autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Έχεις μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση με το A/C το καλοκαίρι;

Έχεις μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση με το A/C το καλοκαίρι;

20/8/2024

Με τις νέες κλιματικές συνθήκες που επικρατούν δεν «βγαίνει» χωρίς A/C
Όμως στα παλιότερα μοντέλα χωρίς turbo, κόβει μεγάλο μέρος της ιπποδύναμης
Το σκέφτεσαι να το βάλεις, γιατί ανεβάζει πολύ και την κατανάλωση
Τα ηλεκτρικά που κατηγορούμε, είναι πολύ ανωτέρα σε αυτόν τον τομέα

Με τις νέες κλιματικές συνθήκες που επικρατούν δεν «βγαίνει» χωρίς A/C

“My Sunny is Air Conditioned” έγραφε το αυτοκόλλητο στο πίσω παρμπρίζ του δημοφιλούς μοντέλου της Nissan, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ΅90. Την εποχή εκείνη, ο κλιματισμός δεν ήταν «στάνταρ» στα περισσότερα αυτοκίνητα, και συνήθως χρεωνόταν έξτρα από την βασική τιμή. Στο συγκεκριμένο μοντέλο μάλιστα κόστιζε περί τις 400.000 δραχμές, ένα μεγάλο ποσό αναλογικά της συνολικής τιμής αγοράς του. Τα χρόνια πέρναγαν και όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ενσωμάτωναν το air condition στον στάνταρ εξοπλισμό, μέχρι που αυτό αποτέλεσε κοινό τόπο για όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνταν στη χώρα μας. Είναι αξιοσημείωτο μάλιστα, ότι την ίδια εποχή, τα ίδια μοντέλα όταν πωλούνταν στις πιο «πλούσιες» αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης, δεν έφεραν στο εξοπλισμό τους το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, καθώς αυτό ήταν απαραίτητο μόνο για τις κλιματολογικές συνθήκες στα Νότια (Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα κλπ). Στις ημέρες μας βέβαια, και με τις συνθήκες να έχουν αλλάξει, πουθενά στην Ευρώπη δεν «βγαίνει» χωρίς A/C το καλοκαίρι, και ποσό μάλλον στην Ελλάδα.

Όμως στα παλιότερα μοντέλα χωρίς turbo, κόβει μεγάλο μέρος της ιπποδύναμης

Είναι όμως γεγονός, ότι η χρήση του air-condition επιβαρύνει κατά πολύ τη λειτουργιά του κινητήρα και στερεί από τον οδηγό μεγάλο μέρος της ιπποδύναμης. Είναι κάτι που γίνεται πιο αισθητό σε αυτοκίνητα περασμένης γενιάς (πχ χρονολογιών έως και το 2010) με ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Η μη ύπαρξη turbo και η έλλειψη ροπής χαμηλά, κάνει το πρόβλημα ιδιαίτερα ενοχλητικό για τον οδηγό. Ενεργοποιώντας το «κλίμα» σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, πολλές φορές σε κάνει να αναρωτιέσαι τι συμβαίνει, και να ψάχνεις μήπως ο λεβιές του χειρόφρενου δεν είναι…εντελώς κατεβασμένος. Νιώθεις ξαφνικά το αυτοκίνητο πολύ πιο βαρύ, να «σέρνεται» και να ζορίζεται, ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια του δρόμου. Όταν μάλιστα στις διακοπές είναι φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές, η κατάσταση γίνεται…δραματική.

Το σκέφτεσαι να το βάλεις, γιατί ανεβάζει πολύ και την κατανάλωση

Με τις αυστηρότερες προδιαγραφές περί εκπομπών καυσαερίων και τους κινητήρες turbo που υιοθετήθηκαν για τα περισσότερα οικογενειακά μοντέλα πάντως, η κατάσταση καλυτέρευσε αισθητά, αφού η περίσσια ροπή βοηθάει το αμάξωμα να «ξεκολλάει». Το δεύτερο πρόβλημα που συνεπάγεται η χρήση του κλιματισμού, είναι και η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Πολλές φορές η αύξηση ξεπερνά το 10% σε σχέση με την κανονική κατανάλωση. Στο σημείο αυτό, μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κλιματισμό αντί για «απλό» air condition, υπερτερούν, αφού θα «κόψουν» τη λειτουργία τους μόλις πιάσουν την επιθυμητή θερμοκρασία καμπίνας που επέλεξε ο οδηγός (και οι επιβάτες στα πιο «πολυζωνικά» συστήματα κλιματισμού).

Τα ηλεκτρικά που κατηγορούμε, είναι πολύ ανωτέρα σε αυτόν τον τομέα

Η αλήθεια είναι ότι, τα ηλεκτρικά οχήματα που τόσοι κατηγορούν για…πολλούς και διάφορους λόγους, αλλά και τα υβριδικά, στον τομέα αυτό είναι απείρως πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά. Ο κομπρέσσορας του κλιματισμού στην περίπτωση αυτή, δεν κινείται από ιμάντα συνδεδεμένο με τον κινητήρα, αλλά παίρνει κίνηση από το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου. Η όλη διαμόρφωση του συστήματος κλιματισμού στα ηλεκτρικά οχήματα είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε η λειτουργία του να μην τα επηρεάζει τόσο σε επίπεδο ιπποδύναμης όσο και σε επίπεδο κατανάλωσης ενέργειας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε