Με τη δεύτερη γενιά του, το Hyundai i20 έγινε πιο… ευρωπαϊκό και πιο κομψό. Ποια είναι, όμως, η αντοχή της προηγούμενης γενιάς του στο πέρασμα του χρόνου;
Η 2η γενιά του i20 είναι σχεδιασμένη στο κέντρο εξέλιξης των Κορεατών στο Rüsselsheim, κατασκευάζεται στην Τουρκία και είναι η γενιά, που εσωτερικά έγινε γνωστή και ως "GB", είχε μήκος 4,04 μέτρων και μας… χαμογελούσε με σιγουριά μέσα από τη φαρδιά εξάγωνη γρίλια του ψυγείου στην πρόσοψή της. Ξεκάθαρη αλαζονεία; Με τίποτε, αφού δεν ήταν μόνο η λαμαρινένια επένδυση με την οπτικά «πλωτή» οροφή, που είχε υψηλής ποιότητας επεξεργασία μέχρι την τελευταία ένωση, αλλά και οτιδήποτε άλλο κάτω από το κομψό αμάξωμα, που φανέρωνε πως οι μηχανικοί της Hyundaiείχαν κάνει καλά τη δουλειά τους. Μάλιστα, τόσο εμπεριστατωμένα, που το ευρύχωρο μικρό αυτοκίνητο, παρά την εξαιρετικά σφικτά ρυθμισμένη ανάρτησή του, κέρδισε το «Χρυσό Τιμόνι» της AUTO BILD το 2015, ενώ ο εισαγωγέας του παρέχει στο κοινό πενταετή εγγύηση.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η coupé έκδοση, που προστέθηκε στην γκάμα του μικρού κορεατικού μοντέλου το 2015 και ήταν διαθέσιμη στις αγορές από το Νοέμβριο του 2015. Έτσι, σήμερα δε βρίσκεται πια στην περίοδο της εγγύησης. Ωστόσο, μόνη αισθητή ένδειξη… γήρατος, θα λέγαμε ότι αποτελεί η μπαταρία, η οποία βρίσκεται στα… τελευταία της, γεγονός που προκάλεσε απροσδόκητες καθυστερήσεις στην αρχή της δοκιμής μας.
Εκμεταλλευτήκαμε, λοιπόν, το χρόνο αναμονής για την υποβοήθηση εκκίνησης λειτουργίας του κινητήρα, για να ανακαλύψουμε τελικά μερικές εκπληκτικά ραφιναρισμένες λεπτομέρειες του εξοπλισμού του συγκεκριμένου i20: Ο δίχρωμος πίνακας οργάνων, το θερμαινόμενο τιμόνι, οι πτυσσόμενοι βρόγχοι για τις ζώνες ασφαλείας στην πρώτη σειρά καθισμάτων και το αυτόματο σύστημα κλιματισμού, όπου η θερμοκρασία μπορεί να ρυθμιστεί με μεγάλη ακρίβεια, ακόμα και κατά μισό βαθμό Κελσίου, κάνουν το συγκεκριμένο μοντέλο να δείχνει πραγματικά premium! Το infotainment είναι δυνατό να ελεγχθεί μέσω οθόνης αφής, βρίσκεται ως προς τη θέασή του σε βολικό σημείο και, εκτός από το ραδιόφωνο και το σύστημα πλοήγησης, παρέχει επίσης μια καθόλα εντάξει εγκατάσταση hands-free. Σημάδια φθοράς εντός ή εκτός του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου. Αυτό το μόλις πεντάχρονο i20, που έχει διανύσει μόνο 38.700 χιλιόμετρα, θα μπορούσε οπτικά να περάσει ως αυτοκίνητο ενός έτους, αν αγνοήσει κανείς το μικρό ρετουσάρισμα από τις facelift εκδοχές του, που υλοποιήθηκαν το 2018.
Υστερεί κάπου τελικά; Ναι, για παράδειγμα, στην τιμή! Δυστυχώς, αυτή η κορεατική πρόταση δεν προτείνεται σε όσους κυνηγούν τις ευκαιρίες. Ως νέο αυτοκίνητο, το i20 Coupé στην έκδοση Style κόστιζε, σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο (στη Γερμανία), τουλάχιστον 18.400 ευρώ, ενώ για το πακέτο premium με το σύστημα πλοήγησης έπρεπε ο αγοραστής να υπολογίζει επιπλέον 1.900 ευρώ. Ο έμπορος των μεταχειρισμένων ζητά σήμερα 11.290 ευρώ. Όσοι ικανοποιούνται με ένα ακόμα πιο στενό μοντέλο της μικρής κατηγορίας, μπορούν να στραφούν επίσης στο κομψό SkodaFabia ή στο τεχνολογικά συγγενές -με το i20- KIA Rio της ίδιας χρονολογίας. Στην χώρα μας, μπορεί κανείς να βρει ένα αντίστοιχο Hyundai i20 1,4 του 2015 με τιμή γύρω στα 10.000 ευρώ.