδεται κάπως νωρίτερα, ενώ και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων λειτουργεί αψεγάδιαστα.
Το A4 εκκινεί από στάση με μοναδικά δυναμικό τρόπο. Βέβαια, παρατηρείται μία υστέρηση σε σχέση με τη Mercedes, αλλά τελικά το Audi είναι το λιγότερο θορυβώδες. Την ίδια στιγμή το αυτοκίνητο από το Ingolstadt σου δίνει την εντύπωση πως είναι φτιαγμένο με υψηλότατη ποιότητα, ενώ δείχνει πως είναι προστατευμένο από όλων των ειδών τους εξωτερικούς θορύβους. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει 100% και για την ανάρτηση, η οποία επηρεάζεται από τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (40%), που περιβάλλουν τις ζάντες των 18 ιντσών. Είναι, λοιπόν, ξεκάθαρο πως το σκληρό προφίλ αυτών των ελαστικών μεταφέρει τις ανωμαλίες και τις λακκούβες των δρόμων πιο άμεσα στη μέση των επιβατών. Όχι πως δε συμβαίνει κάτι αντίστοιχο στη Mercedes, ωστόσο εκεί η κατάσταση είναι τελικά πιο ήρεμη. Σε ένα γενικό πλαίσιο η Mercedes C-Class δείχνει, όπως θα περίμενε κανείς από ένα προϊόν, που έχει έμβλημα το τριάκτινο αστέρι μέσα στον κύκλο. Η ανάρτηση λειτουργεί παντού εξαιρετικά, αφού τα καταφέρνει ακόμα και στα χειρότερης ποιότητας οδοστρώματα.
Η μεσαία Mercedes αποπνέει μία «βαριά» αίσθηση με τη θετική έννοια του όρου, το σύστημα διεύθυνσής της είναι αρκετά άμεσο και δε χρειάζεται πολλή δύναμη για να στρίψει. Στο Audi η ελαφρότητα του τιμονιού στους δρόμους κακής ποιότητας και με υψηλότερη ταχύτητα οδηγεί το χρήστη σε μία απαιτητική άσκηση, η οποία απαιτεί πιο σωστή λαβή της στεφάνης και επιπλέον συγκέντρωση σε σχέση με όση χρειάζεται στη Mercedes. Ωστόσο, όλα τα προαναφερθέντα δε σημαίνουν πως το Α4 είναι ένα μη ασφαλές station wagon. Απλώς είναι πιο... παιχνιδιάρικο και πιο ζωντανό. Γιατί, κατά τα άλλα, τα φρένα -ας πούμε- είναι κορυφαία, οι ελιγμοί αλλαγής πορείας οι καλύτεροι, ενώ και η πρόσφυση φέρνει το Audi στην κορυφαία κατηγορία σε ό,τι αφορά την ασφάλεια.
Με τι διαφωνούμε; Με το νεότερο, εξίσου ισχυρό, περίπου το ίδιο πλατύ και ανάλογα βαρύ αυτοκίνητο, που καταναλώνει κατά μέσο όρο σχεδόν ένα λίτρο περισσότερο diesel! Επομένως, η Mercedes-Benz έχει τοποθετήσει στο αυτοκίνητό της έναν πιο έξυπνο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου ταχυτήτων.
Ας έρθουμε σε αυτό, που και τα δύο μοντέλα δεν έχουν. Στην κατηγορία των 50.000 ευρώ δε θα έπρεπε η τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου να είναι προαιρετική. Το ίδιο ισχύει για την ασφάλεια και κάποια συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Για παράδειγμα, η Audi δεν τοποθετεί ακόμη ένα mild hybrid block στο 40 TDI πάνω από τη γεννήτρια, που θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση.
Επιπλέον, το ολοκαίνουργιο «πακέτο» με την τεχνολογία υποβοήθησης ή το πλήρες σετ των πολυμέσων δεν είναι standard. Στη Γερμανία απαιτούνται περίπου 7.400 ευρώ για την απόκτησή τους, ειδικότερα αν ο ιδιοκτήτης θελήσει το Α4 του στο υψηλότερο επίπεδο της τεχνολογίας, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει head-up-display, τρισδιάστατη οθόνη για το σύστημα πλοήγησης ή full LED φώτα. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στη Mercedes-Benz. Το επιπλέον κόστος για εξοπλισμό, όπως η υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα ή η υποβοήθηση κυκλοφορίας στο μποτιλιάρισμα, μπορεί ακόμα και να ξεπεράσει τα 7.000 ευρώ στη Γερμανία. Τα αυτοκίνητα της συγκριτικής δοκιμής μας είναι θαυμάσια, αλλά με πλήρη εξοπλισμό είναι πάρα πολύ ακριβά.
Συμπέρασμα
Το τελείως νέο αυτοκίνητο χάνει, επειδή το «παλιό» είναι συνολικά ένα ολοκληρωμένο station wagon. Και το Audi, όμως, είναι υψηλού επιπέδου. Ωστόσο, η υψηλότερη κατανάλωση και το χαμηλότερο επίπεδο της άνεσης στοίχισαν πολύτιμους βαθμούς.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr