Δίνεις πάνω από 50.000 για αυτοκίνητο που δεν είναι premium;
Έχουν έρθει κινέζικα ηλεκτρικά που κοστίζουν πάνω από 60.000 ευρώ.
Υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν τιμή 60.000 ευρώ.
Έχουν ακριβύνει όλα τα νέα μοντέλα.
Βέβαια για να πουλήσουν ακριβότερα έχουν βελτιωθεί και τα υπόλοιπα σε ποιότητα.
Έχουν έρθει κινέζικα ηλεκτρικά που κοστίζουν πάνω από 60.000 ευρώ
Η αυτοκίνηση στην Ευρώπη και στην Ελλάδα βρίσκεται σε ένα ενδιαφέρουσα καμπή, μιας και έχουν ξεκινήσει μαζικά να έρχονται αυτοκίνητα από κινέζικους κατασκευαστές, τα οποία απέχουν παρασάγγας από τα φτηνά, «Made in China» προϊόντα που μπορεί να έχουμε στο νου μας. Το Seres 5 για παράδειγμα είναι ένα ηλεκτρικό SUV με premium χαρακτήρα, τετρακίνηση και 585 άλογα, με τιμή 66.500 ευρώ. Το BYD Seal κοστίζει λίγο λιγότερα, με την τετρακίνητη έκδοσή του να έχει τιμή 49.000 ευρώ.
Υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν τιμή 60.000 ευρώ
Βέβαια δεν είναι μόνο τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κοστίζουν τόσο ακριβά, μιας και η πλειοψηφία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων έχουν υψηλές τιμές, λόγω της τεχνολογίας που κουβαλούν. Η βασική έκδοση του Hyundai Ioniq 6 για παράδειγμα ξεκινά από τα 49.500 ευρώ, με την τετρακίνητη να κοστίζει 59.500 ευρώ, ενώ αντίστοιχα το εισαγωγικό Kia EV6 με τη μικρή μπαταρία κοστίζει 52 χιλιάρικα (74.000 το κορυφαίο EV6 GT με τα 585 άλογα). Θέλετε να πάμε σε ευρωπαϊκά; Το ηλεκτρικό Renault Megane E-Tech κοστίζει 48.000 ευρώ και το VW ID.5 της βασικής έκδοσης έχει τιμή 52.500 ευρώ (64.200 η κορυφαία έκδοση με τετρακίνηση και 299 άλογα).
Σε αυτά τα χρήματα δεν έχουμε υπολογίσει την επιδότηση 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», ωστόσο ακόμα και με αυτή τα ποσά δεν παύουν να είναι ιδιαίτερα υψηλά και να αγγίζουν, ακόμα και να ξεπερνούν σε πολλές περιπτώσεις, το κόστος αγοράς ενός εδραιωμένου premium κατασκευαστή, όπως για παράδειγμα της Mercedes.
Έχουν ακριβύνει όλα τα νέα μοντέλα
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν γίνει ακριβά. Έχουν γίνει όλα. Πριν από 10 χρόνια με 15-18 χιλιάρικα αγόραζες μικρομεσαίο αυτοκίνητο, ενώ πλέον με 14.000 ευρώ δεν παίρνεις ούτε mini πόλης. Οι «παραδοσιακά» premium μάρκες ήταν πάντα «αλμυρές», όμως πλέον οι τιμές των κάποτε προσιτών μοντέλων έχουν πάρει την ανιούσα σε βαθμό όπου η ψαλίδα μεταξύ «φθηνών» και «ακριβών» μοντέλων έχει μειωθεί, απλά λόγω της μετατόπισης των αριθμών προς τα επάνω. Με άλλα λόγια, θες να αγοράσεις φθηνό καινούργιο αυτοκίνητο και δεν μπορείς.
Βέβαια για να πουλήσουν ακριβότερα έχουν βελτιωθεί και τα υπόλοιπα σε ποιότητα
Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι ωστόσο, πρέπει να πούμε πως όλα τα αυτοκίνητα έχουν βελτιωθεί κατά πολύ, με την τεχνολογία να έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια. Συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα και η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας βρίσκονται στον standard εξοπλισμό πολλών μοντέλων, οι οθόνες κυριαρχούν στα ταμπλό, τα φώτα που είναι LED κάνουν τη νύχτα μέρα, ενώ οι σημερινές αναρτήσεις ισοπεδώνουν τις κακοτεχνίες του δρόμου και ταυτόχρονα κρατούν τις κλίσεις περιορισμένες καθιστώντας τα καινούργια μοντέλα ικανά να στρίβουν καλά και να είναι και άνετα.
Εκτός αυτού, έχει βελτιωθεί η απτή ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή τους, και πλέον γίνεται χρήση μαλακών πλαστικών ακόμα και σε μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Τέλος, οι διαστάσεις έχουν μεγαλώσει, και ουσιαστικά ένα σημερινό μικρό έχει την ευρυχωρία και τον όγκο ενός μικρομεσαίου 20ετίας. Αυτό σημαίνει πως θα χωρέσει μια μικρή οικογένεια και θα κάνει ταξίδι με άνεση.
Όλα τα παραπάνω αυξάνουν την αξία ενός αυτοκινήτου και μπορούν να δικαιολογήσουν σε ένα βαθμό την υψηλότερη τιμή, αρκεί βέβαια να υπάρχει και κάποιο μέτρο στην τελευταία.
Εσείς τι πιστεύετε; Θα πληρώνατε παραπάνω από 50.000 ευρώ για αυτοκίνητο που δεν έχει το σήμα κάποιου premium κατασκευαστή, όπως πχ. της Mercedes;
Σχολιάστε |