Γίνεται να φέρει η BYD ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή 20.000 ευρώ;
Μήπως θα αναγκαστεί να ρίξει την ποιότητα;
Η υπάρχουσα λύση του εργοστασίου στις Ε.Ε. αλλά με τι εργατικό κόστος;
Βέβαια, οι Kινέζοι το «έχουν πιάσει» πως το φθηνό ηλεκτρικό είναι η λύση
Μπορεί μια κινεζική εταιρεία να πιέσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και με προϊόν χαμηλότερης ποιότητας;
Μήπως θα αναγκαστεί να ρίξει την ποιότητα;
Ένα από τα πλέον «καυτά θέματα» στον κόσμο του αυτοκινήτου αποτελεί η δέσμευση των ιθυνόντων της BYD να διατηρηθεί η τιμή του επερχόμενου Seagull κάτω από τα 20.000 ευρώ στην Γηραιά Ήπειρο. Και λογικό είναι να διερωτάται κανείς, «πώς μπορεί να τηρηθεί αυτή η δέσμευση με τους επερχόμενους δασμούς που θα θέσει η Ε.Ε. στους Κινέζους;» Από τον Οκτώβρη του 2023, η Ευρωπαϊκή Ένωση «τρέχει» μια έρευνα η οποία εξετάζει το κατά πόσο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει επιδοτήσεις και πόσο αυτές προβληματίζουν τις αντίστοιχες εταιρείες που εδρεύουν στην Ε.Ε. Εντός του προσεχούς διαστήματος, η Ε.Ε. θα δημοσιεύσει μια σειρά από - προσωρινούς - δασμούς στην εισαγωγή από την Κίνα, με αυτούς να αναμένεται να κυμανθούν από το 15 μέχρι και το 30%. Μήπως, για να αψηφήσουν τις βαρύτατες οικονομικές επιπτώσεις που θα τους προκαλέσουν οι δασμοί της Ε.Ε., οι Κινέζοι αναγκαστούν να χαμηλώσουν το επίπεδο της ποιότητας που θα παραχθούν οι μονάδες;
Η υπάρχουσα λύση του εργοστασίου στις Ε.Ε. αλλά με τι εργατικό κόστος;
Η BYD έχει ανακοινώσει στον επίσημο ιστότοπό της από τα τέλη του περασμένου έτους ότι έχει ως στόχο τη δημιουργία δικού της εργοστασίου εντός Ε.Ε. (σε βάθος τριετίας) και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία. Στην ίδια χώρα άλλωστε (και συγκεκριμένα στην πόλη του Komarom), οι Κινέζοι διατηρούν το δικό τους εργοστάσιο παραγωγής eBus από το 2016. Η επιλογή των Κινέζων μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς η Ουγγαρία διαθέτει μία από τις χαμηλότερες θέσεις στην Ε.Ε. όσον αφορά την μισθοδοσία. Θέτοντας ως βάση τους πίνακες του κόστους εργασίας ανά ώρα για το έτος 2023, η κάθε ώρα κοστολογούνταν στα 12,8 ανά εργαζόμενο. Όπως γίνεται κατανοητό, τα οικονομικά μεγέθη ευνοούν εξαιρετικά μια πιθανή επένδυση στην χώρα αυτή.
Βέβαια, οι Kινέζοι το «έχουν πιάσει» πως το φθηνό ηλεκτρικό είναι η λύση
Είναι γεγονός πως η κινεζική αγορά εδώ και πολλά χρόνια, υποστηρίζει την εξαγωγή και πώληση φθηνών προϊόντων στην Ευρώπη. Ένας... κανόνας θα λέγαμε, ο οποίος ξεκίνησε σε πιο καθημερινά πράγματα και έχει επεκταθεί παντού, φτάνοντας στις ημέρες μας μέχρι τα αυτοκίνητα και δη τα ηλεκτρικά. ¶λλωστε, μην τρελαθούμε. Μιλάμε για την αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων. Μια πολύ δύσκολη αγορά για την τσέπη του μέσου καταναλωτή στην χώρα μας, η οποία, με τις τιμές που επικρατούν, δυσκολεύει την πραγματοποίηση απόκτησης ενός μοντέλου, πολλές φορές ακόμη και με την προσθήκη των επιδοτήσεων που χορηγούνται. Πόσο εύκολα θα βρεθεί λοιπόν ανταγωνιστικό μοντέλο στα 20.000 ευρώ;
Μπορεί μια κινεζική εταιρεία να πιέσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και με προϊόν χαμηλότερης ποιότητας;
Και κάπου εδώ, μπαίνει στην κουβέντα η Volkswagen. Καλά διαβάσατε, καθώς η γερμανική εταιρεία επιβεβαίωσε την εκκίνηση παραγωγής του νέου της ηλεκτρικού μοντέλου με την ονομασία ID.1 και αναμενόμενο κόστος κάτω των 20.000 ευρώ. Μάλιστα, το project αυτό αναμένεται να προεκταθεί και στις υπόλοιπες εταιρείες του ομίλου VW, όπως η Skoda, ενώ η ημερομηνία κυκλοφορίας του θα υπολογίζεται για το 2027. Στο άκουσμα αυτής της είδησης, δηλαδή την ενασχόληση ενός «κολοσσού» όπως η Volkswagen και την παραγωγή ενός τόσο φθηνού ηλεκτρικού, θα έχει τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε πως θα αποκριθεί το καταναλωτικό κοινό της Ευρώπης. Μα κυρίως, πως θα απαντήσει η BYD (σε πρώτο πλάνο και η ευρύτερη κινεζική αγορά σε δεύτερο) καθώς και τι αλλαγές θα επέλθουν στις οικονομικές ισορροπίες. Η κίνηση της VW θα επηρεάσει και τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές μάρκες οι οποίες παράγουν ηλεκτρικά; Το κοινό θα στηρίξει μια εκ των πιο δημοφιλών εταιρειών ή θα πάει με την κινέζικη πρόταση;
Σχολιάστε |