Κάμερα οπισθοπορείας ή αισθητήρες για ευκολότερο παρκάρισμα;
Κάμερα οπισθοπορείας ή αισθητήρες για ευκολότερο παρκάρισμα;
Το Nissan Primera P12 ήταν το πρώτο μοντέλο με κάμερα, από το μακρινό 2001.
Η κάμερα είναι το σημείο του εξοπλισμού με την πιο καθολική ζήτηση.
Όμως με το beeper των αισθητήρων έχεις εξίσου αποτελεσματική αίσθηση.
Οι περιμετρικές κάμερες, πλέον η νέα τάση στα αυτοκίνητα.
Το Nissan Primera P12 ήταν το πρώτο μοντέλο με κάμερα, από το μακρινό 2001
Βρισκόμαστε στις αρχές του νέου millennium και στο μακρινό 2001. Το Nissan Primera P12 ενσωματώνει εκτός από ιδιαίτερα μοντέρνο σχεδιασμό, και εξαιρετικά προηγμένο εξοπλισμό. Μεταξύ άλλων, και ανάλογα με την έκδοση, ο αγοραστής έχει στη διάθεση του το Intelligent Cruise Control (το αντίστοιχο δηλαδή «Adaptive», το σημερινό «ενεργό» σύστημα, που κρατάει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σταθερή), αλλά και την απίστευτα καινοτόμο για την εποχή κάμερα οπισθοπορείας. Το συγκεκριμένο gadget, διατίθεται σε μονόχρωμη ή έγχρωμη έκδοση, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού. Κάνει αμέσως εντύπωση στο αγοραστικό κοινό καθώς είναι χαρακτηριστικό που δεν έχουν τότε στον εξοπλισμό τους ούτε οι… premium Γερμανοί.
Η κάμερα είναι η εξοπλιστική παροχή με την πιο μεγάλη ζήτηση
Τουλάχιστον 15 χρόνια πέρασαν, μέχρι οι κάμερες να καθιερωθούν και στα υπόλοιπα mainstream μοντέλα ευρείας παραγωγής. Ωστόσο, άπαξ και αυτό έγινε, είναι ένα χαρακτηριστικό που οι αγοραστές νέων μοντέλων ζητάνε πλέον καθολικά και δεν διαπραγματεύονται την μη ύπαρξη του για κανένα λόγο. Ακόμη μάλιστα και για οικονομικότερα μοντέλα ή και βασικότερα επίπεδα εξοπλισμού. Η αλήθεια είναι ότι η πλήρης και ζωντανή απεικόνιση του τι γίνεται πίσω από το αυτοκίνητο μας, είναι κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Όποτε το συγκεκριμένο gadget ήταν θέμα χρόνου να γίνει «μόδα».
Όμως με το beeper των αισθητήρων έχεις εξίσου αποτελεσματική αίσθηση
Είναι όμως όντως ο αποτελεσματικότερος διαθέσιμος τρόπος υποβοήθησης στο παρκάρισμα; Οι βομβητές των παραδοσιακών αισθητήρων παρκαρίσματος είναι για πολλούς εξίσου χρήσιμοι και ίσως ακόμη πιο ακριβείς στην πληροφορία που σου δίνουν για την απόσταση του αυτοκινήτου από το εμπόδιο. Καθώς με την κάμερα έχεις και μια δεδομένη παραμόρφωση όσο πλησιάζεις περισσότερο σε αυτό, τα «συστήματα parktronic» έχουν και αυτά τους πιστούς υποστηρικτές τους.
Κάμερες αντί για καθρέπτες, πλέον η νέα τάση στα αυτοκίνητα
Από την πρώτη κάμερα οπισθοπορείας πριν από σχεδόν 25 χρόνια και τους αισθητήρες, περάσαμε στις περιμετρικές κάμερες που βλέπεις γύρω από το αυτοκίνητο και όχι μόνο σε σημεία. Η τεχνολογία όμως δεν σταματάει εκεί ήδη πολλά αυτοκίνητα φέρουν κάμερες στους καθρέπτες, που προς το παρόν τους διατηρούν για να σου φέρουν την εικόνα μέσα στο αυτοκίνητο. Πολλά αρχίζουν να τα καταργούν, το ίδιο θα συμβαίνει και με τον μεσαίο καθρέπτη, που σε λίγο καιρό φαίνεται πως και αυτός θα πάρει την θέση του στο χρονοντούλαπο της ιστορίας για την αυτοκίνηση. Γενικότερα πάντως η τάση είναι αυτή, να αντικατασταθεί το «γυαλί», με πολλούς όμως επιστήμονες να διαφωνούν τόσο για την απόδοση όσο και για την αίσθηση που δίνει στον οδηγό. Το μέλλον θα δείξει…
Εσένα, ποιο από τα δύο σε διευκολύνει περισσότερο να παρκάρεις; Η high tech κάμερα ή οι παραδοσιακοί αισθητήρες;
Σχολιάστε |