Αξίζει η ηλεκτροκίνηση αν μπορεί να σώσει από το νέφος και τη ρύπανση;
Οι μεγάλες μεταβάσεις όπως η ηλεκτροκίνηση, απευθύνονται σε ολόκληρο τον πλανήτη
Aσχετα αν δυσαρεστούν τους εραστές της αυτοκίνησης και τους απανταχού petrolheads
Απάνθρωπες οι συνθήκες σε κάποιες ασιατικές πόλεις, δεν βλέπουν μπροστά τους από το νέφος
Η ηλεκτροκίνηση θα βελτίωνε την υγεία και το βιοτικό επίπεδο, άσχετα αν δεν αρέσει σε όλους
Οι μεγάλες μεταβάσεις όπως η ηλεκτροκίνηση, απευθύνονται σε ολόκληρο τον πλανήτη
Μεγάλες εφευρέσεις άλλαξαν κατά περιόδους την πορεία της παγκόσμια οικονομίας, της κοινωνίας, του εμπορίου και τελικά του τρόπου που ζούμε. Ένα παράδειγμα για το πως μια νέα τεχνολογία μπορεί να αντικαταστήσει μια άλλη, όσο καθιερωμένη και αν είναι αυτή, θα ήταν η αναφορά στην ανάπτυξη της αεροπλοΐας. Λίγο μετά τη λήξη του ΒΠΠ, η συχνή πλέον υπερατλαντική αεροπορική ένωση Ευρώπης-Αμερικής, αντικατέστησε το μοναδικό ως τότε άλλο μέσο μεταφοράς, τη Ναυσιπλοΐα με τα ποντοπόρα πλοία. Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, οι ταξιδιώτες ξεκίνησαν να επιλέγουν το κατά πολύ βελτιωμένο-λόγω ταχύτητας-μέσο, και σταδιακά οι εμπορικές γραμμές των επιβατικών πλοίων καταργήθηκαν. Μια αντίστοιχη μεγάλη και σημαντική μετάβαση φαντάζει στην εποχή μας να είναι και η ηλεκτροκίνηση, η οποία μας ήρθε υποσχόμενη να καταργήσει τους ατμοσφαιρικούς ρύπους και την ηχορύπανση, με νέα, πιο φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα.
Aσχετα αν δυσαρεστούν τους εραστές της αυτοκίνησης και τους απανταχού petrolheads<
Η αλήθεια είναι , ότι σε τόσο μεγάλης κλίμακας αλλαγές, πολλοί μπορεί να σταθούν επιφυλακτικοί (το λιγότερο), έως και πλήρως αντίθετοι. Στο παράδειγμα που αναφέραμε πριν, κάποιοι ταξιδιώτες σίγουρα θα ήταν αρχικά φοβισμένοι στην ιδέα και μόνο να χρησιμοποιήσουν ένα τόσο καινούργιο, μη δοκιμασμένο και «επικίνδυνο» μέσο. Αντίστοιχα και με τη μετάβαση προς την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης που ζούμε στις ημέρες μας, πολλοί είναι αυτοί που στέκονται με σκεπτικισμό (το λιγότερο) απέναντι στη νέα εντελώς διαφορετική τεχνολογία που έρχεται: αμφιβάλλουν για τη βιωσιμότητα του μεγαλόπνοου σχεδίου, για το που, πως και με τι αντίτιμο θα ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητο τους, τι θα κάνουν αν τους χαλάσει και άλλα πολλά. Αντίστοιχα, οι πιο θερμόαιμοι petrolheads, έχουν «ξενερώσει» και μόνο με την ιδέα ότι θα οδηγούν αυτοκίνητα χωρίς ήχο από τον κινητήρα και την εξάτμιση, χωρίς καν να μπουν στη διαδικασία να δοκιμάσουν οδηγικά ένα νέο «αθόρυβο» μοντέλο. Είναι προφανές, ότι αν εξετάσουμε τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα με γνώμονα τους εραστές της «γνήσιας» αυτοκίνησης και αυτούς για τους οποίους το αυτοκίνητο αποτελεί αντικείμενο του πόθου, τότε θα καταλήγαμε στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για την καλύτερη ιδέα. Όμως μεταβάσεις όπως αυτή, απευθύνονται στο σύνολο της κοινωνίας με προοπτική να τη βελτιώσουν, και η αλήθεια είναι ότι για τους περισσότερους ανθρώπους, το αυτοκίνητο αποτελεί απλά ένα μέσο μεταφοράς.
Απάνθρωπες οι συνθήκες σε κάποιες ασιατικές πόλεις, δεν βλέπουν μπροστά τους από το νέφος
Συνθήκες νέφους και ρύπανσης του αέρα τείνουν να επικρατούν στην εποχή μας στις μεγαλουπόλεις όπως το Νέο Δελχί, όταν οι τοξικές ουσίες που εκπέμπονται από τη βιομηχανία και τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, συνδυάζονται με την άπνοια. Το αποτέλεσμα είναι πολλές φορές να φτάνουν να παραλύουν οι οικονομικές και οι κοινωνικές δραστηριότητες σε δύσκολες ημέρες, όπως συνέβη πρόσφατα στην πρωτεύουσα της Ινδίας. Το τοξικό νέφος δεν αστειεύεται και δυστυχώς ευθύνεται για περισσότερους από τον 1 στους 10 θανάτους, στην πόλη των 30 εκατομμυρίων κατοίκων. Αντίστοιχες συνθήκες επικρατούν και σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως στην πρωτεύουσα της Κινάς, το Πεκίνο. Η βιομηχανία, οι μεταφορές, αλλά και η χρήση στερεών καύσιμων από τα νοικοκυριά, υποβαθμίζουν και σε αυτές τις περιοχές της Ασίας την ποιότητα του αέρα, με αποτέλεσμα τις ίδιες αρνητικές συνέπειες όπως αυτές που περιγράφηκαν παραπάνω.
Η ηλεκτροκίνηση θα βελτίωνε την υγεία και το βιοτικό επίπεδο, άσχετα αν δεν αρέσει σε όλους
Είναι βέβαιο, ότι αν κάποιες τόσο πολύπαθες-από περιβαλλοντικής πλευράς-περιοχές υιοθετούσαν στο μέλλον τη λύση της ηλεκτροκίνησης, και μετέτρεπαν σταδιακά τον στόλο των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν από θερμικά σε ηλεκτρικά, θα επωφελούνταν στο μέγιστο βαθμό. Η ποιότητα ζωής των κατοίκων θα άλλαζε δραματικά προς το καλύτερο και η υγεία του πληθυσμού θα βελτιωνόταν σημαντικά. Επίσης, ο θόρυβος από του κινητήρες και τις εξατμίσεις τους θα περιοριζόταν και αυτός, με αποτέλεσμα την καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης.