autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Επιστρέφουν στους δρόμους της Αθήνας τα ενοικιαζόμενα πατίνια

Επιστρέφουν στους δρόμους της Αθήνας τα ενοικιαζόμενα πατίνια

12/6/2024

Covid και βανδαλισμοί ώθησαν στην πρόωρη απόσυρση των εταιρειών
Ξεκίνησαν από την Θεσσαλονίκη και θα είναι πλήρως αναβαθμισμένα
Δεν επιτρέπεται να αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 25χλμ. /ώρα
Aλλες πόλεις όπως το Παρίσι τα έχουν απαγορεύσει

Covid και βανδαλισμοί ώθησαν στην πρόωρη απόσυρση των εταιρειών

Πόσοι να (μην) θυμόμαστε την παρουσία των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας τα τέλη της περασμένης δεκαετίας; Οι δύο κραταιές παρουσίες μέσω των εταιρειών Lime και Ηive, εταιρείες εκμίσθωσης κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών έφεραν, ή μάλλον, «γέμισαν» τα αστικά κέντρα με τις μονάδες τους. Αν και δεν πρόλαβαν να δραστηριοποιηθούν για μεγάλο διάστημα, το θέαμα κόσμου να χρησιμοποιεί τα πατίνια των εταιρειών ήταν αρκετά συχνό. Aνθρωποι κυρίως νεαρής ηλικίας, παρέες, ακόμη και επαγγελματίες, πολλοί τα χρησιμοποιούσαν τόσο ως δοκιμή ή αναψυχή, όσο και για πιο… σοβαρή χρήση. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως σε κάποια φάση είχαν γίνει μόδα! Όμως, τόσο η δύσκολη εποχή του Covid, όσο και τα - στο παρελθόν - πολυάριθμα περιστατικά βανδαλισμού των πατινιών, οδήγησε στην εξασθένηση της αγοράς και την σταδιακή απόσυρσή τους από την χώρα μας.

Ξεκίνησαν από την Θεσσαλονίκη και θα είναι πλήρως αναβαθμισμένα

Οι βανδαλισμοί αυτοί παρατηρούνταν πιο έντονα στην συμπρωτεύουσα, καθώς μόνο από τον Θερμαϊκό, είχαν ανασυρθεί γύρω στα 150 πατίνια! Κι όμως, η επιστροφή των ενοικιαζόμενων πατινιών ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη (είχαν σημειώσει πάνω από 1 εκατ. διαδρομές) σε ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας. Από την 29η Μαΐου, η Lime επανάφερε τις μονάδες της στην πόλη, ενώ σταδιακά αναμένεται η παρουσία του στόλου και στην πρωτεύουσα. Συγκεκριμένα, αναμένεται το ντεμπούτο στους δήμους: Αλίμου, Π. Φαλήρου, Κηφισιάς, Καλλιθέας, Βούλας-Βουλιαγμένης, με παρουσία περί τις 300 μονάδες. Οι μονάδες αυτές, όπως αναφέρει ο Wayne Ting, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Lime, θα είναι αναβαθμισμένες, ικανές να προσφέρουν οικονομικούς, ασφαλείς και βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, με όριο απόστασης τα 10 χλμ.

Δεν επιτρέπεται να αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 25χλμ. /ώρα

Από το 2021, η χώρα μας διατηρεί συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την κυκλοφορία των οχημάτων αυτών. Βάση του πλαισίου αυτού, ορίζεται ότι:

Η επιτρεπόμενη (μέγιστη) ταχύτητα είναι τα 25χλμ. /ώρα.
Αν η μέγιστη ταχύτητα είναι 6χλμ. /ώρα, τότε μετρούν ως πεζοί και μπορούν αν «καβαλήσουν» και πεζοδρόμια.
Αν η ταχύτητά τους κυμαίνεται από 6 έως και 25χλμ. /ώρα τότε μετρούν ως ποδήλατα και κυκλοφορούν ως τέτοια.
Είναι υποχρεωτική η χρήση του κράνους.
Απαγορεύονται οι συνεπιβάτες.
Οι οδηγοί θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 15 ετών και άνω των 12 ετών, αρκεί να συνοδεύονται από ενήλικα.

Aλλες πόλεις όπως το Παρίσι τα έχουν απαγορεύσει

Κι ενώ τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια βρίσκονται στη διαδικασία επαναλανσαρίσματος στην χώρα μας, στο εξωτερικό τα πράγματα δεν είναι παντού ρόδινα. Τουλάχιστον αυτό όσον αφορά την Γαλλία και την πρωτεύουσά της, το Παρίσι. Στην «πόλη του φωτός», έχουν απαγορευθεί από τον Σεπτέμβριο του 2023, όταν βρισκόντουσαν στο πέμπτο έτος της κυκλοφορίας τους. Είχε προηγηθεί ένα δημοψήφισμα τον Απρίλιο του ίδιου έτους, μέσω του οποίου οι πολίτες θα ρύθμιζαν το μέλλον και την παρουσία των συγκεκριμένων οχημάτων. Παρά το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό συμμετοχής (μόλις το 7,46% των εγγεγραμμένων συμμετείχε στο δημοψήφισμα), τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά υπέρ του «όχι», με σχεδόν 90%. Αν και μέχρι στιγμής το γεγονός αυτό δεν επηρέασε ιδιαίτερα την αγορά στην υπόλοιπη Ευρώπη, κάποιες χώρες όπως η Τσεχία και η Αυστρία, εξετάζουν την αυστηροποίηση των υπαρχόντων μέτρων ασφαλείας για τους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε