Φιμέ τζάμια και ελληνικό καλοκαίρι: σώζουν την κατάσταση;
Η καμπίνα ξεπερνάει τους 50 βαθμούς σε μια μέση ημέρα του Ιουλίου.
Μπορεί να μειωθεί ως και στο μισό η αύξηση, αν «φοράς» φιμέ.
Λευκό αμάξωμα και «30άρια» φιμέ: μπορείς να μπεις άνετα στο αυτοκίνητο.
Όμως σε δυσκολεύουν στη βραδινή οδήγηση το χειμώνα.
Η καμπίνα ξεπερνάει τους 50 βαθμούς σε μια μέση ημέρα του Ιουλίου
Ζούμε σε μια χώρα με 300 ημέρες ηλιοφάνειας το χρόνο. Το ελληνικό φως που τόσο αποζητούν τα εκατομμύρια επισκεπτών κάθε καλοκαίρι, είναι ικανό να χαρίσει στους πάντες την καλύτερη διάθεση. Είναι όμως ο δυνατός ελληνικός ήλιος, φίλος για το αυτοκίνητό μας; Η παρατεταμένη έκθεση στο ηλιακό φως φθείρει με τα χρόνια τα πλαστικά του ταμπλό, ξεβάφει τα υφάσματα στο εσωτερικό της καμπίνας και ξεραίνει το βερνίκι στο χρώμα του αμαξώματος. Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στην καμπίνα μάλιστα, μόνο καλό δεν κάνουν στα επιμέρους συστήματα, τους διακόπτες και τους αισθητήρες που βρίσκονται διάσπαρτα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας. Με μια εξωτερική θερμοκρασία κοντά στους 30 βαθμούς, η καμπίνα μπορεί αντίστοιχα να ξεπεράσει εσωτερικά εύκολα τους 50 βαθμούς Κελσίου.
Μπορεί να μειωθεί έως και στο μισό η αύξηση, αν «φοράς» φιμέ
Πέρα από όλα τα παραπάνω που αφορούν το ίδιο το αυτοκίνητο, η αίσθηση για τους επιβάτες είναι εξίσου ανυπόφορη, και ως γνωστό, μέχρι και επικίνδυνη για τη ζωή τους. Στην περίπτωση ωστόσο που έχεις προβλέψει τις φιμέ μεμβράνες για τα παράθυρα, τα πράγματα μπορεί να είναι αρκετά καλυτέρα. Η αύξηση στη θερμοκρασία του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου μπορεί να μειωθεί στο μισό, σε σύγκριση με εκείνα που δεν είναι εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Η τοποθέτησή τους μάλιστα είναι μια εύκολη και σχετικά οικονομική υπόθεση, και με τις κλιματολογικές συνθήκες που πλέον έχουμε, μάλλον απαραίτητη για όλους τους επιβάτες αυτοκινήτων.
Λευκό αμάξωμα και «30άρια» φιμέ: μπορείς να μπεις άνετα στο αυτοκίνητο
Δεδομένου ότι υπάρχουν νομικοί περιορισμοί σχετικά με το ποια παράθυρα μπορούν να είναι πιο σκούρα, ορισμένοι κατασκευαστές συμπεριλαμβάνουν τα «εργοστασιακά» φιμέ από τη μεσαία κολόνα και πίσω, ειδικά σε εκδόσεις αμαξωμάτων station wagon και SUV. Είναι χαρακτηριστικό της αποτελεσματικότητάς τους να προστατεύουν από τον ήλιο. Μάλιστα, οι μεμβράνες με δείκτη μόλις 30, σε συνδυασμό με την τοποθέτηση τους σε ένα ανοιχτόχρωμο αμάξωμα (κατά προτίμηση λευκό), μπορούν να σε βοηθήσουν να οδηγήσεις χωρίς κλιματιστικό, ακόμη και μια ζεστή ημέρα του Ιούλη. Ο παραπάνω δείκτης αφορά την ικανότητα απορρόφησης της υπεριώδους ακτινοβολίας και συνήθως ανεβαίνει στα πιο… φτιαγμένα αυτοκίνητα. Όχι για την δυνατότητα του να προστατεύει, αλλά για λόγους… αισθητικής.
Όμως σε δυσκολεύουν στη βραδινή οδήγηση το χειμώνα
Όλα βεβαία τα νομίσματα έχουν δύο όψεις, και στην περίπτωση των σκούρων τζαμιών αυτό δεν αλλάζει. Όσο λοιπόν αυτά σώζουν την κατάσταση στο καυτό ελληνικό καλοκαίρι, άλλο τόσο μπορεί να σε προβληματίσουν οδηγώντας με κλειστά τα παράθυρα το βράδυ. Το χειμώνα που αναγκαστικά τα παράθυρα είναι σηκωμένα, ο έλεγχος των διασταυρώσεων αλλά και το παρκάρισμα και η κάθε είδους οποισθοπορεία, θέλουν ιδιαίτερη προσοχή, σε ένα αυτοκίνητο με VIP look.
Σου αρέσουν τα φιμέ στο αυτοκίνητο περισσότερο για την εμφάνιση ή για τη λειτουργικότητα που προσφέρουν;
Σχολιάστε |