Η Τoyota «απαντά» στα ηλεκτρικά με κινητήρες υδρογόνου
«Πράσινος» κινητήρας που δεν εκπέμπει τίποτα πέρα από υδρατμούς
Οι Ιάπωνες υπόσχονται την αύξηση της αυτονομίας κατά 20% και μειωμένο κόστος κατά 30%
Το εμπορικό τους λανσάρισμα αναμένεται εντός του 2026
Οι κινητήρες χρησιμοποιούνται και σε άλλους τομείς όπως η ναυτιλία και οι σιδηρόδρομοι
«Πράσινος» κινητήρας που δεν εκπέμπει τίποτα πέρα από υδρατμούς
Η μάχη στο «πεδίο» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καλά κρατεί. Από την μια το μεγάλο όνομα, η κραταιά Tesla, από την άλλη οι ανερχόμενες κινεζικές εταιρείες με τις φθηνές λύσεις. Την ίδια ώρα όμως, στην Toyota ετοιμάζουν το δικό τους «χτύπημα», το οποίο, όπως πιστεύουν οι ίδιοι οι Ιάπωνες, όχι μόνο θα προκαλέσει αναταράξεις στην αγορά των ηλεκτρικών, αλλά στόχος μάλιστα, είναι η αλλαγή των ισορροπιών στον χώρο αυτό. Ο λόγος για τα μοτέρ υδρογόνου. Ουσιαστικά πρόκειται για κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το πλέον χαρακτηριστικό σημείο της λειτουργίας του να είναι ότι το μόνο που εκπέμπει είναι οι υδρατμοί, διατηρώντας έναν απόλυτα «πράσινο» χαρακτήρα.
Οι Ιάπωνες υπόσχονται την αύξηση της αυτονομίας κατά 20% και μειωμένο κόστος κατά 30%
Το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που χρησιμοποιείται από τους κινητήρες της Toyota, χρησιμοποιεί τόσο υδρογόνο, όσο και οξυγόνο, ως μέσα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα η ιαπωνική εταιρεία διαθέτει ήδη μοντέλα προς αγορά με κινητήρια σύνολα που καταναλώνουν υδρογόνο, όπως το Mirai. Πάρα ταύτα, ιθύνοντες της εταιρείας έχουν εκφράσει δημόσια την επιθυμία τους για τη βελτίωση των κινητήρων και τη λειτουργία αυτών. Οι φήμες που κυκλοφορούν, θέλουν τους ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας να ετοιμάζουν την παρουσίαση ενός νέου συστήματος κυψελών καυσίμου, το οποίο θα είναι σε θέση να παρέχει αυξημένη αυτονομία κατά 20% και σε κόστος χαμηλότερο ως το 30%.
Το εμπορικό τους λανσάρισμα αναμένεται εντός του 2026
Όπως γίνεται αντιληπτό, στην Toyota «τρέχουν» με ιδιαίτερα γοργούς ρυθμούς πάνω στην μελέτη της τεχνολογίας καυσίμου υδρογόνου και τη βελτίωση αυτού. Μην ξεχνάτε άλλωστε πως τα κινητήρια αυτά σύνολα, αποτελούν το προσωπικό «στοίχημα» των Ιαπώνων κατά των ηλεκτρικών μοντέλων. Ακόμη, η ύπαρξη ισχυρού ανταγωνισμού, όπως αυτός αποτυπώνεται στο «πρόσωπο» - κυρίως - των κινεζικών εταιρειών (BYD, Xiaomi), προσθέτει ένα ακόμη... βαρίδι στις πλάτες των ιθυνόντων της Toyota και το πόσο γρήγορα πρέπει να προχωρήσουν με το έργο τους. Όσον αφορά την ημερομηνία κατά την οποία προβλέπεται να δούμε τα μοτέρ στην αγορά, το επικρατέστερο σενάριο κάνει λόγο για το 2026.
Οι κινητήρες χρησιμοποιούνται και σε άλλους τομείς όπως η ναυτιλία και οι σιδηρόδρομοι
Μπορεί ο κύριος στόχος των Ιαπώνων να είναι η τροφοδοσία αυτοκινήτων με τους συγκεκριμένους κινητήρες, όμως αυτό δεν είναι το μόνο τους μέλημα. Η εταιρεία εφαρμόζει την τεχνολογία αυτή και σε διαφορετικά οχήματα, αλλά και τομείς. Φορτηγά, σιδηροδρομικά μέσα, ακόμη και στον τομέα της ναυτιλίας, είναι κάποια από τα τμήματα στα οποία έχει γίνει αισθητή η παρουσία της υδρογονοκίνησης από την Toyota. Αν και λοιπόν έχει ένα σημαντικό υπόβαθρο, μένει να δούμε πως θα καταφέρει να εξελίξει (και να εξελιχθεί) η ίδια η εταιρεία γύρω από τον κλάδο αυτό. Μα κυρίως, αν όντως θα καταφέρει να επιτύχει τον στόχο της και να αλλάξει την αγορά στους κινητήρες.
Σχολιάστε |