Μόνο η έκδοση με το μη δημοφιλή βασικό κινητήρα των 1.200 κ.εκ. και τα λίγα 75 ή 84 PS θα ήταν πολύ φθηνότερη. Η συγκεκριμένη πρόταση, λοιπόν, δε συνιστάται επίσης εξαιτίας της σοβαρής αδυναμίας της κατά την εκκίνηση από στάση. Αντίθετα, ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.400 κ.εκ. του i20 της δοκιμής μας με τα 101 PS (74 kW) πληροί το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6 και αποδεικνύεται αρκετά γρήγορος, εφόσον συνεργάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Βέβαια, το -εναλλακτικά διαθέσιμο- αυτόματο κιβώτιο είναι απαρχαιωμένης τεχνολογίας και διαθέτει μόνο τέσσερις σχέσεις. Ταυτόχρονα, καταναλώνει ένα λίτρο περισσότερο καύσιμο και επιταχύνει το i20 κατά 14 km/h πιο αργά έως την τελική ταχύτητά του. Οι τρικύλινδροι turbo βενζινοκινητήρες T-GDi, που υιοθετήθηκαν στη συνέχεια (το 2016) από το μικρό της Hyundai είναι πιο σύγχρονοι, έχουν μεγαλύτερη ροπή και πληρούν το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d-Temp ήδη από τον Ιούνιο του 2018.
Οι οδηγοί, που συνηθίζουν να διανύουν πολλά χιλιόμετρα και οι φίλοι της οικονομίας μπορούν να απολαύσουν τις δύο diesel εκδόσεις, που πληρούν τη νόρμα καυσαερίων Euro 6 τόσο με τον τρικύλινδρο 1.1 CRDi (75 PS) όσο και με τον τετρακύλινδρο 1.4 CRDi (90 PS) και μπορούν να επιτύχουν εύκολα μια τιμή κατανάλωσης, με τον αριθμό "4" πριν από το κόμμα, εφόσον οδηγούν επιφυλακτικά και προσεκτικά.
Πάντως, και οι διάφοροι οργανισμοί δοκιμών εκτιμούν εδώ και πολύ καιρό το i20: Για παράδειγμα, στην τρέχουσα έκθεση του TÜV το i20 δεν παρουσιάζει καθόλου βλάβες και διακρίνεται με βαθμολογίες άνω του μέσου όρου: Το μικρό της Hyundai είναι κατασκευασμένο όπως ένας αξιόπιστος… σπασίκλας, όντας πλήρες σε όλους τους τομείς. Μήπως κουδουνίζει κάτι στο εσωτερικό μετά από πέντε χρόνια; Όχι! Αν κάτι κάνει θόρυβο, τότε πρόκειται μόνο για το δικό μας ενισχυτή της μπαταρίας, που είναι τοποθετημένος χαλαρά στο χώρο αποσκευών.
Συνήθεις βλάβες του μοντέλου
Σε σύγκριση με το μέτριας ποιότητας, στην καλύτερη περίπτωση, προκάτοχό της, η δεύτερη γενιά του i20 έχει βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της ποιότητάς της. Ακόμα και μετά από έξι χρόνια στην αγορά δεν έχουν παρατηρηθεί σοβαρά προβλήματα, με εξαίρεση τις μεμονωμένες περιπτώσεις, όπου οι επενδύσεις των καθισμάτων «διπλώνονται» σχετικά νωρίς. Επίσης, το χρώμα έχει εφαρμοστεί μάλλον σε λεπτή στρώση. Εκτός από τα σαφή προβλήματα της βαφής, υπάρχουν περιστασιακά σημάδια διάβρωσης της επιφάνειας στην κάτω πλευρά της πόρτας του χώρου αποσκευών. Τεχνολογικά, πιο σοβαρά είναι τα -σε πρώιμο στάδιο- ελαττωματικά ρουλεμάν «απελευθέρωσης» του συμπλέκτη. Φυσικά, τη λειτουργία του συμπλέκτη μπορείτε να την ελέγξετε εύκολα κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής διαδρομής.
Τσιμούχες στις πόρτες
Οι ελαστικές τσιμούχες μπορούν να προκαλέσουν αυξημένο αεροδυναμικό θόρυβο και να κάνουν πιο αισθητό το θόρυβο της κύλισης.
Συμπλέκτης
Το σημείο απομόνωσης χρήζει εξοικείωσης. Μερικές φορές, πάντως, ακόμα και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες i20 παραπονιούνται για την αυξημένη φθορά του.
Σύστημα πέδησης
Η διάρκεια ζωής του συστήματος πέδησης με τα δισκόφρενα στον πίσω άξονα κυμαίνεται κάτω από το μέσο όρο. Κάποιοι σπασμένοι δίσκοι των φρένων υποδεικνύουν επίσης πως οι δαγκάνες δεν κινούνται ελεύθερα.
Συμπέρασμα
Καταθέτουμε το σεβασμό μας στο Hyundai i20, που έχει αντέξει τεχνολογικά. Ακόμα και μετά από την περίοδο εγγύησης, το κορεατικό μοντέλο αξίζει να το εξετάσετε. Ωστόσο, προσοχή, γιατί τα ενδιαφέροντα μεταχειρισμένα οχήματα είναι συχνά ακριβά.
4,5 αστέρια/5
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr