autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Γιατί άργησαν να το καταλάβουν ότι πρέπει να χαλαρώσουν με τα ηλεκτρικά;

Γιατί άργησαν να το καταλάβουν ότι πρέπει να χαλαρώσουν με τα ηλεκτρικά;

3/5/2024

Πρώτα μας έπηξαν στα ηλεκτρικά, τώρα κατάλαβαν ότι δεν θα έχουμε αυτοκίνητο να αγοράσουμε. Και ακόμη χειρότερα, αυτό σημαίνει ότι τα πολύ παλιά αυτοκίνητα θα μείνουν στο δρόμο να ρυπαίνουν ακόμη περισσότερο. Τι γίνεται τώρα;

Η αυτοκινητοβιομηχανία περνάει τη μεγαλύτερη μεταμόρφωσή της στην ιστορία της

Και την περνάει πολύ γρήγορα, τόσο που στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, κάτι ξεχάσαμε. Πως μπορεί πλέον να υπάρχουν δεκάδες μοντέλα, δεν υπάρχει όμως απαραίτητα και η αγορά για αυτά.
 
Καταρχάς, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα άλλο αυτοκίνητο. Δεν είναι μια αλλαγή από βενζίνη σε ντίζελ, ή σε LPG ή ακόμη και φυσικό αέριο. Ακόμη και με το φυσικό αέριο, που έχεις λίγα μέρη να «γεμίσεις», πας, γεμίζεις σε πέντε λεπτά, και είσαι εντάξει για μια βδομάδα. Στα ηλεκτρικά το αυτοκίνητο είναι μόνο ένα μέρος της εξίσωσης. Το άλλο είναι οι υποδομές. Και οι υποδομές δεν υπάρχουν.

Για να υπάρχουν ηλεκτρικά, πρέπει να υπάρχουν (πολλοί) φορτιστές

Ο επικεφαλής της Stellantis Κάρλος Ταβάρες φαίνεται πως ξέρει το πρόβλημα, όταν λέει πως για να «περπατήσουν» τα ηλεκτρικά, πρέπει να υπάρχουν και άφθονοι φορτιστές, και άφθονη ενέργεια, και «πράσινη» ενέργεια. Μόλις αυτή την εβδομάδα στην Ελλάδα βάλαμε μπρος πάλι τη παραγωγή ενέργειας από λιγνίτη, τη λιγότερο «πράσινη» μορφή ενέργειας (για να μην πούμε την πιο «μαύρη»), γιατί απλά δεν φτάνει. Ποιους φορτιστές να συζητάμε κα ποιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μας λείπουν τρία στα τρία!
 
Ο Ταβάρες ξέρει πως το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη ηλεκτρικών μοντέλων. Όλοι οι κατασκευαστές έχουν πλέον σχεδόν πλήρεις γκάμες. Όμως οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης αυτή τη στιγμή υστερούν και στους τρεις άλλους τομείς της ηλεκτροκίνησης. Οπότε η αγορά «ζορίζεται».

Ηλεκτρικό δεν παίρνεις σήμερα για να το κρατήσεις 8 χρόνια

Την ίδια στιγμή, αυτό που φαίνεται πως τώρα καταλαβαίνουν οι πολιτικοί, σε ότι αφορά την «πράσινη» αυτοκίνηση, είναι πως το σημαντικό δεν είναι να αντικαταστήσεις ένα συμβατικό αυτοκίνητο 2-3 ετών με ένα άλλο ηλεκτρικό. Βλέπεις αυτοί που αγοράζουν ηλεκτρικά είναι κυρίως αυτοί που αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε 2-3 χρόνια.
 
Το πρόβλημα δεν είναι αυτά τα συμβατικά 2-3 ετών. Ο στόλος στην Ευρώπη έχει μέσο όρο ηλικίας 11 χρόνια, και στην Ελλάδα 17. Ένα μικρό 11ετίας εκπέμπει 170 γραμμάρια διοξειδίου για κάθε χιλιόμετρο. Ένα καινούργιο συμβατικό (όχι ηλεκτρικό) εκπέμπει 100 ή λιγότερο. Το στοίχημα είναι ακριβώς αυτό. Να φύγουν τα παλιά. Και ο καλύτερος τρόπος είναι να αντικατασταθούν με καινούργια. Συμβατικά, αφού τα ηλεκτρικά είναι ακριβά, και «δύσκολα».
 
Πού είναι όμως τα μικρά συμβατικά; Που είναι τα μοντέλα που θα αγοράσουμε όλοι όσοι έχουμε αυτά τα 10+ ετών αυτοκίνητα που πρέπει να αποσυρθούν. Τώρα το κατάλαβαν ότι ξεμένουμε με αυτοκίνητα που μπορούμε να αγοράσουμε; Τώρα τι θα μας πουλήσουν; Μήπως είναι ώρα να το καταλάβουν ότι θέλουμε ακόμη συμβατικά; Και για εμάς, και για το περιβάλλον;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε