Τα «όπλα» της Alfa Romeo 155 που την έκαναν να ξεχωρίζει
Η Alfa Romeo 155 διέθετε όλες τις απαραίτητες «περγαμηνές» για να πετύχει, ασχέτως των «αντιδράσεων». Σχεδιασμένη από τον Ercole Spada του ινστιτούτου I.DE.A στο Τορίνο, είχε εξαιρετική αεροδυναμική, με συντελεστή Cd=0,29. Στο design της κυριαρχούσαν οι ευθείες γραμμές και οι γωνίες, μία γνώριμη εικόνα τόσο από την Alfa 75, όσο και από την 33. Οι αυξημένες διαστάσεις, σε συνδυασμό με το μακρύ πορτ-μπαγκάζ, είχαν ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο χώρο αποσκευών που άγγιζε τα 525 λίτρα.
Κάτω από το αμάξωμα, η εταιρεία εφοδίασε την Alfa Romeo 155 με μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Ο εισαγωγικός ήταν ο Twin Spark 1,7 λίτρων, με απόδοση 115 ίππους, ενώ έπειτα βρίσκαμε τον 1,8 Twin Spark και τον 2,0 Twin Spark με ισχύ 126 και 143 άλογα αντίστοιχα, καθώς και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.
Η ισχυρότερη ατμοσφαιρική έκδοση ήταν η 2,5 V6 με 163 ίππους, ενώ στην κορυφή δέσποζε η τετρακίνητη Alfa Romeo 155 Q4, τα μηχανικά μέρη της οποίας ήταν βασισμένα σε αυτά της «Βασίλισσας» Lancia Delta Integrale. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας απέδιδε 190 ίππους, ενώ το αυτοκίνητο είχε τρία διαφορικά, με το εμπρός να είναι ελεύθερο, το κεντρικό να είναι επικυκλικό, περιορισμένης ολίσθησης ιξώδους σύζευξης (viscous coupling), ενώ το πίσω ήταν επίσης περιορισμένης ολίσθησης αλλά Torsen. Η κατανομή της ροπής ήταν 47% εμπρός και 53% πίσω.
Τόσο η Alfa Romeo 155 V6, όσο και η Q4, είχαν στον προαιρετικό εξοπλισμό ανάρτηση που ρυθμιζόταν ηλεκτρονικά σε δύο στάδια: Automatic και Sport.
Από την «παλέτα» των κινητήρων δεν έλειπαν οι diesel εκδόσεις, οι οποίες ήταν δύο, αμφότερες turbo: 1,9 λίτρων με ισχύ 92 ίππους και 2,5 λίτρων με 125 άλογα.
Σελ. 1 | Alfa Romeo 155: Η Ιταλίδα που όλοι ερωτεύτηκαν... |
Σελ. 2 | Τα «όπλα» της Alfa Romeo 155 που την έκαναν να ξεχωρίζει |
Σελ. 3 | 1995: Το facelift της Alfa Romeo 155 |
Σελ. 4 | Η επιτυχία της Alfa Romeo 155 στους αγώνες |