autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Είναι εφικτή η μείωση ταχύτητας που έρχεται στις πόλεις;

Είναι εφικτή η μείωση ταχύτητας που έρχεται στις πόλεις;

28/5/2024

Έρχεται νέος αυστηρότερος Κ.Ο.Κ. εντός 2024
Προβλέπεται νέο όριο εντός πόλης στα 30χλμ./ ώρα
Θα σου σπάει τα νεύρα αλλά έρχεται για να μας βοηθήσει
Μειωμένη ταχύτητα και έγκαιρη αντίδραση σώζουν καταστάσεις

Έρχεται νέος αυστηρότερος Κ.Ο.Κ. εντός 2024

Ο πολυαναμενόμενος καινούργιος Κ.Ο.Κ. είναι προ των πυλών και η εφαρμογή του εντός του 2024 φέρνει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο με τον όποιο θα αντιμετωπίζεται από εδώ και πέρα η ανεύθυνη οδήγηση. Η φυλάκιση για σοβαρές παραβάσεις όπως κατανάλωση αλκοόλ και η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη θα είναι πλέον δεδομένη και αυτό από μόνο του είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός που δείχνει ότι τα πράγματα αλλάζουν. Η  αλήθεια είναι ότι ο θάνατος ή ο τραυματισμός ενός ανθρώπου επειδή κάποιοι δεν συμμορφώνονται με τα βασικά και αυτονόητα, είναι μια μεγάλη αδικία και όλοι επιθυμούν την αλλαγή αυτής της κατάστασης.

Προβλέπεται νέο όριο εντός πόλης στα 30χλμ./ ώρα

Δεδομένου ότι τα θανατηφόρα τροχαία στο εθνικό οδικό δίκτυο έχουν μειωθεί, ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί με τον νέο Κ.Ο.Κ. για τα ατυχήματα που αφορούν την αστική ζώνη. Πώς θα επιτευχθεί αυτό; Με κύριο γνώμονα την μείωση του ορίου ταχύτητας. Το τωρινό όριο των 50 χλμ./ ώρα για οδήγηση στην πόλη αναθεωρείται και αναμένουμε την αναπροσαρμογή του στα 30 χλμ./ ώρα. Είναι όμως εφικτή η τήρηση ενός τόσο χαμηλού ορίου; Ας μην ξεχνάμε ότι με τον τωρινό Κ.Ο.Κ. το νούμερο αυτό αναφέρεται στο... ελάχιστο όριο ταχύτητας που ισχύει για την κίνηση στις «κατοικημένες περιοχές» (την ελάχιστη ταχύτητα που οφείλουν όλοι να αναπτύσσουν προκειμένου να μην καθυστερούν τους υπολοίπους) και η υιοθέτηση του από τους οδηγούς όλων των ειδών τροχοφόρων, δεν αναμένεται να αποτελέσει μια εύκολη υπόθεση.

Θα σου σπάει τα νεύρα αλλά έρχεται για να μας βοηθήσει

Η αλήθεια είναι πως δεν αναμένεται να είναι εύκολη η προσαρμογή στο χαμηλότερο όριο ταχύτητας και θα μπορούσε κάνεις να σκεφτεί ότι ίσως και να ζήσουμε - τουλάχιστον στην αρχή - αντίστοιχα ευτράπελα με αυτά που έφερε... ο αντικαπνιστικός νόμος. Πόσο εύκολο είναι να οδηγήσεις με τόσο χαμηλή ταχύτητα με τους ρυθμούς που ζούμε και τρέχουμε όλοι, όντας μονίμως αγχωμένοι και αργοπορημένοι; Μήπως θα ήταν καλύτερα, να διατηρηθεί το υπάρχον όριο και απλά να υπάρχει μεγαλύτερη αστυνόμευση και αυστηρότερες ποινές για όσους οδηγούν με 70 και 80 χλμ./ ώρα, περνώντας μπροστά από πολυσύχναστα μέρη; Όμως, αφενός η αστυνόμευση δεν μπορεί να γίνεται πάντα και παντού και αφετέρου, η μείωση αυτή γίνεται με την προοπτική να μπούμε στη λογική ότι οι ρυθμοί πρέπει να πέσουν (ας πούμε η συνολική μέση ταχύτητα όλων όσοι οδηγούμε), έτσι ώστε να βοηθήσουμε να μειωθούν τα ατυχήματα που εξαρτώνται από αυτόν ακριβώς τον παράγοντα της ταχύτητας.

Μειωμένη ταχύτητα και έγκαιρη αντίδραση σώζουν καταστάσεις

Ήρθε η ώρα να επιστρατευτούν gadgets εξοπλισμού των σύγχρονων μοντέλων όπως ο περιοριστής ταχύτητας (speedlimiter) και θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στην προσπάθεια να μην «ξεφεύγουμε». Σε κάθε περίπτωση, είναι σίγουρο ότι μαζί με τους ανεύθυνους οδηγούς θα την πληρώσουν και όσοι οδηγούν υπεύθυνα και σωστά, αλλά πιθανόν να μην υπάρχει πιο κατάλληλη αντιμετώπιση για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα που αφορά ανθρώπινες ζωές. Η μειωμένη ταχύτητα, σε συνδυασμό με την ετοιμότητα που πρέπει ο κάθε οδηγός να διαθέτει, μεταφράζονται σε μια έγκαιρη αντίδραση που μπορεί να σώσει με τη σειρά της σοβαρότατες καταστάσεις.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε