Γιατί πληρώνουν Tέλη Κυκλοφορίας τα υγραεριοκίνητα από μετατροπή;
Πράσινη πολιτική για ηλεκτρικά και εκπεμπόμενους ρύπους έως 122 CO2.
Τα εργοστασιακά υγραεριοκίνητα συμπεριλαμβάνονται ως πράσινα καύσιμα.
Τα LPG και CNG μετατροπής έχουν πιστοποίηση και ΚΤΕΟ.
Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται μια πράσινη πολιτική για το περιβάλλον, βάσει της οποίας οι μεταφορές-και συγκεκριμένα τα επιβατικά αυτοκίνητα-επιδοτούνται με μειωμένα ή μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με τα καυσαέρια που εκπέμπουν. Έτσι, όσον αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή όσα θερμικά εκπέμπουν έως και 122 CO2, δεν πληρώνουν απολύτως τίποτα σε τέλη κυκλοφορίας, ενώ και για τις υπόλοιπες κατηγορίες εκπομπών επικρατεί ένα ιδιαίτερα δίκαιο σύστημα: όσο περισσότερο ρυπαίνεις, τόσο περισσότερο πληρώνεις-με τις τιμές πάντως να κυμαίνονται σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα με το παρελθόν, αφού τα νέα οχήματα, όντως είναι-βάσει Ευρωπαϊκών προδιαγραφών-φιλικότερα για το περιβάλλον.
Τα εργοστασιακά υγραεριοκίνητα συμπεριλαμβάνονται ως πράσινα καύσιμα
Αυτοκίνητα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου, είτε αυτό είναι το σύστημα LPG, είτε τα συστήματα CNG, συμπεριλαμβάνονται και αυτά στην πράσινη πολιτική του υπουργείου μεταφορών, με τους ιδιοκτήτες τους να απολαμβάνουν ανέμελες και αφορολόγητες διαδρομές. Το τελευταίο αυτό μάλιστα σημείο του νομοσχεδίου που εφαρμόζεται, προβλέπει ατέλεια και για τα λίγο παλιότερα μοντέλα, αυτά που πωλήθηκαν από το 2010 έως το 2020, με λίγο αυστηρότερο ωστόσο όριο, στα 90 CO2 .
Τα LPG και CNG μετατροπής έχουν πιστοποίηση και ΚΤΕΟ
Τι γίνεται όμως με όσους οδηγούν αυτοκίνητα που έχουν μεν σύστημα υγραερίου LPG ή CNG, αλλά τοποθετημένο εκ των υστέρων από μετατροπή; Τα αυτοκίνητα αυτά ρυπαίνουν επίσης διαπιστωμένα λιγότερο-όπως και εκείνα που φέρουν εργοστασιακό σύστημα υγραερίου-ωστόσο το κράτος δεν αναγνωρίζει την οικολογική τους συνεισφορά. Τα συστήματα αυτά τοποθετήθηκαν μεσούσης της οικονομικής κρίσης με την προοπτική της οικονομίας καυσίμου και όχι λόγω των οικολογικών ανησυχιών των ιδιοκτητών τους- είναι η αλήθεια-όμως αυτό δεν αλλάζει το ότι οι τοποθετήσεις έγιναν με ένα ιδιαίτερα αυστηρό νομικό πλαίσιο και ότι επιπλέον πιστοποιούνται και από τα ΚΤΕΟ. Το ότι κάποια από αυτά τα αυτοκίνητα είναι ιδιαιτέρως μεγάλου κυβισμού και αποκλείεται να λογισθούν ως οικολογικά, δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι μάλλον άδικο τα μικρότερα μοντέλα που διαπιστωμένα-και μετρήσιμα-ρυπαίνουν λιγότερο, να εξαιρούνται από την ατέλεια.
Εσύ τι νομίζεις; Θα έπρεπε να τηρηθούν ίσα μέτρα και ίσα σταθμά για τα υγραεριοκίνητα; Eίναι το συγκεκριμένο σημείο της νομοθεσίας λίγο άδικο ή ελiππές για μερικούς;