Γιατί άλλαξαν οι συνήθειες και ο κόσμος αγοράζει σωρηδόν SUV;
Εκεί που ήταν το Yaris best-seller, τώρα στην 1η θέση είναι το μικρό SUV Yaris Cross
Το Fiesta σταμάτησε, το Audi A1 ακολουθεί, το VW Polo «κινδυνεύει», & το C3 ψηλώνει
Δεν πληρώνεις πολλά περισσότερα, η διαφορά στην τιμή είναι γύρω στα 2-4 χιλιάρικα
Με τα SUVάκια, ακόμη κι αν μιλάμε για crossover, δεν αγχώνεσαι για να βγεις εκτός δρόμου
Εκεί που ήταν το Yaris best-seller, τώρα στην 1η θέση είναι το μικρό SUV Yaris Cross
Οι εποχές αλλάζουν και τα μικρά αυτοκίνητα δίνουν την θέση τους στα μικρά SUV. Δεν το λέμε εμείς, οι αριθμοί το δείχνουν. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 Έχουν «φύγει» περισσότερα από 24.000 SUV πόλης, 4.000 περισσότερα από ό,τι ισχύει με τα supermini μοντέλα. Και ποια απόδειξη περισσότερο ξεκάθαρη, από τον «κάτοχο» της 1ης θέσης. Ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς των πωλήσεων τα τελευταία πολλά χρόνια, το Toyota Yaris είναι στην 2η θέση των συνολικών ταξινομήσεων. Και πρώτο δεν είναι το Opel Corsa όπως πέρσι (λόγω των πολλών εταιρικών πωλήσεών του), αλλά στην κορυφή βλέπουμε το μικρό SUV, Toyota Yaris Cross.
Το Fiesta σταμάτησε, το Audi A1 ακολουθεί, το VW Polo «κινδυνεύει», & το C3 ψηλώνει
Την στροφή αυτή έχουν εντοπίσει και οι εταιρείες αυτοκινήτων. Διότι δεν μιλάμε για μία εγχώρια τάση, αλλά για ένα γενικό και ευρωπαϊκό φαινόμενο. Για αυτό, κιόλας, βλέπουμε εμβληματικά μικρά μοντέλα να «τελειώνουν» και να… περνούν στην αιωνιότητα. Παρότι η μικρή κατηγορία ήταν πάντοτε η κατηγορία με τις καλύτερες πωλήσεις στην. Και όχι άδικα, αφού με σχετικά λίγα λεφτά αγόραζες ένα αυτοκίνητο που χωρούσε αρκετά, χωρούσε παντού και έκανες τη δουλειά σου.
Πιο χαρακτηριστική περίπτωση από το «τέλος εποχής» είναι το φινάλε του Fiesta. Στην ίδια μοίρα είναι και το Audi A1, ενώ κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί με το VW Polo. Αυτό που γνωρίζουμε είναι πως οι προοπτικές του είναι δυσοίωνες με την υπάρχουσα τεχνολογία, πόσο μάλλον όταν ετοιμάζεται ένα αμιγώς ηλεκτρικό της ID οικογένειας.
Σε όλα τα παραπάνω, να προσθέσουμε ότι το εμβληματικό Citroen C3 στη νέα του γενιά… μεγαλώνει. Και κυρίως ψηλώνει, γίνεται SUVάκι και επιβεβαιώνει την αλλαγή στόχευσης. Μαρκών και αγοραστών.
Δεν πληρώνεις πολλά περισσότερα, η διαφορά στην τιμή είναι γύρω στα 2-4 χιλιάρικα
Όπως είπαμε, τα μικρά αποτελούσαν την πιο φθηνή, ολοκληρωμένη επιλογή για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου. Τα μικρά SUV είχαν να ανταγωνιστούν αυτό το χαμηλό κόστος αγοράς και η αλήθεια είναι πως η τιμή τους είναι ευθέως ανταγωνιστική. Κρίνοντας από τα ζεύγη μοντέλων μέσα στην ίδια εταιρεία, η διαφορά στο κόστος είναι μικρή και διαχειρίσιμη, κοντά στα 2-4 χιλιάδες ευρώ. Αυτό ισχύει τσεκάροντας τις τιμές σε βασικά μοντέλα, της ίδιας μάρκας (π.χ. Hyundai i20 & Bayon, Citroen C3 & C3 Aircross, Peugeot 208 & 2008, Toyota Yaris & Yaris Cross).
Με τα SUVάκια, ακόμη κι αν μιλάμε για crossover, δεν αγχώνεσαι για να βγεις εκτός δρόμου
Και πληρώνοντας την παραπάνω απόκλιση, παίρνεις συγκεκριμένα πλεονεκτήματα που φαίνεται ότι ο κόσμος ανέκαθεν αναζητούσε. Διότι τα μικρά SUV συνδυάζουν τις compact διαστάσεις για αστική ευελιξία και οικονομία με περιπετειώδη χαρακτήρα και δυνατότητες για «outdoor activities». Κι έτσι βγαίνει εκτός δρόμου, σε ήπιες off-road διαδρομές χωρίς άγχος και αγωνία.
Είναι όμως αρκετοί οι παραπάνω λόγοι ή ισχύει κάτι άλλο; Εσύ γιατί πιστεύεις ότι πουλάνε τόσο τα SUV; Και τι θα προτιμούσες για το καινούργιο σου αυτοκίνητο, ψηλό ή χαμηλό;
Σχολιάστε |