autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Γιατί δεν χρειάζεται μεγάλη αυτονομία στα ηλεκτρικά;

Γιατί δεν χρειάζεται μεγάλη αυτονομία στα ηλεκτρικά;

Διαβάστηκε από 6883 αναγνώστες - 13/11/2024

Η αυτονομία κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι ένα θέμα που απασχολεί εδώ και αρκετό καιρό. Όχι μόνο τις βιομηχανίες των αυτοκινήτων, αλλά και τους υποψήφιους πελάτες. Είναι όμως, πραγματικό πρόβλημα η αυτονομία των ηλεκτρικών;

Ίσως τελικά, δεν θα έπρεπε να μας ανησυχεί η αυτονομία των ηλεκτρικών

Είναι γεγονός πως η αυτονομία κίνησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι ένα θέμα που προβληματίζει πολλούς. Νομίζουμε όμως, πως οι πιο πολλοί «βλέπουμε το θάμνο και χάνουμε το δάσος», αφού μάλλον προσεγγίζουμε υπερβολικά το θέμα. Κακά τα ψέματα, η αυτονομία των ηλεκτρικών είναι ένα απίστευτα σχετικό μέγεθος, καθώς εξαρτάται από ένα πλήθος μεταβλητών παραγόντων.

Ναι, δεν έχουμε συνηθίσει ακόμα να υπολογίζουμε τις συνθήκες αυτές, αφού έχουμε μάθει στη ξεγνοιασιά του καυσίμου και του τεράστιου δικτύου ανεφοδιασμού, σε όλα τα μήκη της χώρας. Όμως πόση αυτονομία χρειαζόμαστε τελικά, στο μεγαλύτερο διάστημα της χρονιάς; 

To 95% των χιλιομέτρων τα διανύουμε στις πόλεις

Σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά οι πιο πολλοί από εμάς διανύουμε το 95% των χιλιομέτρων μας, μέσα στις πόλεις. Και σε συνθήκες οδήγησης μέσα σε πόλη, δεν υπάρχει κάποιο πιο οικονομικό αυτοκίνητο, από ένα ηλεκτρικό. Ένα αυτοκίνητο, θα χρειαστεί να μπει σε διαδικασία ταξιδιού 3-4 φορές τον χρόνο, που εκεί, ναι, θα πρέπει να υπολογίσει αρκετές συνθήκες (χρονικές) για να μετακινηθεί. Έχουμε μάθει διαφορετικά όλα αυτά τα χρόνια, εφοδιάζοντας με την άνεση και την ταχύτητά μας, τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, αλλά κάπως έτσι φτάσαμε στα όρια την μόλυνση του αέρα που αναπνέουμε.

Ταξιδεύεις και με ηλεκτρικό, αλλά με χρονικές παραχωρήσεις

Έχει ήδη δημιουργηθεί η φήμη πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να κάνει ταξίδι. Αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό και εξηγούμε και το γιατί. Αυτό που θα έπρεπε να έχει στο νου του ένας οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι πως η κατανάλωση ενέργειας αυξάνεται θεαματικά, με την αύξηση της ταχύτητας κίνησης του αυτοκινήτου. Αν μέχρι σήμερα έχεις μάθει να βγαίνεις στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, και να οδηγείς στα όρια του νόμιμου ορίου ταχύτητας (και μερικές φορές να τα ξεπερνάς κιόλας), θα πρέπει να αλλάξεις συνήθειες.

Εκτός από το γεγονός πως θα πρέπει να σεβαστείς λίγο πιο έντονα την ζωή σου, και των υπολοίπων στον δρόμο, θα πρέπει να σεβαστείς και τα όρια του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όταν κινούμαστε πάνω από 120 χλμ./ώρα, το 80% της ενέργειας που ξοδεύουμε αφορά την αεροδυναμική αντίσταση. Όσο πιο γρήγορα κινούμαστε λοιπόν, η ισχύς που απαιτείται για την υπερνίκησή της αεροδυναμικής αντίστασης αυξάνεται με βάση τον κύβο της ταχύτητας. Μήπως λοιπόν να μάθουμε να κινούμαστε στα νόμιμα και ασφαλή όρια, ώστε να έχουμε και καλύτερο έλεγχο της αυτονομίας των αυτοκινήτων μας; 

Οι σταθμοί φόρτισης θα σταματήσουν να είναι πρόβλημα σύντομα

Ναι, το δίκτυο υποδομών αυτή την στιγμή δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο. Αυτό όμως θα αλλάξει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ακόμα πιο μικρό, από τα όρια που έχουν βάλει η Ε.Ε. και οι κυβερνήσεις. Πλέον θα μπορείς εύκολα να προγραμματίζεις τις διαδρομές σου, και θα βρίσκεις με μεγάλη ευκολία σταθμούς να φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο. Οι εταιρείες που έχουν μπει μπροστά είναι πολλές, και σε μικρό χρονικό διάστημα, οι σταθμοί θα είναι αρκετοί ώστε να μην έχουμε πρόβλημα.  

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε