autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η αυτόνομη οδήγηση δεν πέθανε, το αυτόνομο ΙΧ ίσως

Η αυτόνομη οδήγηση δεν πέθανε, το αυτόνομο ΙΧ ίσως

15/7/2024

Κατασκευαστές αποσύρουν επενδύσεις που είχαν κάνει στα αυτόνομα ΙΧ.
Ακόμη και αν εγκατασταθεί ως προαιρετική επιλογή, θα είναι πανάκριβη.
Αντίθετα πολλοί επενδύουν σε αυτόνομα λεωφορεία και ταξί.
Αλλά και έτσι θα μείνουν άνεργοι πολλοί επαγγελματίες οδηγοί.

Κατασκευαστές αποσύρουν επενδύσεις που είχαν κάνει στα αυτόνομα ΙΧ

Η αυτόνομη οδήγηση θα μπορούσε να λύσει τα χέρια των οδηγών σε πολλές περιπτώσεις. Δυνητικά θα μπορούσε να είναι πιο ασφαλής από την ανθρώπινη οδήγηση. Ίσως είναι και ένας τρόπος να λατρέψουν οι νέες γενιές την οδήγηση: Ο 18χρονος οδηγός θα μπορεί να κάθεται στη θέση του οδηγού ασχολούμενος με το κινητό του, χωρίς να χρειάζεται να στρέψει την προσοχή του αποκλειστικά στην οδήγηση, και παράλληλα χωρίς να κινδυνεύει η ζωή του. Όμως υπάρχουν ακόμη πολλά εμπόδια στον δρόμο για την 100% αυτόνομη οδήγηση.

Πριν από λίγες εβδομάδες, η Renault δήλωσε ότι η ανάπτυξη των αυτοκινήτων της πέρα από το σημερινό επίπεδο 2 των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού είναι «απίθανη προς το παρόν» λόγω του κόστους της τεχνολογίας, λόγω των κανονισμών και των προσδοκιών των πελατών σχετικά με την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας. Η Renault κάνει λόγο για ένα «σημαντικό τεχνολογικό χάσμα πολυπλοκότητας» μεταξύ του σημείου που βρισκόμαστε σήμερα και του σημείου που θα έπρεπε να βρισκόμαστε για να λειτουργεί ένα αυτοκίνητο «σε πολύπλοκα περιβάλλοντα» και με - εδώ είναι η σημαντική φράση - «περιορισμένη επίβλεψη του οδηγού».
 

Ακόμη και αν εγκατασταθεί ως προαιρετική επιλογή, θα είναι πανάκριβη

Η λέξη «περιορισμένη» αποτελεί από μόνη της τροχοπέδη στην υιοθέτηση αυτών των συστημάτων, διότι αν είναι απαραίτητη οποιουδήποτε είδους επίβλεψη από τον οδηγό, τότε η τεχνολογία δεν θα είναι τόσο χρήσιμη - και ας μην ξεχνάμε το κόστος που θα πρέπει να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες. Εάν για να οδηγήσεις με ασφάλεια εξακολουθείς να έχεις τα μάτια σου στο δρόμο, μπορείς κάλλιστα να έχεις και τα χέρια σου στο τιμόνι, εάν εσύ θα είσαι αυτός που θα πάει στο δικαστήριο μετά από ένα ατύχημα.

Όχι, το «άγιο δισκοπότηρο», το οποίο φαίνεται να απέχει ακόμη περισσότερο από ένα απλό τεχνολογικό άλμα, πρέπει να είναι και τα χέρια μακριά από το τιμόνι, και τα μάτια μακριά από τον δρόμο, με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου να αναλαμβάνει όλη την ευθύνη για οτιδήποτε πάει στραβά στο μεταξύ. Η τεχνολογία που θα σε πηγαίνει από τη δουλειά στο σπίτι κοστίζει «ένα σωρό λεφτά»: έτσι είχε δηλώσει πέρυσι ο διευθύνων σύμβουλος της Polestar, Thomas Ingenlath, και «θα ήταν αρχικά ασύμφορη για έναν ιδιώτη να την αγοράσει».
 

Αντίθετα πολλοί επενδύουν σε αυτόνομα λεωφορεία και ταξί

Η Renault πιστεύει προφανώς το ίδιο, διότι τώρα σκέφτεται σοβαρά τη χρήση της τεχνολογίας στα λεωφορεία, όπου θα είναι βιώσιμη αν εξοικονομηθούν χρήματα από αλλού - συγκεκριμένα από την πληρωμή των οδηγών. Εάν ένα λεωφορείο ή ένα ταξί, οδηγείται καθημερινά από δύο ή τρεις διαφορετικούς οδηγούς, το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας είναι το προσωπικό, και όχι το όχημα ή τα καύσιμά του.
 

Αλλά και έτσι θα μείνουν άνεργοι πολλοί επαγγελματίες οδηγοί

Επομένως, μπορεί οι κατασκευαστές να σκέφτονται πως δεν έχει σημασία αν η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε ένα λεωφορείο που χρησιμοποιείται 10 χρόνια (το λιγότερο) κοστίζει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ αν, με την τοποθέτησή της, τρεις οδηγοί βρεθούν ξαφνικά άνεργοι. Ωστόσο δεν μπορούμε να αποκαλέσουμε πρόοδο οποιαδήποτε νέα τεχνολογία στερεί δουλειές.
 
Πιστεύεις ότι μπορεί να βρεθεί μία χρυσή τομή;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε