Γιατί το ευρωπαϊκό κοινό προτιμά τα SUV από τα hatchback;
Tα μισά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη είναι SUV
Περιπετειώδη και επιβλητικά: Oι λόγοι για την καθολική επικράτηση των τζιπ
Οδηγική συμπεριφορά και «στήσιμο» τα ατού των hatchback
Η ηλεκτροκίνηση απειλεί την ύπαρξη των SUV
Tα μισά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη είναι SUV
Σε μια ευρωπαϊκή αγορά, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους (περί το 14%), η κατηγορία των Cross/SUV, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Συγκεκριμένα, έφτασε σε απόλυτα νούμερα πάνω από τις 5 εκατομμύρια μονάδες ετησίως. Με αυτές τις επιδόσεις, τα «τζιποειδή» κρατάνε τα σκήπτρα και υπερτερούν αριθμητικά έναντι σε hatchback και sedan μαζί. Με πρωταγωνιστές το Model Y της Tesla και το T-Roc της Volkswagen, μπορείς να πεις ότι τα SUV περιόρισαν ή -σχεδόν- εξαφάνισαν ολόκληρες κατηγορίες.
Περιπετειώδη και επιβλητικά: Oι λόγοι για την καθολική επικράτηση των τζιπ
Η οδήγηση από... ψηλά που προσφέρουν στους κατόχους τους, αλλά και ο περιπετειώδης χαρακτήρας τους, σε συνδυασμό με τις αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου (συγκριτικά τουλάχιστον με τους κύριους ανταγωνιστές τους, τα hatchback), είναι οι σημαντικότεροι λόγοι για την επικράτηση τους σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το ίδιο θα ισχύει και για τη χώρα μας, της οποίας το ανάγλυφο ταιριάζει απόλυτα με τη σχεδιαστική τους φιλοσοφία. Η ευκολία με την οποία θα διασχίσουν ένα χωματόδρομο στο βουνό ή στην παραλία, οι κάποιες - περιορισμένες - εντελώς offroad δυνατότητες, ή ακόμη και η άνεση που παρέχουν σε μια νεροποντή (έστω και μέσα στην πόλη), τα καθιστούν μια «εκ του ασφαλούς» επιλογή, η όποια συνδυάζει καλές επιδόσεις σε πολλούς τομείς ταυτόχρονα.
Οδηγική συμπεριφορά και «στήσιμο» τα ατού των hatchback
Από την άλλη, τα hatchback πλεονεκτούν σε άλλους τομείς όπως στο «στήσιμο» και την οδηγική συμπεριφορά. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μπορεί να καθιστά τα SUV πρακτικότερα σε ήπιες εκτός δρόμου μετακινήσεις, αλλά αφαιρεί την σπορ αίσθηση. Η δε διέλευση του αέρα κάτω από το αμάξωμα, είναι καταστροφική για έννοιες όπως η αεροδυναμική αλλά και την ευστάθεια. Το αυξημένο κέντρο βάρους των SUV μάλιστα, κάνει τα hatch ασύγκριτα ανταγωνιστικότερα στη διαδικασία δοκιμής απότομης αλλαγής κατεύθυνσης (τεστ ταράνδου). Διαχρονικά δε, ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα όλων των εποχών, το Golf της Volkswagen, ανήκει στην κατηγορία των «κοφτών». Μάλιστα δεν είναι και ιδιαίτερα πιθανό το σενάριο να υπάρξει μελλοντικός αντίπαλος από την κατηγορία των Cross.
Η ηλεκτροκίνηση απειλεί την ύπαρξη των SUV
Οι κακές επιδόσεις στον τομέα της αεροδυναμικής ωστόσο, καθώς και η μειωμένη αυτονομία (αλλά και οικονομία), αναμένεται να καταστήσουν την περεταίρω εξέλιξη των SUV ασύμβατη με τις τάσεις των καιρών μας (βλέπε ηλεκτροκίνηση). Μελλοντικά είναι λοιπόν πιθανόν να δούμε ακόμη και την ολοκληρωτική εξαφάνιση των SUV από τους δρόμους. Και που ξέρεις, μπορεί και πάλι, όπως στο παρελθόν, τα θηριώδη «4x4», να επιστρέψουν ξανά στην κατοχή των λίγων.
Εσύ, ποια κατηγορία προτιμάς από τις δύο; Σου αρέσει η σπορ ή η επιβλητική σχεδίαση; Η καλή οδική συμπεριφορά ή οι κάποιες έστω εκτός δρόμου δυνατότητες;
Σχολιάστε |