Γιατί να ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα με κάθε νέο κανονισμό ασφάλειας;
Η τεχνολογία επιστρατεύεται για τον μηδενισμό των θανάτων από τροχαία
Θα βρούμε μπροστά μας τα κόστη των επενδύσεων
Μήπως εκτός από τις αποφάσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βάλει και το «χέρι στην τσέπη»;
Κι αν όλα είναι μια αφορμή για την αύξηση τιμών στα αυτοκίνητα στην Ευρώπη;
Η τεχνολογία επιστρατεύεται για τον μηδενισμό των θανάτων από τροχαία
Αρχής γενομένης από την Σουηδία, η Ευρώπη αλλά και πολλές χώρες του πλανήτη, έχουν υιοθετήσει το όραμα «VisionZero». Στόχος ο μηδενισμός των θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα μέχρι το 2050. Αισιόδοξο ή όχι, το όραμα αυτό θα χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, την τελευταία τεχνολογία στον τομέα της αυτοκίνησης. Τα ηλεκτρονικά θα συνδράμουν τα μέγιστα και συστήματα όπως αυτά της ενεργής διατήρησης λωρίδας, της ρύθμισης ταχύτητας ή τo σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, (που ως επί το πλείστον ήδη συμπεριλαμβάνονται στα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού των περισσότερων μοντέλων), θα τοποθετούνται πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαιρέτως και ασχέτως μεγέθους.
Θα βρούμε μπροστά μας τα κόστη των επενδύσεων
Το μέτρο αφορά πέραν από τα επιβατικά και τα φορτηγά αυτοκίνητα. Ακόμη, ο υπάρχων εξοπλισμός ασφαλείας πρόκειται να πλαισιωθεί από νέα συστήματα όπως αυτό της ανίχνευσης κατανάλωσης αλκοόλ ή το καταγραφικό «μαύρο κουτί». Είναι αυτονόητο ότι για την εξέλιξη τέτοιων τεχνολογιών απαιτούνται πολλά χρήματα τα οποία πρέπει να επενδυθούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτό σημαίνει πως οι «γερές» αυτές επενδύσεις... επιβάλλεται να αποσβεστούν, οπότε, ως είθισται, τα κόστη αναμένεται να βρεθούν «μπροστά» στον μέσο αγοραστή, δηλαδή σε ...εμάς.
Μήπως εκτός από τις αποφάσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να βάλει και το «χέρι στην τσέπη»;
Οι περισσότερες από τις προαναφερθείσες πολιτικές προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στόχος είναι η ευημερία των πολιτών της αλλά και η ίδια η αποσυμπίεση των οικονομικών. Πιο συγκεκριμένα, αφορά αφενός τα κατά τόπους συστήματα υγείας του κάθε έθνους, και αφετέρου τα ασφαλιστικά ταμεία. Μήπως όμως μέσα από τόσες πρωτοβουλίες, αποφάσεις και ενέργειες, θα έπρεπε η Ε.Ε να κατέχει έναν πιο ενεργό ρόλο και στην οικονομική συνεισφορά για όλα αυτά τα έργα τα οποία αναμένονται;
Κι αν όλα είναι μια αφορμή για την αύξηση τιμών στα αυτοκίνητα στην Ευρώπη;
Στην αρχή είχαμε την έλλειψη ημιαγωγών λόγω lockdown, μετά ακολούθησε πρόβλημα με τις καλωδιώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Τώρα έχουμε τον νέο κανονισμό ασφαλείας GSR2 και το όραμα “VisionZero”, αλλά και την ναυσιπλοΐα που δοκιμάζεται από τις επιθέσεις των Χούθι και της πτώσης της γέφυρας στη Βαλτιμόρη. Η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζεται από όλες τις εξελίξεις που προαναφέραμε και αφού η παγκοσμιοποίηση καλά κρατεί, επηρεαζόμαστε και εμείς. Μήπως όμως τα εργοστάσια το έχουν παρακάνει και βρίσκουν συνεχώς αφορμές να «καπελώνουν» τις τιμές των αυτοκινήτων;
Σχολιάστε |