«Μην ανησυχείτε, κάποια στιγμή θα πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών και θα γίνουν πιο προσιτά για όλους τους οδηγούς, αφού θα πωλούνται στην ίδια τιμή με τα θερμικά αυτοκίνητα»... Έτσι δεν μας έλεγαν μέχρι και λίγα χρόνια πριν;
Οι τεχνολογίες στα ηλεκτρικά θα γίνουν πιο φθηνές και θα πέσουν οι τιμές
Η βασική τους σκέψη για να επιχειρηματολογούν για μείωση τιμών, ήταν πως μερικά χρόνια μετά, θα έχουν κάνει «κτήμα» τους την τεχνολογία των ηλεκτρικών και κυρίως της μπαταρίας, που μετά από μικρό σχετικά διάστημα θα ήταν πιο φθηνή η κατασκευή της. Παράλληλα μιλούσαν και για τεράστιες αυτονομίες σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές. Τα χρόνια πέρασαν, και τα ηλεκτρικά ενώ έγιναν «κτήμα» τους, οι τιμές δεν έπεσαν...
Οι τιμές σε πολλές περιπτώσεις είναι πολύ κοντα...
Βέβαια δεν έπεσαν και πολύ έξω, αφού σε κάμποσες περιπτώσεις οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πλησίασαν τις τιμές των θερμικών. Όμως, αυτό δεν έγινε επειδή μειώθηκαν οι τιμές των ηλεκτρικών, αλλά γιατί ανέβηκαν πολύ (και συνεχίζουν να ανεβαίνουν) οι τιμές των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης! Έτσι, αντί να γίνουν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως μας προέβλεπαν, έγιναν απλησίαστα για τους πιο πολλούς και τα θερμικά...
Τσιπάκια, πόλεμοι και ακρίβεια
Θα έχετε διαβάσει μέχρι και σήμερα, πολλά άρθρα που έχουν γραφτεί κατά καιρούς, για τους λόγους που αυξήθηκαν οι τιμές των κανονικών αυτοκινήτων. Ένας από τους πιο κύριους λόγους, ήταν η έλλειψη των microchips κατά την διάρκεια του COVID, και τις τεράστιες αναμονές ώστε να παραδωθεί ένα αυτοκίνητο από τις εισαγωγικές. Μπορεί πλέον η κατάσταση με τα microchips να έχει ήδη εξισορροπηθεί, αλλά οι τιμές δεν πέσανε... Λίγο καιρό μετά ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία, ήρθαν οι ανακοινώσεις από τις χώρες με την μεγαλύτερη εξαγωγή πετρελαίου για μείωση εξορύξεων, και να σου πάλι αύξηση στις τιμές, σε ένα rally ανόδου για κάθε αυτοκίνητο.
Όλο και λιγότεροι μπορούν να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο
Η ουσία όμως είναι η εξής: Δυστυχώς, όλο και μικρότερο κομμάτι της κοινωνίας, μπορεί να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών δεν ήταν αρκετές ειδικά για την μεσαία τάξη, οι τιμές ανέβηκαν σε απλησίαστες τιμές για τους πιο πολλούς, κι έτσι ο κόσμος απλά αδυνατεί να αλλάξει το παλιό του αυτοκίνητο. Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που κρατάμε κατά μέσο όρο σχεδόν 10 χρόνια ένα αυτοκίνητο, θα διαβάζεις συχνά ότι έχουν τον πιο γέρικο στόλο αυτοκινήτων της Ε.Ε. Μα, και πως να αλλάξει αυτό; Αντί να βρεθούν κίνητρα να βοηθήσουν τους Έλληνες να αλλάξουν αυτοκίνητο, στο τέλος οι «παγκόσμιες» εξελίξεις μας έριξαν στο καναβάτσο! Αντί λοιπόν σήμερα να έχουν εξισορροπηθεί οι τιμές προς τα κάτω, το πραγματοποιήσαν προς τα πάνω. Και οι οδηγοί ως τελευταίος τροχός της άμαξας, έχουν εγκλωβιστεί με αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας, χωρίς να έχουν επιλογές...