autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ηλεκτρικά στον καύσωνα: Στη Νορβηγία δεν αγχώνονται, στην Ελλάδα;

Ηλεκτρικά στον καύσωνα: Στη Νορβηγία δεν αγχώνονται, στην Ελλάδα;

7/6/2024

Ο καιρός έπιασαν τα 40άρια και πέρα από την αποπνικτική ατμόσφαιρα αρκετοί οδηγοί εκεί έξω σκέφτονται διπλά και τριπλά τι θα κάνουν με τη ζέστη και την αυτονομία τους. Διότι έρευνες στο εξωτερικό «πονάνε» με τα ευρήματά τους.

Χειρότερο το κρύο από τη ζέστη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η μέτρια σε αρκετές περιπτώσεις αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έρχεται να «κουμπώσει» με τον καύσωνα, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα ακόμη πιο δύσκολη, αφού σε θερμοκρασίες από 37 βαθμούς και πάνω, η απόδοση πέφτει μέχρι και κατά ένα τρίτο.
 
Διότι ξέραμε πως τα ηλεκτρικά δεν συμπαθούν το κρύο. Όμως αυτό που γίνεται με τη ζέστη είναι ακόμη χειρότερο. Η απόδοση της μπαταρίας πέφτει κάθετα από τους 37 βαθμούς και πάνω, μια θερμοκρασία που στην Ελλάδα είναι και θα είναι πολύ συνηθισμένη για δύο-τρεις μήνες το χρόνο.

Μικρότερη κατά 1/3 η αυτονομία των ηλεκτρικών σύμφωνα με διεθνή έρευνα

Η αμερικανική εταιρεία μετρήσεων Recurrent, μελέτησε δεδομένα από 17.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βρήκε πως στη ζέστη του καλοκαιριού (στις νότιες πολιτείες της Αμερικής), η αυτονομία τους μειώνεται μέχρι και κατά 1/3.
 
Αναλυτικότερα, πάνω από τους 27 βαθμούς Κελσίου η απώλεια είναι περίπου 3%, ενώ πάνω από τους 32, φτάνει το 5%. Νούμερα που δεν απασχολούν γενικά, όμως στους 37 βαθμούς Κελσίου υπάρχει σημαντική μείωση μέχρι και 31%. Αυτή η απότομη μείωση λέγεται «γκρεμός», λέξη που περιγράφει την απότομη πτώση μιας γραφικής παράστασης.
 
Σύμφωνοι, η Recurrent μέτρησε και αρκετά μοντέλα που δεν υπάρχουν στις Ευρωπαϊκές αγορές, όμως περιλαμβάνονται και μοντέλα γνωστών εταιρειών. Δεν ανακοίνωσαν ποια μοντέλα είχαν τις μεγαλύτερες μεταβολές και έτσι αυτή η σημαντική πληροφορία δεν είναι γνωστή.

Φθείρονται τα συστήματα ψύξης πάνω από τους 40 βαθμούς

Αυτό που όμως συζητιέται είναι ότι πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου, οι ίδιες οι μπαταρίες, και παρά τα συστήματα ψύξης τους, αρχίζουν και φθείρονται σημαντικά. Με δεδομένο ότι αυτές οι θερμοκρασίες δεν διατηρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα, ούτε μέσα στο έτος αλλά ούτε και μέσα στη μέρα, οι ειδικοί δεν ανησυχούν. Όμως σε χώρες όπως η Ελλάδα που η 40άρα το καλοκαίρι κρατάει πολύ, εκτός από την μείωση της αυτονομίας, θα έχεις να φοβάσαι και για τη ζωή της μπαταρίας σου. Γίνεται όταν αυτές οι θερμοκρασίες είναι τόσο συχνές;
 
Αρκετές μάρκες κριτίκαραν τις μετρήσεις λέγοντας πως η ψύξη της μπαταρίας ρυθμίζεται ανάλογα με την αγορά που προορίζονται τα αυτοκίνητα αυτά, και πως σίγουρα δεν τίθεται θέμα υγείας της μπαταρίας (που ούτως ή άλλως καλύπτει μεγάλη εγγύηση) ούτε η απόδοση.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Μήπως οι νότιες χώρες και η διστακτικότητά τους απέναντι στα ηλεκτρικά έχει και τεχνικούς λόγους; Ή μήπως έχουν δίκιο οι εταιρείες; Τι λέτε;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε