Η επιτυχία της Alfa Romeo 155 στους αγώνες
Όπως αναφέραμε, η Alfa Romeo 155 αρχικά αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από τους λάτρεις της εταιρείας. Ο σκεπτικισμός αυτός έδωσε τη θέση του στην αγάπη, όταν το αυτοκίνητο ξεκίνησε να συμμετέχει στο Superturismo, το Ιταλικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Το βάπτισμα πυρός έγινε το 1992, όταν το πρωτάθλημα πήγε στην Alfa Romeo, με τον Nicola Larini να «πιλοτάρει» την 155 GTA. Την επόμενη χρονιά, ο Larini στέφθηκε πρωταθλητής του DTM, του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού, με μια 155 V6 Ti. Το αυτοκίνητο ήταν τετρακίνητο, με τον ατμοσφαιρικό V6 2.500 κυβικών να αποδίδει 490 άλογα στις 11.500 σ.α.λ.
Το 1994 η 155 V6 Ti κέρδισε 11 αγώνες στο DTM, αλλά η Mercedes κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα. Παρόλα αυτά, η 155 TS κέρδισε το βρετανικό BTCC, με τον Gabriele Tarquini πίσω από το τιμόνι.
Προκειμένου να ομολογκαριστεί το μοντέλο για το Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, η εταιρεία δημιούργησε την Alfa Romeo 155 Formula (Silverstone για την αγορά της Γηραιάς Αλβιώνας), η οποία διέθετε τον κινητήρα 1,8 λίτρων, ήταν ελαφρύτερη και διέθετε ένα πιο «επιθετικό» bodykit, με προεκτεινόμενο splitter κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα και ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή.
Η Alfa Romeo 155 έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα στο Βιβλίο της Αυτοκινητικής Ιστορίας, στο κεφάλαιο του Motorsport. Η V6 Ti DTM κρατά ακόμα το ρεκόρ των 38 νικών στο DTM, ενώ εκτός από το Ιταλικό, το Γερμανικό και το Βρετανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού, η 155 κατέκτησε και το Ισπανικό, και μάλιστα 2 φορές: Το 1995, με τον Luis Villamil, και το 1997, με τον Fabrizio Giovanardi.
Με αυτές τις επιτυχίες, η Alfa Romeo 155 απέδειξε περίτρανα πως δεν της άξιζε η αρνητική υποδοχή που έλαβε αρχικά. Η παραγωγή της συνεχίστηκε μέχρι και το 1998, όπου και αντικαταστήθηκε από την 156. Οι ευθείες και οι ακμές, που τόσο αγαπήθηκαν και έγιναν συνώνυμες των Alfa Romeo των δεκαετιών του 1970, 1980 και 1990 έδωσαν τη θέση τους στις καμπύλες.
Πλέον, η μιλανέζικη Μπερλίνα, που κατασκευάστηκε σε 195.526 αντίτυπα, έχει αποκτήσει νοσταλγικό χαρακτήρα, και αντιμετωπίζεται με αγάπη από τους λάτρεις των 90s, ιταλόφιλων και μη.
Για όσους είμαστε παιδιά του 90 και μεγαλώσαμε βλέποντας τον «Υπαστυνόμο Ρεξ», η 155 θα είναι για πάντα η «Alfa του Μόζερ».
Στην αρχή την απαξίωσαν, στο τέλος την προσκύνησαν!
Η 155 έγραψε τη δικιά της ιστορία, και τρομοκράτησε τους Γερμανούς στο DTM.
Πλέον είναι 30 χρονών, και πολλοί την αντιμετωπίζουν με λατρεία.
Ήταν αρκετή η Alfa 155 για να χωρέσει στα «παπούτσια» της 75 που αντικατέστησε;
Σελ. 1 | Alfa Romeo 155: Η Ιταλίδα που όλοι ερωτεύτηκαν... |
Σελ. 2 | Τα «όπλα» της Alfa Romeo 155 που την έκαναν να ξεχωρίζει |
Σελ. 3 | 1995: Το facelift της Alfa Romeo 155 |
Σελ. 4 | Η επιτυχία της Alfa Romeo 155 στους αγώνες |